پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور /           19 بهمن 1390 - 08 February 2012


چگونه زیرآب رئیس خود را بزنیم؟!


حتما برای همه شما پیش آمده در جایی که کار می کنید، احساس کنید نسبت به نفر بالادستی بیشتر می دانید و حتی در جاهایی بهتر عمل می کنید.

اگر شما هم یکی از کارمندانی هستید که بیشتر از رئیس تان می دانید، ممکن است به جایی رسیده باشید که با خودتان بگویید: «اگر به جای رئیسم بودم می توانستم کارهای بهتری انجام دهم

اما چطور می توان به چنین جایگاهی رسید؟ حتما در مورد تلاش و کوشش و این که در بسیاری از موارد مهم تر از هوش عمل می کند، شنیده اید. بد نیست بدانید که آنچه شنیده اید درست است و بیشتر مدیران سطح بالا، هوش متوسطی دارند و آنچه آن ها را از دیگران متمایز می کند همان تلاش و کوشش و به کار بردن راهکارهای ساده ای است که در عین حال نادیده گرفته می شود. در اصل شما با راهبردهایی که به کار می برید می توانید هر روز خود را به رئیس شدن نزدیک کنید.

● رقیب های تجاری همه جا هستند

باید کاری را که در آن مشغول فعالیت هستید خوب بشناسید. با الگوها و وظایف روزانه خود، مدیران این صنعت، چالش های مشترک و این که چه چیزی شرکت شما را در بازار با بقیه متفاوت می کند، کاملا آشنا باشید. برای رسیدن به این منظور باید مجله های مرتبط با زمینه فعالیت خود را مرتب بخوانید و به صورت آنلاین از اخبار مرتبط نیز باخبر شوید. مدیرانی که دانش شان در کار بیشتر از شماست، کمک موثری هستند، پس از آن ها غافل نشوید و گاهی با آن ها مکالمه کنید. در واقع شما باید نسبت به تجارتی که در آن کار می کنید دیدگاهی همه جانبه و کلی داشته باشید. به این ترتیب زمینه های علاقه و استعدادتان نیز مشخص می شود. باید رقیبان تجاری خود را بشناسید و نیاز بازار و مشتریان را بشناسید و در همان راستا به فعالیت بپردازید. به یاد داشته باشید شما جزئی از شبکه بی انتهای بازارهای تجاری هستید بنابراین باید اصول و معیاری های کلی را هم بدانید.

● کار تفریح نیست

کنجکاو و فعال باشید. نظرات کارکنان را دنبال کنید، آنچه انجام می دهند، مواردی که آن ها را از شرکت ناراضی می کند، نگرانی های آن ها و در نهایت این که چه کارهایی می تواند بهتر انجام شود و در نتیجه بازده شرکت را بالا ببرد راپیگیری کرده و هر راهکاری که به ذهن تان می رسد دنبال کنید. اگر واقعا می خواهید روزی خود را پشت میز ریاست ببینید باید فعال باشید. کار تفریح نیست که چند روز انجامش دهید و بعد هم تمام! برای رئیس شدن باید سوال کنید و کنجکاوی خود را همیشه با خود داشته باشید. ضمن آن که علاقه مند به یادگیری باشید و آغوش خود را برای دریافت معلومات بیشتر باز نگه دارید. مسلما این کنجکاوی و فعالیت در دنیای پرسرعت تکنولوژی و شیوه های کسب و کار بسیار ضروری است. برای نشان دادن اشتیاق تان می توانید در دوره های آموزشی اضافه شرکت کنید. با توجه به هر آنچه مدارک تحصیلی به شما عرضه می کند باز هم می توانید چیزهای جدید بیاموزید. در مورد چگونگی برگزاری سمینارها و کارگاه های علمی از رئیس تان سوال کنید و فایده آن در ارتقای سطح دانش فعلی تان را بررسی کنید.

● این ژست را داشته باشید

اگر می خواهید رئیس شوید باید مانند یک رئیس رفتار کنید. نشان دهید ابتکار عمل دارید و مشتاق یادگیری و رشد در کارتان هستید اما هیچ وقت سعی نکنید نگاهی عاقل اندر سفیه به رئیس تان بیندازید یا طوری عمل کنید که او احساس کند شما ممکن است شغل او را به چالش بکشید و آن را به خطر بیندازید. باید سعی کنید در نظر رئیس تان فردی کارآمد جلوه کنید. وقتی خود را باهوش، کاردان و علاقه مند به کار نشان دهید مطمئن باشید استحقاق رئیس شدن را دارید. همان طور که با رفتار و عمل تان جلو می روید خود را نه برای شغلی که دارید بلکه برای شغلی که می خواهید آماده می کنید.

● اگر به دنبال احترام هستی، اینطور رفتار کن

همیشه بازیکن تیم باشید. این که شما همکار یا سرپرست کسی باشید فرقی نمی کند همین که در یک زمینه فعالیت کنید و با یکدیگر خوب کار کنید چیزی که عاید شما خواهد شد احترام است. این موضوعی است که حتی وقتی شما رئیس شدید برای شما نکته ای مثبت تلقی می شود. از سوی دیگر اگر می خواهید در محل کار همه به شما احترام بگذارند و عقاید و ایده های تان را قبول کنند باید به اندازه کافی در کار جدی باشید و این را هم به دیگران منتقل کنید.

● کارهای کوچک را دست کم نگیرید

اگر فرصتی دست داد حتما برای انجام کار و مسئولیت بیشتر داوطلب شوید. این کار فرصتی را برای شما فراهم می کند تا با افراد جدیدی در شرکت آشنا شوید و ارتباط بیشتری را با افراد مختلف مانند مدیران سطوح گوناگون سازمان برقرار کنید. این به آن معناست که در آینده افراد بیشتری شاهد اخلاق کاری شما و نحوه مدیریت تان خواهند بود. مزیتی که این کار دارد این است که در آینده شما راحت تر نردبان ترقی را بالا می روید و حرکات بعدی خود را با دقت انجام می دهید. استراتژی های شغلی خود را معین کنید. گاهی انجام چند کار کوچک در کنار وظایف اصلی بهتر از بر عهده گرفتن پروژه های بزرگ است. درحالی که دیگران برای به دست آوردن مسئولیت های چشمگیر با هم رقابت می کنند، شما می توانید به راحتی از طریق انجام کارهای کوچک اما مفید ارزش و اعتبار خود را افزایش دهید. بدون تلاش و کوشش فراوان هیچ وقت رئیس نخواهد شد. اگر همیشه برای انجام کار بیشتر اشتیاق داشته و هدفمند باشید، اضافه کاری های تان فرصتی برای شما فراهم می کند که وقتی رئیس شدید حتی الگو شوید.

تا می توانید سعی کنید کار مستقل انجام دهید تا تجارب دقیق تری به دست آورده و به خاطر کاری که انجام داده اید شناخته شوید. در اصل به این ترتیب کاری که انجام شده تنها به وسیله یک نفر بوده که آن هم شمایید. بنابراین می توانید شناخته شده تر در سازمان کار کنید. توانایی شما در انجام کاری واحد بر سبک مدیریت سرپرست شما متکی خواهد بود. حتی اگر رئیس شما یک مدیر کوچک باشد ممکن است شما راحت تر بتوانید مستقل کار کنید و با بیان علاقه و اشتیاق تان به رشد حرفه ای بهتر عمل کنید. معمولا ضعف در یک قسمت باید زمینه رشد برای فرد باشد و در اینجا یک مدیر ناآگاه این زمینه را برای شما فراهم می کند.
مرجع خبر: مجله زندگی ایده آل




تگ ها رئیس

پر بازدیدترین اخبار دانشگاهی کشور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی