پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / مديريتارسال شده در   25 امرداد 1392 - 16 August 2013


 نکاتی برای برنامه‌ ریزی کاری



 یک برنامه‌ی کاری می‌تواند تنها فهرستی مرتب‌شده از مجموعه‌ی امور لازم برای تکمیل یک کار باشد. آن‌گونــه که اغلب برای برنامه‌ریزی کارهای شخصی یک روز استفاده می‌شود.

در پروژه‌های بزرگ‌تر، تهیه‌ی فهرست کارها امری مشکل‌تر است. این احتمال وجوددارد که برخی از فعالیت‌ها از قلم بیافتند یا ندیده‌گرفته شوند. نیاز است تا فهرست بلند Taskها در یک پروژه‌ی بزرگ، در قالب ساختارهای شکست سلسله مراتبی، مانند WBS تعریف‌شوند تا احتمال از قلم‌افتادن به حداقل برسد. یک برنامه‌ی کاری باید بتواند مدیران را در امور زیر یاری دهد:
ـ فعالیت‌های اصلی یک پروژه را مشخص‌می‌کند در نتیجه تمام آن کارهایی برای تکمیل یک پروژه لازم است انجام‌شوند معین می‌شوند.

ـ فعالیت‌ها در قالب یک توالی منطقی مرتب می‌شوند، لذا زمانبنــدی آنها آسان‌تر می‌شود.
ـ فعالیت‌هایی نیاز به منابع خاص دارند مشخص می‌شوند و امور مدیریت منابع انسانی آسان‌تر می‌شود.
ـ با مشخص‌شدن منابع مورد نیاز فعالیت‌ها، بودجه‌ی موردنیاز برای تکمیل آنها معین می‌شود.
ـ آنچه باید انجام گیرد به روشنی بیان می‌شود، بنابراین مسوولیت‌ها به وضوح تعریف می‌شوند و آنچه باید انجام گیرد به اعضاء تیم تفهیم می‌شود.

ـ فعالیت‌ها به هم مرتبط در قالب‌های معینی دسته‌بندی می‌شوند و Milestoneهای لازم برای آنها تعریف می‌شود.
سازماندهی فهرست فعالیت‌ها از کلیدی‌ترین امور برنامه‌ریزی است. با یک سازماندهی مناسب، می‌توان یک پروژه‌ی بزرگ را بسیار آسان‌تر و بدون درگیری با جزئیات تصویرسازی کرد. تهیه‌ی فهرست فعالیت‌ها، از مهم‌ترین امور پروژه است. ساختار این سند، زیربنایی است برای امور بعدی پروژه، نظیر بودجه‌ریزی، مدیریت منابع انسانی، زمانبندی و هماهنگ‌سازی اجرای پروژه.

به نقل از ویستا


تگ ها مدیریت مقالات مدیریت موفقیت مدیر موفق برنامه ریزی کار آفرینی کسب و کار

پر بازدیدترین مديريت

موسسه پژوهش MBA
ترجمه تخصصی دانشگاهی
موسسه پژوهش مدیریت
مقاله نویسی ISI

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت