پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

محققان دانشگاه بریتیش اظهار داشتند که فناوری تولید کرده اند که می تواند کاربران اینترنت را در مقابل حملات سایبر فیشینگ و سرقت آنلاین کلمه عبور محافظت کند.

در حملات فیشینگ، مجرمان در سایتهای تقلبی شبیه سایتهای واقعی در کمین افراد هستند تا آنها را ترغیب کنند که اطلاعات خود را با جزئیات در آن وارد کنند که این اطلاعات دربرگیرنده اطلاعات شخصی و اقتصادی کاربران است.

دانشمندان علوم رایانه ای دانشگاه رویال هالووی در لندن اظهار داشتند که سیستمی به نام Uni-IDM اختراع کرده اند که می تواند به کاربران اینترنتی این امکان را بدهد که کارتهای هویت الکترونیکی برای هر سایتی که به آن دسترسی دارند تهیه کنند تا از حملات سایبر فیشینگ و سرقت آنلاین کلمه عبور جلوگیری شود.

فیشینگ ‏ به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی از طریق جعل یک وب‌سایت یا آدرس ایمیل  گفته می‌ شود.

شبکه‌ های اجتماعی و وب‌ سایت‌های پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ هستند. علاوه بر آن، ایمیل‌هایی که با این هدف ارسال می‌شوند و حاوی پیوندی به یک وب‌سایت هستند در اکثر موارد حاوی بدافزار هستند.

این کارتهای هویت مجازی به صورت مخفیانه ذخیره و موج می شود که کاربر وقتی که می خواهد وارد سایت شود به سادگی روی این کارتها کلیک کند و از این حقیقت آگاه است که اطلاعاتی که ارسال کرده به وب سایت اصلی ارسال می شود.

کریس میتچل از گروه امنیت اطلاعات این دانشگاه گفت: ما مدتهاست که می دانیم سیستم نام کاربری و کلمه عبور بسیار دردسرساز و ناامن است که این امر برای بسیاری از سایتهای بزرگ دردسر تولید کرده است. سایتهای بسیاری با استفاده از همین نام کاربری و کلمه عبور هک شده اند.

وی افزود: به رغم تمام این معضلات داشتن نام کاربری و کلمه عبور فناوری غالب است، درحالی که شرکتهای بزرگ می توانند از روشهای بهتر و امن تری استفاده کنند.

این محقق اظهار داشت سیستم Uni-IDM به عنوان راه حل برای افرادی طراحی شده که نیاز به خدمات آنلاین برای پرداخت مالیات، قبضها و خریدهای اینترنتی دارند اما در استفاده از اینترنت کم تجربه هستند.

میتچل ابراز امیدواری کرد که این فناوری بتواند عاملی برای عرضه فناوری های پیچیده تر در راستای حمایت از کاربران اینترنتی باشد.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی