تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان


تحصیل در آلمان :

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در آلمان و اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان در مقطع لیسانس دارند باید مدرک زبان آلمانی b1 یا b2 را داشته باشند زیرا زبان آموزش در این مقطع تحصیلی آلمانی ست که ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد.

برای تحصیل در آلمان و گرفتن پذیرش از دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی فرد متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی آلمان بایستی یا کارنامه قبولی در آزمون سراسری دانشگاه ها را داشته باشد و یا در حال تحصیل در دانشگاه باشد. به عبارتی داشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی برای درخواست پذیرش کارشناسی از دانشگاه های آلمان کافی نیست. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان فرد بایستی یک دوره یکساله در کالج که در واقع همان دوره پیش دانشگاهی است را بگذراند.

هر فرد که قصد ادامه تحصیل در آلمان را داشته باشد قبل از رفتن به آلمان و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در آلمان است.

کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل در آلمان مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان آلمانی مسلط بوده و دوره ی تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. این نکته نیز قابل ذکر است که گرفتن اقامت دائم در کشور آلمان بهتر از دیگر کشورهاست با این حساب افراد می بایست مدت زمان قابل توجهی را در کشور آلمان کار کنند تا طول دوره را سپری کرده و اقامت دائم را اخذ کنند و پس از اخذ اقامت دائم پروسه گرفتن پاس آلمانی را بگذرانند.

 

 

دیدگاه ها غیرفعال است