پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / شهر الكترونيكارسال شده در   06 امرداد 1393 - 28 July 2014



مدیریت بازاریابی الکترونیکی

در برنامه نویسی و طراحی وب سایتهای حرفه ای امکانات مناسبی را در اختیار خواهید داشت تا مراجعه کنندگان به بخش های مختلف سایت خود راشناسایی و رد گیری کنید. از این طریق شما می توانید به میزان علاقمندی و توجه افراد مختلف به هریک از بخش های سایت خود که دربرگیرنده انواع اطلاعات خواهد بود پی ببرید و نتایج این موضوع را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. برای این منظور حتماً مشورت های لازم را با طراحان و برنامه نویسان سازمان خود انجام دهید. هدف از انجام این سری از فعالیت های در واقع شناسایی و دسته بندی مشترین بالقوه و بالفعل است. شما می توانید بررسی کنید که چند نفر ازکدام صفحه شما بازدید کرده اند و دلیل این امر را تحقیق کنید.
آیا در صفحات آموزشی تراکم بازدید کننده دارید و یا در صفحات ثبت سفارش؟ شما با رسیده گی به پاسخ این پرسشها دقیقا می توانید رفتارهای مشتریانتان را حدس بزنید و نیازهای انها را همگام و یا پیش از اعلام انها اجابت کنید
برای نمونه در کتابفروشی اینترنتی آمازون کاربران می توانند نامه های الکترونیکی خاصی را دریافت کنند که حاوی نام کتب جدید درباره موضوعات مورد علاقه آنهاست. این اطلاعات معمولاً بر حسب سابقه خریدهای مشتری و یا صفحات گزینش شده از وب سایت آمازون به دست می آیند. در واقع روشی که ذکر شد مورد استفاده بسیاری از شرکتهای مشتری محور قعال در دنیای اینترنت است. زیرا آنها به طور مستقیم به مشتریان خود دسترسی ندارند تا بتوانند کلیه اطلاعات لازم را از آنها دریافت کنند از همین رو با صرف هزینه های کمتر بخشی از اطلاعات خود را از مراجعات گذشته مشتریان و یا از طریق فرم های الکترونیکی به دست می آورند. با این شیوه مشتری به صورت ناخودآگاه شما را از نیازهای خود مطلع می سازد.
خلق ارزش برای مشتری
هرگونه خدمات جدیدی که موجب جلب توجه مشتری و برتری شما نسبت به رقبایتان باشد تا مورد انتخاب او قرار گیرید برای مشتری ارزش محسوب می شود. مدیریت در بازارهای الکترونیکی نیازمند مطالعه و تحقیق برای گزینش روش هایی است که به مشتری خدمات بیشتر از هزینه کرد زمان و پول صرف شده بدهد. درست به مانند کاری که کتابفروشی اینترنتی آمازون انجام می دهد. در واقع آمازون این امکان را به مشتریان می دهد تا بدون هیچونه صرف وقت اضافی کتاب دلخواه خود را با قیمتی ارزان تر و یا حداکثر برابر با پشت جلد کتاب تحویل بگیرند. این مسئله می تواتد عامل خوبی برای ترغیب مشتریان به انجام خریدهای الکترونیکی باشد . چون در واقع آمازون به علت عدم نیاز به بسیاری هزینه های جنبی این امکان را دارد که کتابها را فقط با صرف هزینه پستی به تمام نقاط دنیا ارسال کند و این موضوع نیز یکی از نکات ارزشمند برای بازدیدکنندگان پایگاه اینرنتی آمازون است که می توانند مطمئن باشند در هرجای دنیا قادر به ارائه و ثبت سفارش به کتابفروشی اینترنتی آمازون هستند.
اگر شما برای مراجعین سازمانتان این امکان را فراهم بیاورید که بسیاری از خدمات شما را از طریق بستر های الکترونیکی درخواست و به سرعت دریافت کنند موجب حذف اتلاف وقت آنها نسبت به گذشته شده اید. به طور مثال بانک ها همیشه با مشتریانی مواجه هستند که برای پرداخت هزینه قبض های برق، تلفن و…مراجعه کرده اند اما در این بین مجبور به صرف وقت و احتمالاً هزینه هایی هستند ضمن این که بسیاری از افراد نیز به خاطر گرفتاری کاری پرداخت قبض ها را فراموش می کنند. طی تحقیقات و مطالعاتی که در یکی از بانکها انجام شد این امکان برای مشتریان فراهم امد که با کارتهای اعتباری و یا مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک نسبت به پرداخت سریع و آسان هزینه های فوق اقدام کنند.گو اینکه این کار از حجم فعالیت روزانه کارکنان بانک نیز کاست و موجب شد امکان ارئه خدمات جدید تر نیز فراهم شود.


منبع:

بازاریابی اینترنتی


موسسه پژوهش MBA
موسسه پژوهش مدیریت
اخبار روزنامه ها

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت