پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba

محققان دانشکده پزشکی نیپون در ژاپن در حال ساخت خودروی جدیدی هستند که نه تنها به راننده در مورد یک حمله قلبی قریب‌الوقوع هشدار می‌دهد بلکه همچنین این عارضه را از قبل پیش‌بینی می‌کند.

 

این خودرو از دو قطب الکتریکی برای نظارت بر قلب و حسگرهایی بر روی فرمان خودرو به منظور شناسایی امواج نبض تولید شده در رگ‌ها در پی جریان یافتن خون به قلب برخوردار خواهد بود.

 

هنگامی که راننده، فرمان خودرو را در دست می‌گیرد، ضربان قلب و نبض وی به طور مدوام ثبت می‌شوند.

این داده‌ها به طور بلادرنگ بررسی شده و در صورت وجود هرگونه علائم خطرناک به وسیله فرمان صوتی یا سیستم ناوبری خودرو به راننده هشدار می‌دهند تا خودرو را در کنار جاده پارک کند.

محققان، نوار قلب 34 بیمار مبتلا به تارلرزه بطنی و حملات قلبی حاد را که به یک دستگاه هولتر متصل بوده و ریتم قلبی‌شان به طور مستمر ثبت می‌شد، بررسی کردند.

20 تن از این بیماران از دنیا رفتند اما نتایج به دست آمده نشان داد که 31 مورد از این بیماران یک تا دو ساعت قبل از مشکلات قلبی خود به نمایش یک الگوی مشابه نوسان در اعصاب اتونوم پرداخته بودند.

به گفته محققان، در صورت شناسایی این الگو می‌توان تا حدی حملات قلبی را پیش‌بینی کرد. آنها بر این باورند که سیستم ارائه شده توسط آنها نه تنها به رانندگان پیش از وقوع حمله قلبی هشدار می‌دهد بلکه از خیلی قبلتر می‌تواند این حملات را پیش‌بینی کند.

به گفته محققان، داده‌های واضحتر در مورد ریتم قلبی را می‌توان با ارتقای مدارهای آشکارساز به دست آورد.

به منظور افزایش دقت این سیستم، محققان الکترودهایی را به صندلی راننده اضافه کرده‌اند تا الکتروکاردیوگرام رانندگان را حتی در زمانی که رانندگی نمی‌کنند، تنها با قرار دادن دستشان بر روی فرمان اندازه‌گیری کنند.

خبرنامه - شبکه های اجتماعی