پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کار آفرینی          20 مهر 1391 - 11 October 2012

نحوه راه‌ اندازی كسب وكار آنلاين

تجارت آنلاين، شيوه‌اي تخصصي و نوين است كه به مهارت و دانش كافي درباره كالاها، نحوه توزيع، نوع روابط با مخاطبان و تبليغات نياز دارد. عليرغم استقلال كاري و فضاي گسترده براي فعاليت، مشكلات خاص خود را به ارمغان مي‌آورد. براي آشنايي بيشتر و نحوه فعاليت دراين حرفه با ما همراه شويد.

تجارت آنلاين، شيوه‌اي تخصصي و نوين است كه به مهارت و دانش كافي درباره كالاها، نحوه توزيع، نوع روابط با مخاطبان و تبليغات نياز دارد. عليرغم استقلال كاري و فضاي گسترده براي فعاليت، مشكلات خاص خود را به ارمغان مي‌آورد. براي آشنايي بيشتر و نحوه فعاليت دراين حرفه با ما همراه شويد.

بازاريابي اينترنتي

اين حرفه درفضاي اينترنت نيز مخاطبان خاص خود را دارد. اغلب مخاطبان شما شركت‌ها، سازمان‌ها و بخش‌هاي خصوصي‌اند كه براي فروش محصولات و كالاهاي خود به دنبال بازاري امن هستند. دراين‌بخش مي‌توانيد با ساخت تيزرهاي تبليغاتي و ارائه مطالب مختلف درباره محصولات و نحوه توليد و مصرف آن‌ها، فضا را از جهت براي فروش آماده كنيد. با اجرايي صحيح دردرصدي از فروش محصول شريك شويد.

امنيت شبكه

براي جلوگيري از نفوذ هكرها به سايت و ورود ويروس‌هاي مخرب، وجود كارشناسي مجرب از الزامات اين كار محسوب مي‌شود. امروزه با افزايش سايت‌ها و وبلاگ‌هاي مختلف، افرادي نيز وجود دارند كه براي دست‌يابي به سود بيشتر با ايجاد اختلال و سوء‌استفاده از فضاي اينترنت، به هر طريقي اهداف خويش را اجرا مي‌كنند. بنابراين اگر دربخش امنيت سايت مهارتي داريد، مي‌توانيد رزومه كاري خود را به شركت‌هاي مختلف ارسال كنيد.

فروش آنلاين عكس

اگر به هنرعكاسي علاقه داريد، مي‌توانيد با راه‌اندازي يك سايت و به اجرا گذاشتن گالري آثار خود كسب درآمد كنيد. مسلما اگرعكس‌هاي متفاوت و جالبي داشته باشيد، مخاطبان زيادي از سايت شما بازديد و براي امور مختلف از شما تقاضاي عكس‌هاي متنوعي خواهند كرد. شما نيز با يادداشت‌گذاري و طرح سوالاتي از مخاطبان مي‌توانيد از انتقادات و پيشنهادات آن‌ها مطلع شويد و با اعمال شيوه‌هاي نوين نظر مخاطبان را جلب كنيد.

فروش نرم‌افزارها و سي‌دي‌هاي آموزشي

همان‌طور كه در محيط خارج از سايت و بازارهاي تجاري تنوع كالا وجود دارد، در فضاي اينترنت نيز كالاها نامحدودند. مخاطبان با دانلود برنامه‌ها و يا خريد اينترنتي مي‌توانند به‌راحتي به كالاي مورد نظر دست يابند.

فروش و ارائه آهنگ‌هاي مختلف، انواع ابزارآلات موسيقي و برترين ويدئو كليپ‌هاي نمايشي نيز دركنار سايرمحصولات مي‌تواند هرمخاطبي را مجذوب كند. انواع كتاب‌هاي آموزشي نيز با فرمت «پي دي اف»، از ابتكارات ديگر اين روش است. بنابراين همان‌طور كه مي‌دانيد فضاي لازم براي ارائه همه‌جور محصولي وجود دارد، اما به همان‌اندازه نيز رقابت ميان عرضه‌كنندگان نزديك است. براي اين‌كه بتوانيد درچنين فضايي به فعاليت خود ادامه دهيد، بايد خلاق و متفاوت باشيد.

مامور ارزيابي كالاها

وظيفه مامور ارزياب، تحقيق، بررسي، نظرسنجي و ارائه آمار توليد و مصرف محصولات است. اين افراد با استفاده از شيوه‌هاي نوين درميان كارمندان و مشتريان نفوذ كرده و سطح كيفيت، رضايت‌مندي و تنوع محصولات را از نزديك، مشاهده، ارزيابي و گزارش مي‌دهند. درسايت نيز بخشي به‌نام نظرسنجي وجود دارد و مخاطبان و مشتريان به‌صورت حضوري، كتبي و شفاهي مي‌توانند نظرات خود را اعلام كنند و درباره مسائل و موضوعات مورد نظرشان به بحث و گفت‌و‌گو بپردازند. چنين راهكارهايي علاوه بربررسي نحوه توليد و عرضه كالاها و خدمات، مديران را با ديدگاه‌هاي مخاطبان آشنا مي‌كند.

طراحي سايت و راه‌اندازي شبكه‌هاي اينترنتي

شايد بتوان گفت يكي از پردرآمدترين حرفه‌هايي كه امروزه درهمه جا كاربرد دارد، راه‌اندازي سايت ها و شبكه‌هاي اينترنتي است. بسياري از آن‌ها به آرم‌هاي خاص خود احتياج دارند تا درميان بازارهاي تجاري و رقيبان به راحتي شناخته شوند، دراين بخش با به‌كارگيري مهارت‌هاي طراحي و گرافيكي، مي‌توان پروژه‌هاي راه‌اندازي بسياري از اين سايت‌ها را دردست گرفت. درواقع با استفاده از دانش، مهارت و رشته تحصيلي خود و يا گذراندن دوره‌هاي آموزشي و عملي، مي‌توانيد به‌راحتي وارد اين عرصه شده و حتي مبتكر طرح‌ها و نوآوري‌هاي فراواني شويد.

شركت‌ها و سازمان‌هاي مختلف نيز امروزه براي عقب نماندن از رقيبان ديگر، راه‌اندازي و اتصال به شبكه‌هاي بين‌المللي را دراولويت كاري خود قرار داده‌اند و هرروز با افزايش اين شركت‌ها دربخش خصوصي نيز به طراحان مجرب و حرفه‌اي نياز دارند.

ارائه خدمات آنلاين

همان‌طور كه اشاره كرديم، دراين‌عرصه هيچ محدوديتي وجود ندارد، به اندازه مهارت و دانشي كه كسب كرده‌ايد شغل و خدمات وجود دارد. جستجوهاي اينترنتي، ارائه مقاله‌ها، تبليغات و سايت‌هاي مطبوعاتي براي ارائه خدمات مختلف خود به مخاطبان، افرادي متخصص نياز دارند كه وظيفه امنيت و پشتيباني سايت را انجام دهند، ايجاد فضايي متنوع همراه با خريد اينترنتي و اتصال به شبكه‌ها و لينك‌هاي ديگر، از مهارت‌هايي است كه تنها كارشناسان و متخصصان اين حرفه از عهده اجراي آن برمي‌آيند.

كارشناس فني سايت

اين حرفه اغلب به‌صورت پروژه‌اي و با شركت‌ها و سازمان‌هاي بزرگ اجرا مي‌شود. مي‌توانيد به‌طور ثابت و يا نيمه‌وقت درمحل كار خود حاضر شويد و مسائل فني سايت را رفع كنيد. تسلط و مهارت كافي برسيستم، آشنايي با فضاي مجازي و اتصال شبكه‌ها و درنهايت مديريت بحران از مواردي هستند كه درجايگاه يك كارشناس بايد با آن‌ها آشنا باشيد.

اينترنت پرسرعت

ارائه خدمات آنلاين و حتي اتصال به شبكه‌هاي ماهواره‌اي، به اينترنت پرسرعت و بدون وقفه نياز دارد. دربسياري از موارد به دلايل مختلف سايت با مشكلات زيادي مواجه مي‌شود، به‌طوري‌كه حتي جست‌وجو و تغيير صفحات نيز با صرف زمان طولاني، انگيزه ادامه كار را از بين مي‌برد. درچنين شرايطي اغلب شركت‌ها و سازمان‌هايي كه اتصال به شبكه اينترنت و فعاليت دراين عرصه جزو اولويت‌هاي كاري آنان محسوب مي‌شود، به‌دنبال كارشناساني هستند كه مشكلات آن‌ها را حل كنند. بنابراين اگر دراين حرفه مهارتي داريد، به‌طور گروهي و يا انفرادي مي‌توانيد با راه‌اندازي يك شركت خدمات آنلاين در اين بخش فعاليت كنيد.

انتشار گزيده مطالب

امروزه با حجم بالا و افزايش ساعات كار، جست‌وجو و تحقيق براي شاغلين و دانشجويان كمي سخت شده است. با راه‌اندازي يك سايت و ارائه چكيده مطالب درسي، دانشگاهي و تحقيقي مي‌توانيد به‌سرعت مخاطبان زيادي را جذب كنيد. زيرا گروه دانش‌آموزان و دانشجويان، هميشه به‌دنبال راهكارهايي نوين براي ارائه عقايد خود هستند و يكي از مخاطبان و مشتريان دائمي اين‌گونه مطالب به‌شمار مي‌روند. ارائه جزوه‌هاي آموزشي و كتاب‌هاي كمك درسي نيز درجايگاه خود از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

راهنماي استفاده از منابع

ابتكار ديگري كه دراين بخش مي‌توانيد اجرا كنيد، راه‌اندازي يك سايت تخصصي با منابع مختلف است كه به‌صورت گويا و يا بااستفاده از نقشه‌هاي راهنما، درباره هرموضوع مي‌تواند اطلاعات مورد نياز را دراختيار مخاطبان قرار دهد. ارائه نقشه‌هاي جهت‌ياب و راهنما براي شناسايي مسير جاده‌ها، و يا مسير بين كشورها، ارائه منابع لازم براي رشته‌هاي تخصصي و فني، معرفي رشته‌هاي تحصيلي، كتاب‌ها و مقالات دانشگاهي، آشنايي با دانشگاه‌هاي معروف جهان، آشنايي با مكان‌هاي تاريخي، معرفي تاريخچه كشورها و فرهنگ‌هاي مختلف و بسياري از مطالب جالب و سرگرمي‌هاي ديگر ازجمله اين موارد به شمارمي‌روند. بنابراين با كمي تحقيق و جست‌وجو مي‌توانيد به‌طورگروهي روي طرح‌هاي مختلفي كار كنيد و به نتايج بسيار مطلوبي برسيد.

موتورهاي جستجو

برترين شركت‌ها به‌دنبال ارائه راهكارها و خدماتي هستند كه مخاطبان را با ترفندهاي مختلف به سوي خود جذب كنند. بنابراين راه‌اندازي موتورهاي پرسرعت براي جست‌وجوي مطالب مختلف، نه تنها يك تبليغ تجاري است، بلكه دروازه‌اي براي ورود مخاطبان، به نمايش گذاشتن توانايي‌ها، ارائه خدمات و درنهايت اعتبار بخشيدن به شركت محسوب مي‌شود.

مشاوره آنلاین

اجرای هر برنامه‌ای به راهنمایی و مشاوره افراد مجرب و کارشناس نیاز دارد. بسیاری از کاربران، مخاطبان و مشتریان دراجرای اهداف، برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود گاهی دچار تردید مي‌شوند، مشاوره با کارشناسان آنلاین مي‌تواند به آنان اطمینان دهد. بنابراین درجایگاه یک مشاور و کارشناس در زمينه‌هاي مختلف ازجمله خريد، باآگاهی کامل از نوع محصولات و طرز استفاده از آن‌ها، مخاطبان را از صحت اهداف‌شان مطمئن کنید. حتی گاهی اوقات مهارت یک کارشناس تاحدی افزایش مي‌يابد که مي‌تواند به صورت آموزش از راه دور و فضای وب، مخاطبان را در سراسر كشور راهنمايي كند.

برنامه‌نويسي و آموزش

مسلما هر رويداد جديدي به فناوري و اطلاعات كافي براي آموزش، گسترش و ارتقا نياز دارد. درجايگاه يك كارشناس باتجربه و ساعي، افزودن دوره آموزش به برنامه‌هاي كاري مي‌تواند تاحدود زيادي موجب اشتغال و كارآفريني شود. كافي است كه كمي دقيق‌تر به‌فضاي اطراف خود بنگريد، درعرصه آموزش هميشه راهكارهاي زيادي براي شكوفايي و ارتقا وجود دارد. برنامه‌نويسي، آموزش شبكه‌هاي مجازي، استفاده از فضاي وب، تجارت آنلاين، تبليغات، بازاريابي و بسياري از موارد ديگر را بايد به نسل جوان آموخت، روي آن‌ها سرمايه‌گذاري كرد و از ميان آنان استعدادهاي برتر را شناخت و تحت آموزش قرار داد. توليد برنامه‌ها و نرم‌افزارهاي جديد، ارتقاي سيستم‌هاي الكترونيكي و به اجرا گذاشتن طرح‌هاي مختلف، به كارشناسان و متخصصين باتجربه‌اي نياز دارد كه در اين مسير، هنر و استعدادخويش را به اثبات برسانند.

