پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامتارسال شده در   20 آبان 1392 - 11 November 2013

نتایج تحقیقات عصب شناسان نشان می دهد که بهترین زمان برای نوشیدن یک فنجان قهوه روزانه بین ساعت 9:30 تا 11:30 صبح است.

 

به نظر می رسد یک فنجان قهوه غلیظ نخستین چیزی است که صبحها موجب بیدار شدن فرد می شود اما در حقیقت به تعویق انداختن این نوشیدنی موثرتر خواهد بود.

 

دانشمندان بهترین زمان جذب کافئین را بین ساعت 9:30 تا 11:30 دانسته اند. این امر به شیوه تعامل کافین با یک هورمون کلیدی به نام کورتیزول مرتبط است که به تنظیم ساخت داخلی بدن کمک کرده و هوشیاری را افزایش می دهد.

سطح کورتیزول معمولا پس از بیدار شدن بالا است و می تواند تا یک ساعت پس از آن نیز بالا بماند، میانگین این سطح بالا از کورتیزول معمولا بین ساعتهای 8 و 9 صبح است.

استیون میلر عصب شناس دانشگاه علوم بهداشتی یونیفورمت سرفیسز در مریلند استدلال کرده است که بهتر است قهوه را پس از گذر زمان اوج سطح کورتیزول در بدن مصرف کنیم ، چرا که کافئین موجود در قهوه نیز تولید کورتیزول را افزایش می دهد.

وی اظهار داشت: نوشیدن قهوه وقتی که سطح این هورمون در بدن بالا است موجب می شود که بدن نسبت به کافئین آن مقاوم شود به این معنا که اغلب برای رسیدن به همان تأثیر نیاز به نوشیدن قهوه بیشتری دارد.

دانشمندان همچنین دریافته اند که کورتیزول عامل همزمان سازی ریتمهای روزانه داخلی است که در بدن فعالیت می کنند. چندین تحقیق نشان داده است که سطح کورتیزول پس از بیدار شدن به سرعت افزایش می یابد و تا یک ساعت پس از آن نیز در همان حد بالا باقی می ماند.

برخی تحقیقات دیگر نشان می دهد که نوشیدن قهوه بعدازظهر در افزایش توجهی که پس از یک وعده ناهار سنگین از دست رفته، موثر است.

موسسه پژوهش MBA
ترجمه تخصصی دانشگاهی
موسسه پژوهش مدیریت

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت