پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

اخبار دانشگاهی کشور : ارتباطات


01 بهمن 1392 ارتباطات

پیامک هایی که بدون اجازه خوانده می شوند !

سازمان سازمان امنییت ملی آمریکا روزانه ۲۰۰ میلیون پیام کوتاه بصورت اتفاقی جمع می کند.


25 اردیبهشت 1392 ارتباطات

نظام جهاني اطلاعات World Information Order

در تحلیل پیچیدگی اقتصاد، جامعه و فرهنگ نوینی كه در حال پدید آمدن است، از انقلاب تكنولوژی اطلاعات سخن می‌گویند. این پارادایم در سال 1970 بر محور تكنولوژی اطلاعات عمدتاً


25 اردیبهشت 1392 ارتباطات

روش تحليل محتوا Content Analysis Methods

روش تحلیل محتوا روش تحلیل محتوا در نظر "كاپئان" معنا شناسی آماری مباحث سیاسی است. "باركوس" معتقد است كه تحلیل محتوا به معنای تحلیل علمی پیام‌های ارتباطی است و "پیسلی"


25 اردیبهشت 1392 ارتباطات

ارتباط Communication

Communication از ريشه لاتين Communis به معناي اشتراك گرفته شده و معناهاي گوناگوني مانند گزارش دادن، بيان نمودن، منتقل كردن، تماس گرفتن، منتشر كردن، شركت‌دادن، عمومي ساختن و پيوند دادن


25 اردیبهشت 1392 ارتباطات

جامعه اطلاعاتي Information Society

اطلاعات به نماد عصری مبدّل گردیده كه ما در آن زندگی می‌كنیم. امروزه بارها سخن از یك انفجار اطلاعاتی، یك انقلاب، تكنولوژی اطلاعاتی و حتّی یك جامعۀ اطلاعاتی به میان


08 اردیبهشت 1392 ارتباطات

جامعه شناسي رسانه هاي جمعي Sociology of Mass Media

جامعه‌شناسی رسانه‌های جمعی (Sociologj of mass media) جامعه‌شناسی رسانه‌های جمعی به شرح پیدایش صنایع رسانه‌ای و تحوّل آنها به شیوۀ بنیادین می‌پردازد و هم­چنین كنكاشت در مورد تأثیرات رسانه و


08 اردیبهشت 1392 ارتباطات

نظريّه برچسب زني Labeling Theory

نظریّه برچسب‌­زنی Labeling Theory نظریه برچسب­زنی یکی از نظریه‌های مطرح جامعه‌شناسی و به طور خاص در حوزه جامعه‌شناسی انحرافات می‌باشد. این نظریه از دهه 1950به بعد در جامعه‌شناسی و روان‌شناسی


07 اردیبهشت 1392 ارتباطات

تئوري جامعه توده وار Mass Society theory

تئوری جامعه توده‌وار Mass Society theory جامعه تو‌ده‌وار، جامعه‌ای است که در آن سازمانها و جماعاتی که واسطه‌ای میان فرد و برگزیدگان حاکم هستند به دلایل مختلف اجتماعی و تاریخی


02 اردیبهشت 1392 ارتباطات

رسانه هاي همگاني

رسانه‌هاي همگاني Mass Media «رسانه‌هاي همگاني عبارتند از تمام ابزارهاي غير شخصي ارتباط كه بدان وسيله پيام‌هاي بصري و يا سمعي مستقيماً به مخاطبان انتقال مي‌يابند. تلوزيون، راديو، سينما، روزنامه‌ها،


02 اردیبهشت 1392 ارتباطات

برجسته سازي Agenda Setting

برجسته‌سازی Agenda setting برجسته‌سازي را معادل Agenda setting ترجمه کرده‌اند که به معنی اولویت‌گذاری بر برنامه‌ای خاص اطلاق می‌شود. اما اصطلاحا می‌توان گفت: «برجسته‌سازی؛ یعنی این اندیشه که رسانه‌های…


02 اردیبهشت 1392 ارتباطات

عقيده قالبي Stereotypes

«عقيده قالبي Stereotypes ريشه‌اي يوناني دارد و به معناي «محكم» و «غيرمتحرك» است و اصطلاحا تصور يا عقيده‌اي است كه شخص يا گروهي بدون تعمق بپذيرد. عقيده قالبي، بيانگر قضاوتي


01 اردیبهشت 1392 ارتباطات

شايعه Rumor

«شایعه عبارت است از یک گزاره(موضوع) خاص و گمانی که ملاکهای اطمینان بخش رسیدگی در وجود وجود نداشته باشد؛ که معمولاً به صورت شفاهی از فردی به فرد دیگر انتقال


01 اردیبهشت 1392 ارتباطات

تبليغات Propaganda

تبليغات Propaganda تبلیغات(Propaganda) «از واژه لاتين Propagare گرفته شده است. از نظر لغوي، به معناي «پخش كردن»، «منتشر كردن» و «چيزي را شناسانيدن» است. امروزه اين واژه معنايي دقيق‌تری يافته


01 اردیبهشت 1392 ارتباطات

جنگ رواني Psychological Warfare

معاني متنوعي براي جنگ رواني قائل شده‌اند و دائماً هم تغييراتي در تعريف آن رخ مي‌دهد. اما مي‌توان از جمع بندي‌ تعاريف موجود، جنگ رواني را اينگونه تعريف كرد: استفاده


01 اردیبهشت 1392 ارتباطات

فشار اجتماعي Social Pressure

فشار اجتماعي: Social Pressure فشار اجتماعي در معناي كلي عبارت است از نيروهاي بالفعل يا بالقوه اجتماعي در جهت كنترل انديشه، رفتار يا عمل انسانها و يا هدايت آن در


خبرنامه - شبکه های اجتماعی