پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / شهر الكترونيك          04 آبان 1392 - 26 October 2013


آی پدهای جدید وارد بازار رقابت تبلتها شدند




اپل جنگ تبلتی امسال را از شب گذشته با رونمایی آخرین نسخه ها از آی پدهای خود آغاز کرد تا بتواند رقابت فزاینده‌ای را در این بازار رو به رشد رقم بزند.

آی پد جدید اپل سبکتر و باریک تر به عرض یک مداد خواهد بود و نام آن آی پد ایر (iPad Air) انتخاب شده است. آی پد مینی اپل با وضوح تصویر بالا، پردازنده سریع تر و رنگهای جدید عرضه شده است که هر دو قرار است در ماه نوامبر درست در زمان خریدهای پیش از سال نو میلادی وارد بازار فناوری شوند.

رونمایی آی پدهای جدید اپل همزمان با معرفی اولین تبلت نوکیا بود که صبح دیروز در ابوظبی صورت گرفت. نوکیا لومیا 2025 را که دارای آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت است را معرفی کرده است. از سوی دیگر تبلت سرفیس جدید مایکروسافت نیز از دیروز سه شنبه برای فروش وارد بازار شده است.

آی پد اپل هم نیز مانند دیگر رقبای خود برخی از فشارهای رقابتی را که در بازار تلفنهای هوشمند با آن رو به رو است، احساس می کند. وقتی که آی پد برای اولین بار در سال 2010 معرفی شد، اپل اولین شرکتی بود که نشان می داد تبلتها چگونه در زندگی روزانه کاربرها ایفای نقش می کنند، اما امروز رقبای آی فون تلاش می کنند سهم بازار تبلت اپل را نیز به خود اختصاص دهند.

حدود 65 درصد از تبلتها در سال 2011 دارای نرم افزار اپل بوده اند، اما به نظر می رسد که این تعداد تا سال 2014 به 47 درصد کاهش می یابد و سیستم عامل اندروید 49 درصد از تبلتهای بازار جهانی را در اختیار می گیرد.

قیمت اولین تبلتهای اندروید از اپل پایین تر بود و از این رو هر دو تلاش کردند که در کیفیت با هم مقابله کنند. اکنون اپل برای رسیدن این هدف سخت تلاش می کند. برای مثال بزرگترین ارتقای آی پد مینی صفحه نمایش رتینا بوده که اکنون با تبلتهایی شرکتهای آمازون و گوگل رقابت می کند که قیمت آنها کمتر از آی پد مینی است.

اپل درحال حاضر در صدر جدول فروش بازار است و 32 درصد از فروش جهانی را به خود اختصاص داده است و تلاش نمی کند که روی قیمتها رقابت کند. آی پد مینی جدید از قیمت 399 دلار آغاز شده و قیمت آی پد ایر نیز از 499 دلار آغاز می شود. این قیمت آی پد بزرگتر را در رقابت مستقیم با سایر رقیبان قرار می دهد اما قیمت آی پد مینی هنوز بیشتر از دستگاه های هم اندازه خود از جمله گوگل نکسوس 7 است.

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در مراسم دیروز همچنین لپ تاپ مک بوک پرو را به عنوان آخرین نسخه از لپ تاپهای این شرکت معرفی کرد. این مدل باریکتر و قدرتمندتر از مدلهای قبلی است و قیمت آن از 1299 دلار آغاز می شود.

وی در اشاره ای نه چندان ظریف به شرکت مایکروسافت گفت: رقابت ما پیچیده است، رقیبان تلاش کرده اند که تبلتها را به رایانه های شخصی و رایانه های شخصی را به تبلت تبدیل کنند، ما مسیر روشنی در این رابطه داریم و هدفمان بسیار جاه طلبانه است. ما به این مقوله اعتقاد عمیق داریم و نوآوریهای خود را در این عرصه متوقف نکرده ایم.

تگ ها آی پد انواع آی پد ها تصویر آی پد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی