پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / موفقیت          25 امرداد 1392 - 16 August 2013


حفظ کسب و کار در مسير موفقيت




هنگامي که کسب و کار شخصي خود را اداره مي کنيد همواره اين امکان وجود دارد تا از فرصت‌ها به بهترين شکل استفاده کرده و از بحران فاصله بگيريد. بي ترديد، کارآفرينان با مشکلات و چالش‌هاي بسياري مواجه هستند. آنها بايد هر روز صبح انگيزه لازم براي انجام فعاليت‌هاي روزانه را بدون آن که نظارتي بر آنها باشد در خود ايجاد کرده و بخش اعظم فشار کاري به ويژه در کسب و کارهاي خانگي بر دوش آنها سنگيني مي کند. کارآفرينان به ندرت مطمئن هستند که پروژه هايشان با سودآوري مطلوب همراه باشد. 

آنها بايد نوسان‌هاي درآمدي، خواسته‌ و تقاضاي مشتري و ايجاد توازن ميان فعاليت‌هاي کاري و نيازهاي شخصي و خانوادگي را به تنهايي کنترل کنند. به رغم چالش‌هاي موجود، امکان انجام موفقيت آميز تمامي اين موارد وجود دارد. بدون در نظر گرفتن موانع پيش‌ رو و شرايط اقتصادي، کارآفرينان مي توانند کسب و کار موفقي داشته و مسير حرکت مثبت خود را دنبال کنند. در ادامه اين مطلب چند نکته کوچک براي موفقيت در اين مسير را بررسي مي کنيم. بازبيني در ابتدا با چه اهدافي تصميم به آغاز کسب و کار شخصي گرفتيد؟ آيا قصد داشتيد تا کنترل ميزان درآمد، مديريت زمان، آزادي بيشتر، تغيير در شرايط، اتخاذ و اجراي مهارت‌هايي که به آنها علاقمند هستيد در اختيار خودتان باشد؟ از اين رو، ديدگاه اصلي خود براي کارآفريني را مورد بررسي قرار دهيد. انگيزه و هدفي که در ابتدا موجب آغاز حرکت شما شد، اکنون مي تواند بار ديگر هيجان لازم براي ادامه مسير را ايجاد کند. زماني را براي بازآفريني ديدگاه کسب و کار خود اختصاص دهيد. تصويري از شرايطي که مي تواند موفقيت کسب و کارتان را فراهم کرده و چيزهاي مورد نياز در اين مسير را ترسيم کنيد. اين تصوير را هر روز به ويژه زمان‌هايي که احساس ناتواني يا شکست مي کنيد با خود مرور کنيد. به ديدگاه و چشم انداز کاري خود اجازه دهيد تا شما را پيرامون آنچه که بايد و نبايد انجام دهيد، هدايت کند. 

بررسي واقعيت چه چيزي باعث شکوفايي کسب و کار شما مي شود؟ آيا به بازاريابي موثرتر، مديريت زمان، پايگاه مشتري جديد، قيمت‌هاي بالاتر، کاهش هزينه‌ها و يا کمک بيشتر نيازمند هستيد؟ بسياري از کارآفرينان زمان خود را صرف انجام کارهايي مي کنند که براي آنها درآمدي به همراه ندارد. از اين رو، براي آنکه متفاوت باشيد به چه چيزي نياز داريد؟ جستجوي چشم اندازي خارجي براي پاسخ به اين قبيل پرسش‌ها بسيار سودمند است. مي توانيد کتاب‌هايي که در اين زمينه منتشر شده‌اند را مطالعه کنيد. با کارآفرينان موفق که به آنها اطمينان داريد گفت و گو کرده و از نقطه نظرات آنها استفاده کنيد. براي بررسي هرچه بهتر گزينه‌ها و انتخاب‌هاي موجود مي توانيد يک مربي کسب و کار استخدام کنيد. در حقيقت، اين اجازه را به خود بدهيد تا احتمالات متعدد را بررسي کرده و بهترين‌ها را انتخاب کنيد. عمل کردن مهمترين کاري که امروز مي توانيد انجام دهيد تا گامي در مسير موفقيت کسب و کارتان باشد، چيست؟ آيا آن را انجام داده‌ايد؟ ترس، تاخير و خود تخريبي از عوامل شکست بسياري از کسب و کارهاي کوچک محسوب شده و ميزان تاثير آنها حتي از عوامل خارجي نيز بيشتر است. فهرستي از کارهايي که بايد انجام دهيد تهيه کنيد. گزينه‌هاي موجود در اين فهرست را اولويت بندي کرده و به انجام آنها در زمان‌هايي که مقرر کرده‌ايد، متعهد باشيد. 

درخواست کمک چگونه مي توانيد از پشتيباني لازم براي کسب موفقيت بهره‌مند شويد؟ اين مساله که يک کارآفرين تمامي انگيزه لازم براي انجام وظايف، دانستن هر آنچه که براي موفقيت لازم است و تمامي مهارت‌هاي لازم را يکجا داشته باشد، اگر غيرممکن نباشد، بسيار نادر است. تلاش براي کسب موفقيت بدون پشتيباني و کمک لازم بيشتر همانند دستورالعمل شکست و نابودي است. در دوره‌ها يا کارگاه‌هاي آموزشي مي توانيد با موضوعات مختلف مانند بازاريابي يا امور مالي بيش از پيش آشنا شويد. مي توانيد از کمک و پشتيباني افراد ماهر و حرفه‌اي در اين قبيل حوزه‌ها که تجربه‌اي در آنها نداريد، استفاده کنيد.

در حقيقت، پيش از آن که به طور کامل در تنگنا قرار بگيريد از کمک و پشتيباني ديگران استفاده کنيد. براي آنکه آينده موفقيت آميزي را در کسب و کار خود رقم بزنيد زمان را براي بازبيني آنچه در اختيار داريد و آن چيزهايي که نياز داريد از دست ندهيد.

بدبيني و نااميدي را کنترل کرده و در کنار افرادي که به آنها اطمينان داشته و هنگام نياز مي توانيد روي کمک آنها حساب کنيد، فعاليت‌هاي خود را ادامه دهيد. درباره آنچه که مي تواند کسب و کار شما را متفاوت کند هوشمندانه تصميم گيري کرده و سپس تصميم‌هاي خود را اجرايي کنيد.
 
منبع:تفاهم


تگ ها مدیریت مقالات مدیریت موفقیت مدیر موفق کارآفرینی کسب و کار

خبرنامه - شبکه های اجتماعی