ترجمه آنلاين

يكي ديگر از راهكارهاي تجارت و اشتغال آنلاين، تبادل مهارت‌ها و اطلاعات است كه نقش بسيار ارزشمندي درتحقق و پيشبرد اهداف تجاري دارد. اگر به زبان كشوري ديگر، تسلط و مهارت داريد و مي‌توانيد متن‌هاي عمومي و اختصاصي را ترجمه كنيد، عرصه فعاليت خود را ارتقا داده و به فضاي اينترنت و ترجمه آنلاين روي آوريد. همان‌طور كه قبلا نيز اشاره شد، دراين عرصه فضاي اشتغال نامحدود است، هر كارشناسي با هرمهارتي مي‌تواند درفضاي اينترنت به فعاليت بپردازد، كارشناسان، از اطلاع‌رساني و تبليغات كالاها تا بخش‌هاي سخت‌افزاري و توليد، در مجموعه‌اي هماهنگ و منسجم و براي ارائه هدفي واحد، مشغول به كار هستند. در بخش ترجمه نيز اطلاعات و فناوري‌هاي روز جهان دائما از كشوري به كشور ديگر درحال انتقال است و كارشناسان فن ترجمه وظيفه سنگين تبادل علوم را انجام مي‌دهند.

خدمات اينترنتي

اتصال به شبكه‌هاي پرسرعت، استفاده از خدمات آنلاين، تبليغات و آموزش از راه دور، تنها بخشي از مزاياي استفاده از اينترنت است. شركت‌هاي تجاري و بخش‌هاي ساخت و توليد نرم‌افزارهاي الكترونيكي، به‌دنبال كارشناسان مجربي هستند كه علاوه بر كار در شركت‌ها، به مناطق مختلف فرستاده ‌شوند تا مشكلات مخاطبان را رفع و آن‌ها را در دوره‌هاي آموزشي ثبت‌نام كنند. بنابراين اشتغال درمحيط بيرون و فضاي اينترنت و آنلاين، هيچ محدوديتي ايجاد نمي‌كند.

بازي‌هاي اينترنتي

برنامه‌نويسي شامل بخش‌هاي بسيار مختلف و متنوعي است. امروزه بازي‌هاي رايانه‌اي و اينترنتي درميان نوجوانان و جوانان جايگاه ويژه‌اي دارد. استفاده از تصاوير سه بعدي، طرح‌هاي گرافيكي و نرم‌افزارهاي ويژه، به اندازه‌اي جذاب و حيرت‌انگيز است كه هرمخاطبي را در نگاه اول مجذوب مي‌كند. بنابراين اگر دراين بخش نيز مهارتي داريد مي‌توانيد از آن استفاده كنيد و مبتكر بازي‌هاي جديدي شويد.

خلاقيت در اينترنت

همان‌طور كه اشاره شد، فضاي اينترنت بسيار نامحدود است، افراد مختلف با تجربه‌ها و استعدادهاي متنوع دراين عرصه، دانش خويش را به اجرا مي‌گذارند و مبتكر طرح هاي نوين مي‌شوند. مثلا دربخش جست‌وجوي اينترنتي مي‌توانيد موتور جست‌وجويي طراحي كنيد كه فقط كتاب‌ها و مقاله‌هاي تاريخي را بيابد. در بخش موسيقي نيز برترين آهنگ‌هاي سال با ذكر نام شاعر و بيوگرافي خواننده و ميزان موفقيت آن را در كشورهاي مختلف بررسي كنيد. با هر كليك بر روي موتور جست‌وجو، نه تنها مخاطبي جديد به شمار مشتريان شما افزوده مي‌شود، بلكه ميزان موفقيت در طرح، محبوبيت، نوآوري و استعدادتان نيز به اثبات مي‌رسد.

ارائه مطلب

درجايگاه يك كارشناس باتجربه، با نوشتن مطالب تخصصي و ديدگاه خود درباره مسائل مختلف، مي‌توانيد در فضاي اينترنت مطالب، مقالات، يادداشت‌ها و نقطه نظرات خود را به چاپ برسانيد. براي اجراي اين كار احتياج به سرمايه نداريد، مي‌توانيد در منزل و يا در محل كارتان، در زمان مشخصي مطلب بنويسيد، حتي مي‌توانيد با چندين سايت به‌طور همزمان قرارداد ببنديد و درباره مسائل مختلف بحث كنيد.

