پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / معرفی دانشگاه ها          26 خرداد 1389 - 16 June 2010

آشنایی با دانشکده آموزش های الکترونیکی دانشگاه شیراز

تاریخچه دانشکده دانشکده آموزش های الکترونیکی دانشگاه شیراز در بهمن ماه 1382 در قالب یک موسسه علمی و تحقیقاتی تاسیس شد و از تابستان 1383با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فن آوری کار خود را رسماً با پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی برق گرایش کنترل و ابزار دقیق شروع نمود و تاکنون یازده رشته بازگشایی نموده و با بیش از 2200 نفر دانشجو و 360 نفر دانش آموخته در مقاطع مختلف تحصیلی از قبیل کارشناسی ارشد ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته فعالیت می‌نماید. مزایای دانشکده آموزش های الکترونیکی دانشگاه شیراز هم اکنون با گذشت پنج سال از آغاز به کار دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز، این دانشکده نه تنها توانسته مسیر پر فراز و نشیب این عرصه تجربه نشده در کشور را با موفقیت پشت سر گذارد، بلکه توانسته است حضور مؤثر و چشمگیر خود را در زمینه این نوع آموزشهای نوین الکترونیکی حفظ نموده و برای پیشرفت روزافزون آن تلاش نماید. با توجه به پیشگام بودن این دانشکده در امر آموزشهای الکترونیکی در ایران، این دانشکده با پشت سر نهادن پنجمین سال حضور خود در صحنه خدمات آموزشهای الکترونیکی، توانسته با استفاده از مجموعه‌ی الگوبرداری شده و پایه‌ریزی شده بر مبنای نمونه‌های برون‌مرزی و بهره‌گیری از دانش متخصصان داخلی و افراد زبده ، به یک نمونه‌ی مستقل و خودکفای داخلی تبدیل شده و سرلوحه تمامی مجموعه‌های با خط سیر مشترک با این دانشکده تبدیل گردد. در زیر بخشی از مزایایی که این واحد از آن برخوردار می باشد آورده شده است: 1. همکاری اساتید مجرب: تألیف محتوای دیجیتالی دروس و همچنین تدریس مواد درسی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز و بر اساس معیارهای جهانی آموزش الکترونیکی از نقاط قوت دانشکده می باشد. همچنین هماهنگی با اساتید برجسته ی دیگر دانشگاههای معتبر داخل و خارج جهت راهنمایی پایان نامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و ارتباط با آنان از طریق سیستم های الکترونیکی و به عبارت دیگر استفاده از کلیه توان علمی و تخصصی کشور، از دیگر مزایای دانشکده می باشد. 2. سیستم مدیریت آموزشی (LMS) منحصر بفرد: از دیگر مزایای دانشکده طراحی و بکارگیری یکی از پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین سیستم‌های مدیریت آموزشی (LMS) توسط متخصصان بومی و مطابق با آخرین استانداردهای جهانی با قابلیت‌های زیر می باشد: پرداخت شهریه به صورت الکترونیکی؛ مشاهده‌ی افراد حاضر در سیستم و امکان ارتباط با آنها ؛ امکان ارسال پیام به تمام کاربران ثبت ‌شده در هر درس یا تعدادی از آنها؛ تقویم میلادی و شمسی و امکان مشاهده‌ی رویدادهای مهم ثبت ‌شده توسط استاد؛ تابلو اعلانات درس با قابلیت‌های منحصر به فرد و جذاب به منظور افزایش تعامل بین استاد و دانشجو؛ امکان قراردادن تمرین از طرف استاد و تعیین زمان تحویل و نمره برای هریک؛ مدیریت آسان تقویم آموزشی؛ قابلیت ارائه محتوای درس در قالب انواع استانداردهای موجود؛ گزارش‌گیری از نحوه‌ی عملکرد دانشجویان بر مبنای میزان ساعات حضور در هر درس و تعداد بازدید از هر صفحه؛ استفاده از جدیدترین روشهای برنامه‌نویسی و طراحی پایگاه داده به منظور افزایش سرعت و ضریب امنیت؛ دسترسی آسان و سریع به تمامی ابزارهای موجود در سیستم و امکان تغییر مکان منوها؛ امکان پاسخگویی به مشکلات با آخرین متد روز دنیا، بصورت بر خط (Online) و Offline و سیستم SMS. استفاده از لایه های امنیتی جهت برقراری ارتباط با دانشجویان و حفظ اطلاعات آنها امکان برگزاری آزمون های آنلاین در سیستم دسترسی سریع به تمامی اطلاعات یک درس فقط از طریق اینترنت 3. ارائه کلاس های مجازی (Virtual Class): استفاده از یکی از پیشرفته‌ترین سرویس‌های کلاس مجازی در سطح دنیا، متشکل از بخشهای متنوع به منظور شبیه‌سازی هر چه بهتر یک کلاس حضوری با امکانات بسیار پیشرفته؛ از جمله امکان ارتباط متنی، صوتی و تصویری دانشجویان با استاد، تخته سفید، امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌ها، ضبط کلاس، نمایش Desktopو... محیط مجازی، کلاسهای دانشکده را منحصر بفرد نموده است. با استفاده از این خدمات، اساتید می‌توانند به صورت همزمان کلاس‌های متشکل از تعداد زیادی دانشجو را از طریق اینترنت (به صورت online) برقرار نمایند. این سرویس هم اکنون از قابلیت‌های زیر برخوردار می‌باشد: ارسال صدا، متن و تصویر با کمترین پهنای باند موجود درارتباطات داخل کشور؛ تخته سفید کاملاً پیشرفته به همراه قلم‌های مختلف ایجاد امکان یا عدم امکان صحبت و تایپ مطالب مورد نظر هر یک از کاربران توسط استاد، یا اخراج کاربر از محیط کلاس؛ ایجاد یک محیط چندزبانه؛ سازگاری با تمام سیستم های ‌عامل؛ قابلیت ضبط کلاس؛ قابلیت تغییر ظاهر کلاس و چیدمان ابزارها طبق نطر کاربر؛ مدیریت آسان و پیشرفته؛ امکان مدیریت بر تمام ابزارها؛ کاربری آسان؛ قابلیت تخصیص نام کاربری و رمز عبور متمایز برای دانشجویان؛ امکان مشاهده لیست افراد حاضر در کلاس؛ سیستم رأی گیری همزمان و نشان دادن نتایج به صورت نمودار پشتیبانی از تمامی فایل ها و نشان دادن آن به دانشجویان 4. ارائه کلاسهای حضوری با استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس: دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات ویدیو کنفرانس، آخرین فناوری‌های ارتباطی روز دنیا وایجاد زیرساخت های مناسب در این زمینه خدمات قابل توجهی به دانشجویان ارائه نموده است. برخی ار انها به شرح زیر است: • برگزاری کلاسهای درسی در کلیه مقاطع تحصیلی • برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد به صورت ویدئوکنفرانس در چندین نقطه کشور و در برخی موارد خارج از کشور • امکان برگزاری همزمان چندین کلاس به صورت ویدئوکنفرانس. • برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دانشجویان با مسوولین • برگزاری جلسات هماهنگی بدون نیاز به سفرهای اضافی 5. توانایی تولید محتوای دیجیتال(Digital Content): دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز به منظور تولید محتوای درسی دیجیتال، از توانمندیهای بخش خصوصی که در زمینه‌ی تولید منابع آموزشی کمک‌ درسی در قالب دایره‌المعارف‌های الکترونیکی سابقه درخشانی دارند، استفاده می نماید. با توجه به سیستم پویای دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز، گروه تولید محتوای دیجیتال نیز با تحول فراوان در ساختار تولید محتوای آموزشی و ایجاد امکانات بی‌نظیر، تحولات بسیاری را در این زمینه بوجود آورده که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود. 1- ایجاد یک قالب یکپارچه با ساختار گرافیکی مناسب با در نظر گرفتن نوع محتوا و تأثیر روانشناختی آن: بخش‌بندی دروس بر اساس عنوان و سرفصل؛ قابلیت مشاهده‌ی محتوای انیمیشنی دروس به همراه player با آخرین قابلیتهای ممکن؛ امکان چاپ هر بخش از محتوا؛ امکان مشاهده کل محتوا بصورت pdf با قابلیت چاپ؛ امکان ثبت زمانهای مهم، جهت دستیابی دوباره به مطالب مورد نظر؛ امکان دوگونه بزرگنمایی بر روی محتوا جهت بررسی دقیق‌تر محتوای آموزشی؛ امکان جستجو از مطالب و سرفصل‌های مربوط به هر درس. 2- همچنین در بخش محتوای انیمیشنی مربوط به دروس که در قالب پایه‌ای فوق قرار می‌گیرد نیز ویژگیهای قابل توجهی ایجاد شده است. از جمله: صفحه‌آرایی مطالب با در نظر گرفتن تمامی نکات گرافیکی و روانشناختی همچون استفاده از کد رنگهای کارشناسی شده و چیدمان تصاویر و مطالب با تبعیت از استاندارهای گرافیکی؛ استفاده از تصاویر و انیمیشن‌های بُرداری با قابلیت بزرگنمایی نامحدود و حجم کم؛ ساخت و استفاده از انیمیشن‌های دوبعدی و سه‌بعدی مناسب با محتوای دروس و همچنین ایجاد کارگاههای آموزشی در قالب انیمیشن؛ امکان استفاده از محتوا با حجم بارگذاری پایین جهت استفاده در شبکه‌های اینترنتی خانگی. مطالب ذکر شده تنها بخشی از قابلیت‌های محتوای ارائه شده است که اگرچه از ویژگی‌های قابل توجهی در سطح استانداردهای جهانی برخوردار است، با این وجود این دانشکده همچنان به دنبال تغییر و پیشرفت در زمینه‌های امکان‌پذیر در این عرصه می‌باشد، به گونه ای که اخیرا به دنبال تولید و تبدیل محتوی های موجود در جهت استفاده کاربران در سیستم نوین آموزشی موبایل M-Learning می باشد .6 ایجاد بستر مناسب جهت امور پژوهشی: دانشکدة آموزشهای الکترونیکی با دعوت از اساتید مجرب در رشته های مختلف جهت راهنمایی پایان نامه کارشناسی ارشد دانشجویان از کلیه دانشگاههای معتبر داخل و خارج از کشور و فراهم آوردن امکان استفاده از کلاسهای مجازی و ویدئو کنفرانسینگ جهت ارتباط بین اساتید راهنمای مشاور و دانشجویان، اقدام به ایجاد بستری مناسب جهت انجام امور پژوهشی در قالب پایان نامه های کارشناسی ارشد نموده است. همچنین به منظور کاربردی نمودن تحقیقات و ایجاد نقشی مؤثر در پیشبرد اهداف سند چشم انداز 20 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام به عقد قراردادهای پژوهشی با مراکز تحقیقاتی سراسر کشور جهت حمایت از پایان نامه ها و تشویق دانشجویان جهت اخذ عناوین مورد نیاز کشور به عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد نموده است. 7. فراهم آوردن شرایط لازم جهت فعالیتهای علمی، فرهنگی، مذهبی و... دانشکدة آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز به منظور افزایش فعالیت های علمی، فرهنگی و مذهبی دانشجویان با توجه به ماهیت دانشکده ضمن ایجاد مدیریت دانشجویی و فرهنگی، اقدامات زیر صورت گرفته است: 1- طراحی، مدیریت و نظارت بر ایجاد مجله الکترونیکی دانشکده آموزشهای الکترونیکی و بروزرسانی آن 2- آماده نمودن تیزر، کلیپ و سایر موارد مورد نیاز جهت پربار کردن قسمت فرهنگی سایت 3- ایجاد محیط جدید اتاق مشاوره آنلاین جهت استفاده دانشجویان علاقمند (برنامه نویسی، طراحی و...) 4- تاسیس و ساماندهی تشکلها، گروهها و انجمنهای علمی- تخصصی و فرهنگی برای هر رشته از جمله: الف) انجمنهای علمی ب) انجمنهای فرهنگی و ادبی ج) تجهیز و آماده سازی گروه علمی- تخصصی رباتیک جهت شرکت در مسابقات کشوری 5- برگزاری جشنها، اعیاد، مراسمات و مناسبتهای مذهبی 6- برگزاری اردوهای علمی، زیارتی و تفریحی جهت دانشجویان دانشکده 7- برگزاری مسابقات فرهنگی- دانشجویی در سایت و اهدای جوایز مناسب به منتخبین از جمله: الف) برگزاری مسابقات کتابخوانی اینترنتی ب) برگزاری مسابقات فرهنگی مذهبی اینترنتی ج) برگزاری مسابقات ورزشی در زمان مشخص جهت دانشجویان (بصورت حضوری) د) برگزاری مسابقات ورزشی دانشجویی بصورت آنلاین (شطرنج و ...) تدوین سند جامع راهبردی دانشکده مسئولین دانشکده در سال 86 اقدام به تدوین سند جامع راهبردی دانشکده نمودند. در این راستا چشم انداز دانشکده تحت عنوان «گسترده ترین دانشکدة جامع الکترونیکی کشور و خاورمیانه