پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / شهر الكترونيك          05 آبان 1392 - 27 October 2013


موزیلا عاملان ردیابی دیجیتال را فاش خواهد کرد

شرکت موزیلا که مرورگر محبوب فایرفاکس را ساخته است نرم افزار کوچک و کاربردی برای این مرورگر عرضه کرده است که به کاربران این امکان را می دهد که مشاهده کنند چه کسی ردپای دیجیتالی آنها را دنبال می کند.

 

نرم افزار کوچک و کاربردی لایت‌بیم (Lightbeam) که به عنوان یک افزایه (Plug-in) به صورت رایگان دانلود شده و روی مرورگر فایرفاکس نصب می شود نشان می دهد که کدام شرکتهای ثالث درحال مشاهده فعالیتهای آنلاین یک کاربر هستند.

 

فزایه(Plug-in)‏ ابزاری کاربردی و کوچک و وابسته به یک نرم‌افزار میزبان دیگر (مانند مرورگرهای وب) است که به تنهایی کاربردی ندارد. افزایه، خود نوعی برافزا (Add-on) به شمار می رود.

موزیلا طی بیانیه ای اعلام کرد: به عنوان بخشی از لایتبیم ما یک تصویر بزرگتر از چگونگی عملکرد ردیابی روی اینترنت تولید می کنیم تا مشخص شود که چگونه سایتهای ثالث به چند سایت دیگر متصل شده اند.

تجسم سازی تعاملی از چنین ردگیریهایی در قالب نمودار، ساعت و فهرست به کاربران این امکان را می دهد تا این اطلاعات گردآوری شده را مشاهده کرده و منابع این ردگیری ها را شناسایی کنند.

براساس این بیانیه، تجسم سازیها با هرسایتی که از آن بازدید می کنند و هر درخواستی که از سوی مرورگر مطرح می شود، گسترش می یابد. علاوه بر نمای نموداری، کاربر می تواند اطلاعات خود را در یک نمای ساعتی نیز مشاهده کنند و دریابد که طی یک دوره 24 ساعته در چه زمانهایی ردیابی شده است و یا به صورت فهرست وارد این اطلاعات را مدنظر قرار دهد.

شرکت موزیلا دانلود این نرم افزار کوچک کاربری را از طریق بخش دانلود Add-on ها در این آدرس در سایت خود میسر کرده است.

تگ ها موزیلا فایرفاکس شرکت موزیلا فایر فاکس ردیابی دیجیتالی ردیابی درجیتالی شرکت موزیلا

خبرنامه - شبکه های اجتماعی