فروشگاه آنلاين

امروزه با گسترش ارتباطات و فناوري‌هاي نوين، فروشگاه‌ها نيز به جمع شركت‌ها، سازمان‌ها و ادارات مختلف پيوسته‌اند و اجناس خود را به‌صورت اينترنتي به‌فروش مي‌رسانند. مخاطبان نيز تنها با اتصال به اينترنت و فشار يك دكمه، كالاي مورد نظر را خريداري مي‌كنند و در منزل تحويل مي‌گيرند.

راه‌اندازي سايت‌هاي تخصصي

بسياري از شركت‌ها و سازمان‌ها براي توسعه و تبليغات درعرصه‌هاي مختلف با راه‌اندازي سايت‌ها و شبكه‌هاي مختلف سعي مي‌كنند تا علاوه برفروش كالاها، در بخشي ديگر به مشاوره و پاسخ به پرسش‌هاي مخاطبان بپردازند. درهمين رابطه نيز افراد متخصص را به همكاري دعوت مي‌كنند. شما نيز درجايگاه يك متخصص، مي‌توانيد به‌طور مستقل سايتي راه‌اندازي كنيد و مهارت خويش را در آن به‌نمايش گذاريد. راهكار دوم، پيوستن به شركت‌ها و شبكه‌هاي بزرگتري است كه به كارشناسان باتجربه درزمينه‌هاي مختلف احتياج دارند.

نقش اينترنت در فروش املاك تجاري

شايد بتوان گفت يكي از مهم‌ترين عوامل موفقيت معاملات تجاري در گرو تبليغات گسترده، حذف واسطه، ارتباط موثر و آسان و در نهايت فضاي اينترنت است. امروزه نقش و اهميت تبليغات در رسانه‌ها و خصوصا فضاي اينترنت بيش از پيش آشكار گشته و مديران، كارآفرينان و سرمايه‌گذاران نيز باتوجه به اهميت اين موضوع گام‌هاي بسيار موفقي دراين عرصه برداشته‌اند. فضاي اينترنت وجود تورم حاصل‌از واسطه‌ها را از ميان برداشته، شبكه معاملات را بين‌المللي كرده و تقاضا را افزايش داده است.

به نمايش گذاشتن مجموعه‌هاي تاريخي و سنتي دراينترنت

كلكسيونرداران، با ارائه و به نمايش گذاشتن آثار كهن در نمايشگاه‌ها و پخش تصاوير آن‌ها دراينترنت، فضاي تجاري جديدي به وجود مي‌آورند. مخاطبان در سراسر دنيا با بازديد از اين سايت‌هاي ويژه و مطالعه يادداشت‌هاي مالك مجموعه نسبت به اثر و فرهنگ آن كشورعلاقمند مي‌شوند.

فروش آنلاين تورهاي مسافرتي

جهانگردان هرساله با سفر به مناطق جديد، نه تنها موجب توسعه اقتصاد و بهره‌وري در بخش‌هاي مختلف هركشوري مي‌شوند، بلكه بافرهنگ و تمدن ملت‌هاي ديگر نيز آشنا مي‌شوند. درهمين راستا آژانس‌هاي مسافرتي بين‌المللي نيز با استفاده از تبليغات گسترده به‌صورت آنلاين و يا از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي تلاش مي‌كنند تا با اشاعه فرهنگ خويش، خدمات بيشتري ارائه دهند.

نرم‌افزارها و محصولات ارتباطي

پست‌الكترونيك، پخش تصاوير ازطريق وب، انتقال سرمايه، برقراري ارتباط و بسياري از فعاليت‌هاي ديگر نياز به كارشناساني مجرب و تحصيلكرده دارد كه با دانش و تجربه خود هرروز ابداعات جديدي را به ثبت برسانند. امروزه درعرصه‌هاي مختلف علمي به درجه‌هاي بالايي دست يافته‌ايم و حقايق جديدي را كشف كرده‌ايم. احساس نياز به علوم بيشتر موجب خلق پديده‌هاي نوين مي‌شود. بنابراين هرآنچه را كه بشر امروزي بخواهد مي‌تواند آن را تسخير كند. توليد نرم افزارهاي ارتباطي نيز از اساسي‌ترين خواسته‌هاي بشر بود كه باتلاش و دانش فراوان به آن دست يافت و توانست باساخت ماهواره‌هاي مختلف ارتباط را تا دوردست‌ها گسترش دهد.

 

Sources:

PowerHomeBiz.Com

BlogStash.com

ترجمه: سيد رسول ميرزايي موسوي

خبرنامه - شبکه های اجتماعی