پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          23 اسفند 1392 - 14 March 2014


همه نباید 8 لیوان آب بنوشند





به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از ایرنا، دکتر بهروز برومند در مراسم روز جهانی کلیه که در بیمارستان فیروزگر برگزار شد اظهارداشت : برخی سالخوردگان فکر می کنند، اگر خودشان ۸۰ سال سن دارند باید کلیه های آنها مثل یک کودک ۱۴ ساله عمل کند.وی افزود : این در حالی است که این افراد فراموش کرده اند که کلیه های آنها مثل خودشان پیر شده است و باید بیشتر مراقب این عضو حیاتی بدن باشند.

باید به اندازه نیاز آب نوشید
متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های کلیه افزود: برخی پزشکان تاکید می کنند که هر فرد باید روزانه هشت لیوان آب بنوشد این در حالی است که این اظهارات درست نیست و آب باید به اندازه نیاز بدن مصرف شود.

برومند با بیان اینکه نوشیدن هشت لیوان آب برای برخی افراد مبتلا به نارسایی کلیه خوب نیست اظهارداشت: به عنوان نمونه در همین بیمارستان ( فیروزگر) بیمار نارسایی کلیه به خاطر نوشیدن آب زیاد، جان خود را از دست داد. این فوق تخصص بیماری های کلیه تاکید کرد : مگر امکان دارد که همه افراد یک جور لباس بپوشند که برخی پزشکان نوشیدن هشت لیوان آب را برای همه توصیه می کنند!؟

۷۰ سالگی حداکثر سن عمل جراحی پیوند کلیه در ایران
وی با بیان اینکه برخی منابع عمل جراحی پیوند کلیه را تا سن ۸۰ سالگی نیز امکان پذیر عنوان کرده اند، افزود : اما این عمل در ایران تا سن ۷۰ سالگی است. برومند اظهارکرد: اگر برخی می گویند عمل پیوند کلیه برای سنین کمتر از ۶۵ سال است برای آندسته از کسانی است که زندگی سطح پایینی دارند.

وی در عین حال به بیماری ۷۱ ساله اشاره کرد که وی را به یکی از بیمارستان های تهران جهت عمل پیوند کلیه معرفی کرده بود و مسوولان آن بیمارستان در رابطه با سن زیاد بیمار به او ( دکتر برومند ) ایراد گرفته بودند. دکتر برومند هم به سن خودش که در زمان حاضر ۷۳ سال است اشاره کرد و افزود: اگر آن بیمار ۷۱ ساله را از عمل پیوند ناامید می کردم خودم که از آن بیمار دو سال بزرگتر بودم باید دو سال پیش با زندگی وداع می کردم.

چه کسی گفته است دیالیز بیماران را اسیر خود می کند؟
وی در عین حال به برخی اظهارات در رابطه با اینکه دیالیز بیماران را اسیر خود می کند اشاره کرد و گفت :چه کسی گفته است دیالیز بیماران از جمله سالمندان بیمار را اسیر خود می کند این در حالی است که ماشین دیالیز بزرگترین کمک را برای بازگرداندن زندگی به بیماران دارای مشکل کلیه دارد.

وی گفت : تحقیقات جهانی نشان می دهد که دیالیز برای سالمندانی که کیفیت زندگی پایه خوبی داشته باشند درمان مناسبی است ولی در افرادی که چند بیماری همراه دارند وضعیت عملکردی مناسبی نیز ندارند دیالیز طول عمر و کیفیت زندگی را بهبود نمی بخشد. مراسم روز جهانی کلیه - ۲۲ اسفند - در بیمارستان فیروزگر برگزار شد و در پایان این مراسم از ۸۰ پرستار نمونه در بخش های دیالیز و پیوند بیمارستان های تهران قدردانی شد.



خبرنامه - شبکه های اجتماعی