با نقش برجسته ای در گسترش کیفی و کمی آموزش عالی به روش نوین» تعیین گردید. در این راستا به منظور دستیابی به چشم انداز فوق مجموعه ای از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تدوین گردیده است. به عنوان یکی از برنامه های کوتاه مدت، باتوجه به تجربه موفق دانشکده در برگزاری رشته کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات- گرایش تجارت الکترونیک و توان علمی و تخصصی اساتید همکار با دانشکده، در نظر است که با بازگشایی و نوگشایی گرایشهای مختلف رشته فناوری اطلاعات، دانشکده به قطب علمی فناوری اطلاعات کشور تبدیل گردد. نحوه پذیرش دانشجو و رشته های موجود: داوطلبان می توانند از دو طریق شرکت در آزمون های سراسری سازمان سنجش و یا آزمون اختصاصی دانشکده که هر ساله زیر نظر سازمان سنجش برگزار می گردد در این دانشکده ادامه تحصیل دهند. جهت آشنایی بیشتر با رشته های موجود دانشکده در ادامه هر یک از رشته ها را به اختصار معرفی می نماییم: 1. کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی کنترل و ابزاردقیق این رشته در سال 1383 در دانشکده با پذیرش 69 نفر دانشجو بازگشایی شد و در حال حاضر تعداد 401 نفر دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل می باشند و 120 نفر نیز فارغ التحصیل شده اند. هدف این رشته تربیت کارشناس در زمینه شناخت نحوه عملکرد و چگونگی نگهداری و بهره برداری بهینه از دستگاه های برق- الکترونیکی در واحدهای صنعتی-خدماتی و آموزشی کشور می باشد. علاقه مندان به این رشته می توانند با دارا بودن مدرک کاردانی در یکی از رشته های برق و سخت افزار کامپیوتر در این رشته ادامه تحصیل دهند. 2. کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی الکترونیک این رشته در سال 1384 در دانشکده با پذیرش 15 نفر دانشجو بازگشایی شد و در حال حاضر تعداد 358 نفر دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل می باشند و 15 نفر نیز فارغ التحصیل شده اند. هدف این رشته تربیت کارشناس در زمینه شناخت نحوه عملکرد و چگونگی و بهره برداری از سیستم های الکترونیکی در واحدهای مختلف صنایع و واحدهای خدماتی و آموزشی کشور می باشد. علاقه مندان به این رشته می توانند با دارا بودن مدرک کاردانی در یکی از رشته های برق و سخت افزار کامپیوتر در این رشته ادامه تحصیل دهند. 3. کارشناسی ارشد ناپیوسته مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک این رشته در سال 1384 در دانشکده با پذیرش 181 نفر دانشجو بازگشایی شد و در حال حاضر تعداد 389 نفر دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل می باشند و 203 نفر نیز فارغ التحصیل شده اند. هدف این رشته تربیت متخصصین فن آوری اطلاعات با با تخصص تجارت الکترونیک می باشد. چراکه تجارت الکترونیک با استفاده از شبکه های رایانه ای، معاملات تجاری را در مراحل گوناگون آن مانند طراحی، تولید، خرید و فروش و تحویل، ساده نموده و به آن سرعت می بخشد. به طور کلی عبارت تجارت الکترونیک در برگیرنده هرگونه تجارت و تعامل مدیریتی است که با استفاده از فن آوری اطلاعات می باشد. علاقه مندان به این رشته می توانند با دارا بودن مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مدیریت، ریاضی، فیزیک و کلیه رشته های مهندسی در این رشته ادامه تحصیل دهند. 4. کارشناسی پیوسته حقوق این رشته در سال 1383 در دانشکده با پذیرش 24 نفر دانشجو بازگشایی شد و در حال حاضر تعداد 408 نفر دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل می باشند و 22 نفر نیز فارغ التحصیل شده اند. هدف این رشته آموزش رشته های اسلامی و عرفی حقوق، تربیت افراد برای رفع نیازمندیهای قضایی و وکالت دعاوی در دادگستری، مشاوره حقوقی و در وزارتخانه ها و نهادها و بنیادها و کمک به احقاق حقوق مملکت در سطح بین المللی می باشد. علاقه مندان به این رشته می توانند با دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی در یکی از رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی در این رشته ادامه تحصیل دهند. 5. کارشناسی ارشد ناپیوسته حقوق جزا و جرمشناسی این رشته در سال 1386 در دانشکده با پذیرش 30 نفر دانشجو بازگشایی شد و در حال حاضر تعداد 55 نفر دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل می باشند. هدف این رشته تربیت کارشناسی ارشد در رشته حقوق جزا و جرمشناسی از طریق بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی و بینش حقوق دانش آموختگان دوره کارشناسی توام با آموزش روش تحقیق و تقویت قدرت استنباط و تجزیه و تحلیل مسال حقوقی می باشد. علاقه مندان به این رشته می توانند با دارا بودن مدرک کارشناسی در یکی از رشته های حقوق، فقه و حقوق و فقه و مبانی حقوق در این رشته ادامه تحصیل دهند. 6. کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار و نرم افزار این رشته در سال 1386 در دانشکده با پذیرش 34 نفر دانشجو بازگشایی شد و در حال حاضر تعداد 151 نفر دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل می باشند. این دوره یکی از مجموعه های آموزشی عالی در زمینه فنی و مهندسی بوده و هدف آن تربیت کارشناسانی است که در زمینه طراحی، ساخت و راه اندازی سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری جدید، بررسی و شناخت سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری موجود. ارائه روشهای بهره برداری، نگهداری، عیب یابی، اصلاح و توسعه آنها فعالیت می نمایند. فارغ التحصیلان این دوره می توانند عضو گروه طراحی، ساخت و پیاده سازی سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری برای محیط های مختلف عملیاتی و خدماتی باشند. علاقه مندان به این رشته می توانند با دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی در یکی از رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی در این رشته ادامه تحصیل دهند. 7. کارشناسی پیوسته مهندسی فناوری اطلاعات این رشته در سال 1388 در دانشکده با پذیرش 97 نفر دانشجو بازگشایی شد. این دوره یکی از مجموعه های آموزش عالی در زمینه فنی مهندسی است و هدف از آن تربیت کارشناسانی است که در زمینه مطالعه، طراحی، ساخت، راه اندازی و نگهداری سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری جمع آوری، سازمان دهی، طبقه بندی، استفاده و انتقال اطلاعات تبحّر لازم را داشته باشند. علاقه مندان به این رشته می توانند با دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی در یکی از رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی در این رشته ادامه تحصیل دهند. 8. کارشناسی ناپیوسته مهندسی کامپیوتر گرایش تکنولوژی نرم افزار این رشته در سال 1388 در دانشکده با پذیرش 194نفر دانشجو بازگشایی شد. این دوره آموزشی که در راستای آموزش های علمی-کاربردی بلند مدت تدوین گردیده است فراگیرانی را تربیت می کند که با کسب مجموعه ای از علوم نظری و مهارت‌های علمی بتوانند مشکلات موجود درخصوص بکارگیری و بهره برداری مناسب از فن آوری رایانه را در حوزه های مختلف کاری، با تصدی مشاغل و مسوولیتهای مرتبط مرتفع سازند علاقه مندان به این رشته می توانند با دارا بودن مدرک کاردانی در یکی از رشته های مهندسی کامپیوتر گرایش های سخت افزار و نرم افزار در این رشته ادامه تحصیل دهند. 9. کارشناسی ناپیوسته مهندسی کامپیوتر