پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / زندگینامه مشاهیر          09 اردیبهشت 1393 - 29 April 2014


زندگی نامه یانی کریسومالیس





یانی کریسومالیس در 14 نوامبر سال 1954 (23 آبان 1333) در شهر کاتالامای یونان به دنیا آمد . و دوران کودکی و نوجوانی اش را در شهر زیبا و کوهستانی کاتالاما گذراند.

در سن 14 سالگی به رشته شنا علاقه مند شد و توانست رکوردی ملی در رشته شنا برای کشورش یونان بجا گذارد و تلاش گسترده ای برای رسیدن به رقابت های المپیک نمود.

 
در سال 1972 میلادی(1351شمسی ) به آمریکا برای تحصیل در رشته مورد علاقه اش روانشناسی در مشهور ترین دانشگاه روانشناسی دنیا یعنی مینوستا رفت.





پس از فارق التحصیل شدن از دانشگاه در یک گروه محلی راک در مینوستا به نام کاملئون (chameleon) بعنوان نوازنده کیبورد آغاز به کار کرد.پس از آن کسی نمیداند چه اتفاقی برای یانی افتاد اما او اکنون صاحب استدیوی شخصی است و بیش از 25 میلیون از البوم های وی در دنیا به فروش رفته است.او تبدیل شد به موسیقی دانی مستقل با عقاید و تفکری منحصر به فرد و به شهرت و محبوبیتی جهانی دست یافتو این در حالی بود که یانی حتی قادر به خواندن و نوشتن ساده ترین نوت های موسیقی نیز نمیباشد ولی با تبحری خواص ساخته های خود را با روش مخصوص خود و رسم الخط ابدائی خود مینگارد.(ببینید اینو من از یه جای موثق میگم ولی حالا فردا راه نیوفتید بگید این دری وریا چیه؟ چرا شایعه پراکنی میکنی؟همه میدونن یانی ماله مشهده یا چه میدونم قزوینه یا اینکه منو یانی خودمون با هم نت یاد گرفتیم چه طوری نوت بلد نیست فلان فلان شده و...  که من حوصله ندارما)

یانی قطعاتی کامل و زیبا دارد که ماملا ساخته خود اوست و در سبکی انحصاری اجرا شده است.اکثر آلبوم های یانی توسط شرکت های Virgin Records و یا EMI تولید و تهیه و توزیع میشوند.

یانی موسیقی های بیشماری برای برنامه های تلویزیونی و سینمایی ساخته و همچنین قطعات تبلیغاتی متعددی برای شرکت های تجاری-بازرگانی گوناگون خلق نموده است.او اوقاتش را بیشتر در لوس آنجلس و سیاتل آمریکا میگذراند و اکنون یک شهروند آمریکایی به شمار میرود. او مدت ها با خانم هنر مندی به نام لیندا ایوانز همکاری صمیمی داشت و در اوایل سال 1998 این ارتباط را پایان یافته اعلام کرد.این ارتباط ظاهرا یک همکاری دوستانه بوده است!!(آره جونه عمش)

یانی از اوایل سال 1998 تا ماه آوریل 1999 هیچگونه فعالیت تولیدی کنسرت و توری را برگزار نکرد و به استراحت پرداخت.

و در سال 2000 یکی از بی نظیر ترین آلبوم های خودش را ارائه داد،در سبکی متفاوت از آلبوم های گذشته اش... جالب اینست که تمام تنظیمات و تبدیلات موسیقی این آلبو شخصا و فقط توسط خود یانی در استدیوی شخصی خودش انجام شد!!

یانی در هنگامی که برای ساخت آهنگ تمرکز میکند به تلفن ها پاسخ نمیدهد و در آرامش کامل و سکوت مطلق برای آماده کردن ذهن خود به سر میبرد و هیچکس را به ملاقات نمیپذیرد.

یانی تا به حال موسیقی به سبک کلیسایی – مذهبی ارائه نکرده است چراکه همواره اعتقاد به خلق کارهایی جدید با تکیه بر اندیشه های نو و جدید خود دارد.

در قطعات Niki Nana و Aria موسیقی بر مبنای یک اپرای فرانسوی قدیمی متعلق به قرن 19 میلادی به نام Lakameساخته Leo Delibes میباشد و اشعاری که در این قطعات خوانده میشود اکثرا اصوات آهنگین بوده و فاقد معنای خاص میباشند و بر خلاف تصور موجود به زبان فرانسوی نمیباشند به جز قسمت های معدود که به زبان انگلیسی هستند و در اشعار آلبوم ستایش ذکر شده اند.





یانی آهنگی تبلیغاتی را با همکاری مالکوم مکلارن ساخته است که سابقا با گروه Pistols همکاری میکرده است

این آهنگ تغییر یافته ی یک اپرا است که با افزودن یک ترانه تکمیل شده است و ای آهنگ که جرات آرزو یا Dare to dream  نام دارد برای شرکت هواپیمایی بریتیش ایرلاینز ساخته شده است.

یانی تمایلات مذهبی ندارد و مخالف کلیسای سنتی است او معمولا خیلی به ندرت موسیقی گوش میدهد و به گفته خود او موسیقی را صرفا از ایستگاه های رادیویی گوش میدهد.

خواننده مورد علاقه ی او Peter Gabriel  میباشد و معتقد است که در سال های اخیر به جز موسیقی محمد رسول الله ،عیسی مسیح،دکتر ژیواگو،ایندرا گاندی و چند قطعه محدود دیگر قطعه جالب توجهی نشنیده است

مادر و پدر یانی هردو اهل یونان هستند.

مادر وی فلیستا و نام پدرش سوتیری میباشد یانی قطعه هایی را به نام مادرش ساخته است و علاقه خاصی به کشور خود و مکان های قدیمی دارد.


سالها پیش یانی با جازیست خود چارلی آدامز آشنا شد و اولین کار خود را با نام بیرون از سکوت یا out of silence  در سال 1987 (1366 شمسی) به بازار عرضه کرد

یانی سالها پیش با شهداد روحانی همکاری تنگاتنگی داشت و از تجربیات او استفاده فراوان برد و با همکاری شهداد و با استفاده از دانش و تجربه او یکی از زبیا ترین کنسرت هایش را در شهر آکروپلیس یونان و با رهبری شهداد روحانی اجرا نمود.(شهداد روحانی از موسیقی دانان بزرگ کشورمان ایران است و حضور وی در عرصه موسیقی جهان افتخاری است برای ایران)


یانی در سال 2003 آلبومی متفاوت و پر تنوع به نام ethnicity  روانه بازار کرد و احاطه و قدرت خودش را در انواع مختلف موسیقی به دنیا ثابت کرد.

در این آلبوم یانی با استفاده از خواننده های جدید و البته زیاد، نسبت به کارهای قبلی اش نوعی تفاوت آشکار از لحاظ موسیقی با شعر در آهنگ هایش ایجاد کرده و به سبک جدید و منحصر به فرد walk show  روی آورده است.

به عقیده کارشناسان و علاقه مندان موسیقی  یانی در سال های اخیر نسبت به دهه نود افت داشته.

هرچند این افت نا محسوس است ولی تاثیر زیادی بر روی یکه تازی یانی در عرصه موسیقی new age  داشته است

البته خود یانی نام گذاری سبک new age  را بر روی آثار خود از بدشانسی اش میداند و نام  Contemporary Instrumental Music  (موسیقی هم عصر) را بیشتر میپسندد


تگ ها زندگی نامه یانی کریسومالیس نامه یانی کریسومالیس

خبرنامه - شبکه های اجتماعی