پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


نخستین خودروی پرنده جهان برای فروش توسط یک آمریکایی

نخستین خودروی پرنده جهان که در سال 1949 توسط یک طراح آمریکایی ساخته شد، اکنون با قیمت حدود یک میلیون دلار برای فروش عرضه شده است.

این ماشین پرنده که توسط "مولتون تیلور" ابداع شد، دستگاه منحصر به فردی است که نه تنها می تواند پرواز کند، بلکه قادر به حرکت بر روی جاده نیز هست. می توان به راحتی سیستم پرواز را از این خودرو برداشته و سپس دوباره برای پرواز آن را مونتاژ کرد.

این خودرو که به سرعت 177 کیلومتر بر ساعت دست می یابد دارای بالهای تاشدنی است و از این رو می تواند با اندازه های معمولی یک خودرو وارد خیابان ها شود.

این خودروی پرنده یک هواپیمای دو نفره تک موتوره است که دو صندلی کنار هم و چهار چرخ دارد و طول بالهای آن به 9 متر می رسد. موتور چهار سیلندر این هواپیما در عقب آن قرار دارد.

ساخت این ماشین پرنده اگرچه سر و صدای زیادی به پا کرد اما تیلور نتوانست با خودروسازان برای تولید انبوه آن به توافق برسد و حتی توافق با غول خودروسازی فورد را نیز از دست داد.

پس از نمونه اولیه و اصلی، فقط چهار دستگاه دیگر از این خودروی پرنده ساخته شد و اکنون مجموعه داران در تلاش برای خریدن این فصل از تاریخ مهندسی هستند.

تگ ها نخستین خودرو پرنده خودروی پرنده فروش خودرو پرنده

خبرنامه - شبکه های اجتماعی