پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / شهر الكترونيك          03 بهمن 1392 - 23 January 2014


بدترین رمزهای ورود سال 2013



محققان در یک بررسی بدترین رمزهای عبور اینترنتی در سال 2013 را معرفی کردند که نشان می دهد دیگر کلمه "Password " بدترین رمز عبور نیست.

یک گروه از محققان در موسسه تحقیقاتی  SplashData میلیون ها رمز عبور دزدیده شده آنلاین در سال 2013 را مورد بررسی قرار داده و فهرست سالانه خود را از بدترین رمز عبورها اعلام کردند.

برای نخستین بار از زمانی که این شرکت  فهرست سالانه خود را تالیف کرده می کند کلمه "   password   " رتبه خود را در بالای فهرست "بدترین رمز عبور ها به رمز "123456" واگذار کرد.

رمز عبور " password  " اکنون درجایگاه دومین رمز عبور بد در دنیاست.

بر اساس اعلام  SplashData  فهرست سال جاری تحت تاثیر تعداد زیادی از رمزعبورهای کاربران Adobe  است که به آنلاین دزیده شده اند.

مورگان اسلین مدیر اجرایی SplashData می گوید مشاهده رمز عبورهایی مانند " adobe123 " و " photoshop " بر روی این فهرست یادآور خوبی است که رمز عبور خود را بر اساس اسم وب سایت ها یا اپلیکیشن هایی که به آنها دسترسی دارید قرار ندهید.

از جمله 10 رمزعبور نامناسب در این فهرست می توان به " qwerty  "، " abc123  " ، "111111" و " iloveyou  " اشاره کرد.

دیگر جنبه جذاب فهرست امسال رمز عبورهای عددی کوتاه تری است که حتی بر روی وب سایت هایی که اجرای سیاست های رمز عبور قوی را آغاز کرده اند مشاهده شده است.

به عنوان مثال، رمز عبورهای ساده و قابل حدس زدن مانند "1234" رتبه 16، "12345" رتبه 20 و "000000" رتبه 25 از جمله رمز عبورهای جدید در فهرست امسال هستند.

این شرکت می گوید این فهرست را سالانه منتشر می کند تا سعی کند مردم رمز عبورهای ایمن تری را برای خود انتخاب کنند. مانند همیشه امیدواریم تبلیغات بیشتر در مورد خطرات داشتن رمز عبورهای ساده و ضعیف صورت گیرد.

این شرکت به مشتریان و شرکت هایی که از هر یک از این رمز عبور ها استفاده می کنند توصیه می کند رمز خود را فورا تغییر دهند.

توصیه این شرکت استفاده از رمز عبورهای هشت رقمی و یا بیشتر با ترکیبی از کاراکتر هاست. اما حتی رمز عبور هایی مانند "  dr4mat1c  " نیز می توانند برای هکرها مناسب باشند اما از سوی دیگر به خاطر سپاری ترکیب های تصادفی مانند " j%7K&yPx$ " نیز می تواند دشوار باشد.

یک راه برای خلق رمز عبورهای ایمن با یادآوری آسان، استفاده از عبارت عبور است یعنی کلمات کوتاهی با فاصله از هم یا کاراکترهایی که آنها را از هم جدا کند.

بهترین شیوه استفاده از کلمات تصادفی است تا عبارت های رایج؛  مثلا " کیک های سالهای تولد" یا " لبخند_ نور_ پرش؟"

این دانش پژوهان همچنین می گویند از یک نام کاربر- رمز عبور واحد  برای چندین وب سایت خودداری کنید.

آنها معتقدند بهتر است استفاده از یک نام کاربری واحد به ویژه برای سایت های سرگرمی، شبکه های اجتماعی یا سایت های خدمات مالی خطرناک تر است. و برای هر وب سایت جدید و یا خدمات مختلف از رمز عبورهای متفاوت استفاده کنید.


تگ ها بدترین رمزهای ورود سال 2013 بدترین رمزهای ورود سال

خبرنامه - شبکه های اجتماعی