پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          03 دی 1392 - 24 December 2013


جوش صورت و توصیه های آن


بعضی از نوجوانان در این زمینه دچار افکار وسواسی هم هستند و به‌ رغم صرف زمان و هزینه‌های گزاف، همواره در حالت یأس و نگرانی یا حتی گوشه‌گیری و انزوا هستند و درمان این افراد یکی از مشکلات دایمی پزشکان متخصص پوست است.

طبق بررسی‌های متعدد ثابت شده که مصرف مداوم مواد آرایشی می‌تواند باعث ایجاد یا تشدید آکنه‌های صورت و بدن، رویش قارچ‌های سطحی روی پوست صورت، گردن و بدن، حساسیت پوستی و تعریق زیاد شود.

هر یک از این مواد آرایشی با توجه به فرمول تشکیل‌‌ دهنده خود، از ده‌ها ماده شیمیایی مختلف ساخته شده و این مواد شیمیایی به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر ممکن است عامل ایجادحساسیت‌های پوستی خفیف تا شدید در نواحی مختلف پوست شوند.

نواحی اطراف چشم شامل پلک فوقانی و تحتانی و لبه پلک‌ها از نواحی شایعی هستند که به سرعت به این مواد واکنش نشان می‌دهند و علاوه بر قرمزی، تورم و خارش، باعث خشکی و پوسته‌ریزی و در نهایت چین‌ و‌ چروک‌های ظریفی در این قسمت‌ها ایجادمی‌شود. در صورت تکرار این واکنش، چروک دایمی و زودرس و تغییر رنگ هم به‌ وجود می‌آید که نمای زننده‌ای را با توجه به سن بیمار ایجاد خواهد کرد.

متاسفانه درمان کامل این حالت نیز مشکل و از بین بردن قطعی آن تقریبا غیر ممکن است؛ زیرا با مصرف دوباره مواد آرایشی ممکن است این واکنش تکرار شود. خط چشم، ریمل و لاک ناخن از موادی هستند که به طور شایع چنین واکنش‌هایی را ایجاد می‌کنند.


ماسک مناسب برای رفع جوش های صورت: (درمان جوش صورت )

پیاز و درمان جوش صورت

دو سه عدد پیاز متوسط را پس از پوس کندن خرد کنید و در مقدار کمی آب بپزید , به طوری که پیاز کاملا پخته شود و آب در ته ظرف باقی نماند.

پیاز پخته شده را درون یک تکه پارچه نخی نازک تمیز بپیچد و روی جوش ها بگذارید و پس از چند دقیقه موضع را بشویید.

دانه های سر سیاه و سفیدبرای درمان جوش صورت

گیاهانی چون بومادران , بابونه ,رازیانه و گزنه سفید ( از هر کدام یک قاشق غذا خوری) را در آب جوش بریزید, پس حوله ای به سر ببندید و به مدت ده دقیقه پوست را روی بخار آن نگه دارید. در این هنگام منافذ پوست شما باز شده و شما به آسانی می نوانید با یک پارچه تمیز و یا دستمال کاغذی پوست را در ناحیه دانه های سر سیاه به آرامی بفشارید و دانه ها را بیرون آورید و بعد صورت را با آب سرد بشورید تا منافذ پوست تنگ تر بشود..

عسل و دانه های سر سیاه برای درمان جوش صورت

عسل افزودن به تقویت پوست و شفا بخشی ,پاک کننده خوبی است .یک قاشق غذا خوری عسل را به آرامی حرارت دهید و روی قسمت هایی از پوست که دارای دانه های سر سیاه است بگذارید , پس از 15 دقیقه با یک تکه پنبه و آب نیم گرم پوست خود را تمیز کنید و بعد بشویید.اگر لک نیز دارید از خوانه گندم( دو قاشق) به عسل اضاف کنید و بعد همین نحو عمل کنید.

روغن ماهی

روغن ماهی و لکه های قرمز پوست را تمیز کنید و بعد با مقداری روغن ماهی لایه ای از چربی رویش بکشید .یکی دو ساعت بعد پوست را با آب نیم گرم بشویید.



خبرنامه - شبکه های اجتماعی