پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          10 بهمن 1392 - 30 January 2014


دلایلی برای نوشیدن آب





آب می تواند کالری را کنترل کند. از سالها، برای افراد رژیمی نوشیدن مقدار زیادی آب به عنوان یک استراتژی کاهش وزن توصیه شده است. در حالی که آب هیچ اثر جادویی در کاهش وزن ندارد، به جای آن از افزایش کالری جلوگیری میکند در رژیم غذایی خود آب را بگنجانید چون فواید بسیاری دارد

وجود آب مهم ترین عامل حفظ حیات بروی کره زمین است. بیش از ۶۵% وزن بدن انسان را آب تشکیل می دهد, و نوشیدن آب مزایای سلامتی بسیاری را بهمراه دارد.اجازه بدهید مختصری در مورد یافته هایNational Cancer Institute’s Food Attitudes and Behaviors Surveyکه بروی بیش از ۳۰۰۰ نفر انجام شده است بگویم: رقم هشدار دهنده ۷۸% از افراد مورد بررسی, حاکی از این بود که آنها کمتر از ۸ لیوان آب در طول روز مصرف می کردند. این مطالعه شیوع عادت کم آب نوشیدن را تایید کرد, بویژه در میان مسن تر ها. علاوه بر این, کم آب نوشیدن با چندین عادت و نگرش ناسالم هم در ارتباط بود.

در ادامه ۷ فایده نوشیدن آب باندازه کافی آمده است.
۱- توانایی ذهنی تان را افزایش می دهد

نوشیدن بیشتر آب و هیدراته نگه داشتن بدن ثابت کرده است که به افراد در بهبود توانایی های شناختی و عملکرد مغزشان کمک می کند. از سوی دیگر, کم آبی بدن ظرفیت مغز برای حافظه کوتاه مدت را کاهش می دهد.
۲- باعث بهبود عملکرد فیزیکی تان می شود

شواهد زیادی ثابت می کند که کم آبی بدن و مصرف کم آب با کاهش عملکرد ماهیچه ها و توانایی های ورزشی فرد در ارتباط است. مصرف صحیح آب به افزایش عملکرد فیزیکی بواسطه پمپاژ قلبی بهتر کمک می کند, خون را سیال تر نگه می دارد و انتقال اکسیژن به ماهیچه ها را افزایش می دهد. علاوه بر این, مصرف صحیح آب به حفظ خنکی بدن کمک می کند و باعث می شود که ماهیچه ها و مفاصل موثر تر کار کنند. نه تنها ورزشکاران می توانند از این مزیت ها به نفع خودشان استفاده کنند—نوشیدن آب بیشتر همچنین شما را پرانرژی تر نگه می دارد و احساس خستگی کمتری در طی روز پر تنش کاری تان خواهید داشت.
۳- به خروج سموم بدن کمک می کند

نوشیدن مقدار کافی آب به حذف مواد سمی بدن از طریق عرق و کلیه ها کمک می کند. آب متعادل کننده بدنتان است و نقش فلاشر را بر عهده دارد و بدنتان را از پس ماندهای سمی که توسط عضلات و ارگان های بدن تولید می شوند پاک نگه می دارد.
۴- به کاهش وزن بدنتان کمک می کند

درست متوجه شدید! نوشیدن آب بیشتر به شما کمک می کند تا وزن اضافی بدن تان را از دست بدهید.برخی مطالعاتثابت کرده است که افرادی که مصرف آب شان را در حین رژیم غذایی کاهش وزن افزایش داده اند نسبت به کسانی که در سطح نرمال نگه داشته اند وزن بیشتری را از دست داده اند. نوشیدن آب بیشتر به شما کمک می کند تا حس گرسنگی را به تاخیر بیاندازید, بنابراین دفعه بعدی که احساس گرسنگی کردید و در دسترس تان مواد غذایی بدردبخور نبود, بجای آن آب بنوشید. همانطور که آب معده را پر می کند, باعث کاهش احساس گرسنگی هم می شود, بطوریکه تمایل به مصرف مواد غذایی کاهش می یابد. علاوه بر این، آب متابولیسم بدن را افزایش می دهد. و البته, نوشیدن آب بجای نوشابه وقتیکه احساس تشنگی می کنید قطعا کالری اضافی که از نوشابه بدست می آید را قطع خواهد کرد.
۵- خطر حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد

مصرف آب بیشتر به سیال بودن جریان خون کمک می کند. این کمک مانع تشکیل لخته ها در عروق خونی می شود و از قلب حمایت می کند که اکسیژن کافی به مغز این ناحیه حیاتی برساند, و در نتیجه از سکته مغزی جلوگیری می کند. مصرف آب کافی همچنین به ثابت نگه داشتن فشار خون با دفع نمک اضافی از بدن کمک می کند. احتباس نمک بالا در بدن یکی از عوامل اصلی فشار خون بالا است. با چک کردن مرتب فشار خون, از بسیاری از عوارض فشار خون بالا می توان جلوگیری کرد.
۶- باعث بهبود عملکرد روده ها می شود

یبوست در افرادی که کمتر از میزان مورد نیاز بدن شان آب مصرف می کنند شایع است. پزشکان به عنوان اولین عامل پیشگیری از یبوست افزایش مصرف آب را به بیماران خود توصیه می کنند.
۷- ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

نوشیدن آب بیشتر خطر ابتلا به سرطان های خاصی مانند مثانه و روده بزرگ را کاهش می دهد. همچنین پی برده شده است که خطر ابتلا به سرطان پستان را نیز کاهش می دهد.

گرچه شواهد زیادی برای این مزایایی که گفته شد وجود دارد, تا زمانیکه بیش تر از حد مجاز آب نخورید هیچ زیانی به بدنتان وارد نمی کند.
نکات کوچک بیشتر:

۱٫ بیش از ۳ – ۳٫۵ لیتر آب در روز مصرف نکنید, انجام اینکار می تواند آسیب های به بدن وارد کند.

۲٫ می توانید از برنامه های کاربردی برای کنترل میزان مصرف آب روزانه تان استفاده کنید.

۳٫به عنوان یک راهنمایی ساده آنقدر آب بنوشید تا ادرارتان بی رنگ شود.

۴٫ همیشه یک بطری آب همراه تان داشته باشید.
گردآوری: مجله اینترنتی ایران مطلب


تگ ها دلایلی برای نوشیدن آب فواید آب

خبرنامه - شبکه های اجتماعی