گرایش تکنولوژی سخت افزار این رشته در سال 1388 در دانشکده با پذیرش 100 نفر دانشجو بازگشایی شد. تأسیس این دوره با گرایش سخت افزار به منظور ارتقا به آگاهی و توانائی‌های فارغ التحصیلان دوره کاردانی سخت افزار ضروری به نظر می رسد. علاوه بر آن از آنجایی که دانشجویان دوره کاردانی سخت افزار، به علت نوع دروس گذرانده شده نمی توانند در رشته های مهندسی برق و یا مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم افزار ادامه تحصیل نمایند، این رشته فرصت مناسبی برای ادامه تحصیل آنها می باشد. علاقه مندان به این رشته می توانند با دارا بودن مدرک کاردانی در یکی از رشته های مهندسی کامپیوتر گرایش های سخت افزار و نرم افزار در این رشته ادامه تحصیل دهند. 10. کارشناسی ارشد ناپیوسته مهندسی ابزاردقیق و اتوماسیون در صنایع نفت این رشته در سال 1388 در دانشکده با پذیرش 57 نفر دانشجو بازگشایی شد. فارغ التحصیلان این دوره می توانند در بخش های بالادستی و پائین دستی صنایع نفت از جمله اکتشاف، حفاری، بهره برداری، انتقال نفت و گاز، پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی فعالیت نمایند. علاقه مندان به این رشته می توانند با دارا بودن مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مهندسی برق، شیمی و مکانیک در این رشته ادامه تحصیل دهند. 11. کارشناسی ارشد ناپیوسته مهندسی فناوری اطلاعات- طراحی و تولید نرم افزا این رشته در سال 1389 در این دانشکده بازگشایی شد. نظر به پیشرفت سریعی که در کلیه زمینه های تئوری و عملی دانش کامپیوتر، بواسطه ایجاد شبکه جهانی اینترنت، ایجاد شده است، تاسیس دوره های تکمیلی فناوری اطلاعات در کنار دانشکده های کامپیوتر و در جهت آماده کردن دانش آموختگان این رشته در بکار گیری صحیح محصولات گوناگون نرم افزار و سخت افزار کامپیوتری متناسب با نیاز متقاضیان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. بر طبق تعریف فناوری اطلاعات به کارگیری سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر جهت کنترل و مدیریت اطلاعات با استفاده از صوت، داده و تصویر می باشد. هدف از گرایش طراحی و تولید نرم افزار در رشته فناوری اطلاعات آماده سازی دانشجویان برای بکارگیری فنون نرم افزاری در فرآیند تولید نرم افزار است. در این دوره تلاش می شود تا دانش آموختگان علاوه بر آشنایی با ابزار و چگونگی کاربرد آنها، روشهای طراحی و تولید نرم افزار با استفاده از فنون جدید نرم افزاری را نیز بیاموزند. دانش آموختگان دوره های کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و علوم کامپیوتر می توانند در این دوره شرکت کنند. 12. کارشناسی ارشد ناپیوسته مهندسی فناوری اطلاعات- مدیریت سیستم های اطلاعاتی این رشته در سال 1389 در این دانشکده بازگشایی شد. دوره کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات یکی از مجموعه های آموزش عالی در زمینه فنی مهندسی است و در این گرایش، هدف تربیت متخصصانی با قابلیت شناسایی نیاز برای سیستمهای اطلاعاتی و نیز قالیت طراحی و مدیریت ایجاد سیستمهای اطلاعاتی جهت استفاده در سازمانهای در حال حرکت بسوی استفاده فناوری اطلاعات می باشد. دانش آموختگان این رشته قادر خواهند بود این رشته قادر خواهند بود بعنوان کارشناسی ارشد راه حل هایی کاربردی در زمینه تهیه، بهینه سازی ، بهبود و بستر سازی انواع سیستمهای اطلاعاتی ارائه دهند. آنها قادرند با توجه به آموخته های خود با رعایت تمامی جوانب علمی، فنی و با توجه به نیازهای جامعه راه حل های بهینه را انتخاب کرده، آنها را به نتیجه برسانند. اطلاعات بیشتر در سایت دانشگاه : www.vu-shiraz.ir

خبرنامه - شبکه های اجتماعی