پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / تحصیل در چین          22 تیر 1392 - 13 July 2013



راهنمای اخذ ویزا از چین

الف: ویزای دانشجویی

پس از انجام امور مربوط به اخذ پذیرش در دانشگاه های چین  (پس از تایید نهایی صدور پذیرش)، ما به شما دو فرم محصوص برای اخذ ویزا خواهیم داد. این دو فرم مستقیماً توسط پست هوایی از طرف دانشگاه به دست ما می رسد:

1.فرم اورجینال (اصلی) JW202 (کپی و یا پرینت این فرم قابل قبول نیست چرا که باید توسط دانشگاه امضا و مهر شده و قسمت های مخصوص امور اداری در آن توسط دپارتمان و دانشگاه تکمیل شده باشد)
2. اصل نامه پذیرش شما در دانشگاه مورد نظر

پس از دریافت هر دو فرم ذکر شده در بالا، شما می بایست مدارک لازم را برای اخذ ویزا آماده نمایید. مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی به شرح زیر می باشد:

1. همراه داشتن هر دو فرم JW202 (اورجینال) و نامه پذیرش از دانشگاه به همراه کپی آنها
2.داشتن پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه
3.فرم تکمیل شده ویزای چین (این فرم ها در قسمت مدیریت دانلود های وب سایت  قابل دریافت هستند)
4. چهار عدد عکس جدید 4*3
5. فرم تاییدیه های پزشکی (این فرم در قسمت مدیریت دانلود های وب سایت  قابل دریافت است)
6. پرداخت هزینه صدور ویزا

نکته 1: بعداز ورود دانشجویان به چین و پس از انجام امور اولیه ثبت نام در دانشگاه، دانشجو می بایست برای ثبت ویزا (اخذ اجازه اقامت)، نامه تاییدیه پزشکی (Physical Examination) را به همراه داشته باشد.

این نامه در دانشگاه های مختلف قابل دریافت است. با این حال ممکن است سفارت چین در ایران در برخی موارد برای صدور ویزا این نامه را نیز درخواست نماید. چنانچه سفارت این نامه تاییدیه پزشکی را درخواست نمود، ما به شما کمک می کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن تاییدیه پزشکی خود را در ایران دریافت نمایید. لازم به ذکر است که تاییدیه های پزشکی گرفته شده در ایران هم برای دریافت اجازه اقامت در چین مورد قبول قرار می گیرد.

نکته 2: برخی از دانشگاه های چین برای صدور پذیرش و همچنین سفارت چین در ایران ممکن است از دانشجو مدرکی دال بر توانایی فرد برای پوشش هزینه های خود در حین تحصیل در چین از دانشجو درخواست نمایند (Financial Proof). این مدرک می تواند شامل نامه اخذ بورسیه تحصیلی، صورت جساب بانکی، نامه مشخص کننده وضعیت شغلی دانشجو و یا مدرکی دال بر توانایی مالی فرد حامی دانشجو (پدر، مادر، خواهر، برادر و یا بستگان درجه اول) باشد.

ویزای دانشجویی چین برای دانشجویان ایرانی معمولاً با اعتبار یکبار ورود (Single entry) صادر میگردد. پس از ورود به چین، دانشجو باید اقدام به دریافت اجازه اقامت نماید. برای این کار شما 30 روز فرصت دارید که اقامت خود را ثبت نمایید. پس از ثبت اقامت، ویزای شما تبدیل به ویزای یک ساله چین و با امکان تردد نامحدود (Multiple entry) می شود. زمان انجام کارهای مربوط به ثبت اقامت بسته به دانشگاه و شهر میتواند از یک هفته تا یک ماه به طول بیانجامد. در بیشتر دانشگاه های چین، واحد دانشجویان خارجی برای دریافت اقامت در مدت زمان کوتاه به دانشجویان کمک خوبی می کنند.

ب: ویزای همراهان

چنانچه بستگان درجه اول دانشجو بخواهند به همراه دانشجو در چین اقامت داشته باشند می بایست پس از ثبت نام قطعی دانشجو در دانشگاه و اداره پلیس و دریافت اجازه اقامت، برای دریافت ویزای همراه اقدام نمایند. این ویزا "ویزای همراه" نام دارد و دارای اعتباری شبیه اعتبار ویزای دانشجو می باشد و در چین قابل تمدید است. ایران علم برای متقاضیانی که تمایل دارند همراه دانشجو در چین اقامت داشته باشند اقدام به اخذ ویزای همراهان می نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با ایران علم.کام™ علم تماس بگیرید.

ب: ویزای توریستی

افرادی که تمایل دارند با ویزای توریستی وارد چین شوند می بایست از سفارت این کشور در تهران درخواست ویزا بصورت انفرادی و یا گروهی نمایند. دریافت ویزای انفرادی کمی مشکل تر و زمان بر تر می باشد اما دریافت ویزای گروهی توریستی آسانتر و سریع تر می باشد. برای دریافت این ویزا داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه، شش قطعه عکس، و فرم های تکمیل شده ویزای توریستی لازم می باشد. دریافت ویزای توریستی چین حدوداً بین 2 هفته تا 5 هفته به طول می انجامد. به همین دلیل لازم است برای دریافت این ویزا زمان بندی لازم را رعایت نمایید.

ج: ویزای تجاری

برای دریافت ویزای تجاری داشتن دعوت نامه رسمی از یک شرکت چینی و یا گواهی رسمی شرکت در نمایشگاه های تجاری الزامی است. پس از دریافت دعوت نامه، لازم است فرد با تکمیل فرم های مربوط به ویزای تجاری و پاسپورت ، عکس و... به سفارت چین مراجعه نماید. مدت زمان لازم برای صدور این ویزا معمولاً یک ماه می باشد اما در مواردی ممکن است بیشتر یا کمتر از زمان یاد شده طول بکشد.

منبع:




تگ ها راهنمای اخذ ویزا چین ویزای چین

خبرنامه - شبکه های اجتماعی