پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی سلامت          02 تیر 1393 - 23 June 2014


آلودگی ها و ایجاد آسم در کودکان





قرار گرفتن کودکان در معرض آلودگی هوا بسیار خطرناک است و نگرانی های بسیاری را ایجاد می کند زیرا سیستم ایمنی، تنفسی و ریه آن ها هنوز به رشد نکرده و کامل نشده است. از این رو در معرض آلودگی قرار گرفتن کودکان بسیار خطرناک تر از افراد بالغ است.

تحقیقات انجام شده در مدرسه پزشکی هاروارد نشان می دهد که ذرات معلق در هوا باعث ایجاد آلودگی می شوند و تنفس این هوای آلوده باعث ورود ذرات معلق به داخل بدن و ریه افراد می شود و همچنین تنفس هوای آلوده و ذرات معلق در کودکان باعث بروز بیماری برونشیت می شود.

این مطالعات با بررسی بیماری برونشیت در کودکان مناطق مختلف نشان داده که کودکانی که در مناطقی با آلودگی هوا زندگی می کنند بیشتر از کودکان دیگر مبتلا به این بیماری می شوند.

مطالعه دیگری که در مرکز سلامت کودکان اروپا انجام شده حاکی از آن است که آلودگی هوا نقش موثری در میزان مرگ و میر کودکان دارد. براساس اطلاعات به دست آمده در این مطالعه میزان مرگ و میر کودکان در شهرهایی با آلودگی هوا به نسبت بیشتر از مناطق پاک و بدون آلودگی است و همچنین در این مناطق میزان مراجعه اورژانسی کودکان به بیمارستان نیز بیشتر دیده می شود.

پژوهشگران هشدار دادند از آنجا که سیستم تنفسی کودکان ضعیف تر از افراد بالغ است، قرار گرفتن آن ها در آلودگی هوا باعث بروز بیماری آسم، ایجاد مشکلات تنفسی در کودکان می شود و همچنین تنفس هوای آلوده عملکرد ریه کودکان را نیز تا حدی مختل می کند.

آلودگی هوا که ناشی از سوخت کربن و سوخت اتومبیل ها است و بیشتر در هوای آزاد وجود دارد بسیار مخرب تر از آلودگی هوا در فضاهای بسته است. البته باید گفت که امروز آلودگی های فضاهای بسته بسیار کم شده و تا حدی می تونیم بگوییم که آلودگی فضاهای بسته مانند منزل به نزدیک صفر رسیده است. اما آلودگی های فضاهای باز به دلیل وجود ذرات معلق در هوا به دلیل افزایش اتومبیل ها و کارخانه ها نسبت به گذشته بیشتر شده است .

هر میزان فعالیت بدنی در هوای آلوده بیشتر باشد، تنفس تند تر انجام می شود و در نتیجه میزان جذب ذرات معلق نیز بیشتر خواهد شد. از آنجا که کودکان در بیرون از منزل و در هنگام راه رفتن تحرک بیشتری نسبت به افراد بالغ دارند، میزان جذب آلودگی هوا در آن ها به مراتب بیشتر از بزرگسالان است.

محققان دانشگاه ونکوور کانادا اعلام کردند که بدون شک آلودگی هوا تاثیر زیادی در بروز بیماری آسم در کودکان دارد و آلودگی هوای ناشی از سوخت اتومبیل ها باعث افزایش میزان مرگ و میر در کودکان می شود.

آمار تاسف بار مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا

مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: سالیانه ۳ میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که ۹۰ درصد آنان در کشورهای توسعه یافته هستند. دربعضی کشورها تعداد افرادی که در اثر همین عامل جان خود را از دست می دهند بیشتر از قربانیان سوانح رانندگی است

یکی از مسئولان تعداد مرگ و میرهای شهروندان تهرانی بر اثر آلودگی هوا را با کشته شدگان جنگ تحمیلی مقایسه کرده بود و گفته بود تلفات آلودگی هوای تهران در ۸ سال گذشته بیشتر از آمار شهیدان دوران ۸ ساله دفاع مقدس است

سکته مغزی از مرگ های ناگهانی که گفته می شود آلودگی هوا در بروز آن تاثیر دارد بعد از عارضه های قلبی بیشترین آمار مرگ و میر در تهران را به خود اختصاص می دهد. بطوریکه شش ماهه اول سال گذشته ۱۲۱۶ نفر بر اثر همین عارضه در تهران جان باختند.

تاسف بار این که در مهر و آبان سال ۹۰ هر روز ۳۱۰ شهروند تهرانی مرگ ناگهانی ناشی از آلودگی هوا داشته اند

در صورتی که در تابستان و پاییز ۹۲ اساس اعلام سازمان بهشت زهرا (س)، روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ نفر در تهران فوت می کنند که این آمار در ایام تشدید آلودگی هوا افزایش قابل توجهی دارد و علاوه بر این، بنا بر اعلام اورژانس کشور، تشدید آلودگی هوای پایتخت در هفته گذشته، حمله های قلبی و تنفسی را حدود ۱۰ درصد افزایش داد.

هم اکنون به فکر آلودگی باشیم و از پکیج و تخفیف ایران دی اچ بهترین بهره را ببرید.

دستگاه های تصفیه هوای ایران دی اچ با سیستم یون منفی و ته نشین شدن ذرات و آلودگی های معلق در هوا, باعث می شود اکسیژن خالص در هوای منزلمان باقی باشد که باعث شادابی پوست و راندمان بالای فکری و کاری می شود. در همین ایران هم اتاق هایی به عنوان اتاق یونیزه هست که بانوان برای طراوت و شادابی پوست و تنفس هوای کوهستان در این اتاق ها می روند.



تگ ها آسم در کودکان

خبرنامه - شبکه های اجتماعی