پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور /           27 بهمن 1390 - 16 February 2012


مهارت‌هاي مديريتي اداره كسب و كار


مهارت‌هاي رهبري
از زمان كودكي، ما به پيروي از رهبران و داشتن ساختاري كه برايمان مشخص كند از ما چه انتظاري مي‌رود، تمايل داريم. كسب و كارهايي كه به شيوه مطلوبي گردانده مي‌شوند نه تنها بازار محور هستند، بلكه در راس هرم قدرت، رهبراني قوي دارند كه مي‌دانند چه كار مي‌كنند. آنها با دادن انگيزه به تيم‌هايشان، عملكرد بهتري براي رسيدن به اهداف كلي شركت به دست مي‌آورند.‌ اين مديران در تصميم‌گيري وقت را هدر نمي‌دهند و شركت را در مسير درستي به سمت جلو مي‌برند.
بعضي از افراد رهبر به دنيا مي‌آيند و آنچه كه براي اداره يك كسب‌و‌كار موفق لازم است را دقيقا مي‌دانند، اما بيشتر ما‌اينگونه نيستيم و به همين دليل، برنامه‌هاي آموزشي براي توسعه و پرورش مهارت‌هاي رهبري از قبيل رهبري استراتژي، رهبري تيم‌هاي افراد، رهبري برنامه‌هاي‌ايجاد تغييرات و مديريت آن دسته از سياست‌هاي شركت كه با تغييرات برنامه‌ريزي شده در ارتباط هستند.
مهارت برنامه ريزي استراتژيك
هر كسب و كاري برنامه‌اي را دنبال مي‌كند، حتي اگر‌اين برنامه را مكتوب نكرده و به صورت يك سند در نياورده باشد. اما توسعه و پياده‌سازي تغييرات استراتژيك مهارتي است كه تمام دارندگان كسب‌و‌كار بدان نياز دارند.
انجام مميزي استراتژيك و نوشتن طرح كسب‌و‌كار اولين گامي ‌است كه بايد در‌اين راستا برداشته شود.
داشتن تفكر استراتژيك مهارت نادري در بين دارندگان كسب‌و‌كار و مديران است، چرا كه بيشتر افراد روي كارهاي روزانه و برخورد با مسائل مشتريان تمركز مي‌كنند تا پس از آن بتوانند به صندلي تكيه زده و در مورد آينده فكر كنند و قبل از ‌اينكه متوجه شوند يكسال ديگر مي‌گذرد و پيشرفت كمي ‌به دست مي‌آيد.
استفاده از استراتژي در كسب‌و‌كار به شما كمك مي‌كند تا قدم‌هاي روشني در جهت مقاصد خود كه در راستاي اهداف دراز مدت است برداريد. (به جاي ‌اينكه تنها به حفظ شركت يا افزايش يك درصدي سود فكر كنيد.)
مهارت بازاريابي
شايد بتوان گفت كه در قلب هر كسب‌و‌كار موفق، بازاريابي واقعي نشسته است كه به راستي‌اين را درك مي‌كند كه ‌اين مشتريان هستند كه صورت حساب‌ها را پرداخت مي‌كنند و باعث رشد شركت مي‌شوند. كسب و كارهاي موفق از دل جوابگويي كامل و مطلق به نيازهاي مشتريان ظهور مي‌كنند. در دوران رونق اقتصادي هر كسي مي‌تواند كسب‌و‌كار را بچرخاند، اما كسب و كارهايي مي‌توانند از ركود جان سالم به در برند كه به وضوح خواست مشتريان را فهميده و محصولات و خدمات خود را با آن تطبيق دهند.
بازاريابي يك مهارت كليدي در داشتن و خريدن است و ارائه آنچه مردم مي‌خواهند بخرند يكي از نيازهاي آشكار گرداندن يك كسب‌و‌كار است، اما بسياري از مردم واقعا نمي‌دانند كه چگونه بايد براي يك كسب‌و‌كار بازاريابي كنند. سازمان‌هايي كه بازاريابي را محور فعاليت‌هاي خود قرار مي‌دهند قادر هستند با روندهاي بازار مقابله كنند و معمولا نسبت به رقبايشان سود و درآمد بيشتري كسب مي‌كنند. كتاب‌هاي خوب و دوره‌هاي آموزشي بسياري در زمينه بازاريابي است كه ارزش خواندن يا گذراندن دوره را دارند.
فروش و روابط با مشتري
فروش تقريبا يك نوع هنر محسوب مي‌شود و هر كسي تا به حال احتمالا چيزي در زندگي خود فروخته است. چه در يك مصاحبه براي استخدام شركت كرده باشيد (كه طي آن لازم است به نوعي مهارت‌هاي خود را بفروشيد) و چه خانه‌اي فروخته باشيد مهارت‌هاي اوليه فروش را كسب كرده‌ايد.
داشتن مهارت‌هاي لازم براي فروش در واقع به معناي داشتن درك كاملي از فرآيند فروش از اولين تماس با مشتري تا اتمام فروش است. مي‌توانيد به وب سايت‌هاي موفق نظري بيندازيد و ببينيد كه فرآيند فروش آنها چگونه است و همچنين ببينيد كه دليل افول بسياري از سايت‌ها ‌اين است كه از مشتري درخواست ارسال سفارش نمي‌كنند. فروشندگان خوب هيچ مذاكره‌اي را بدون دريافت سفارش يا حداقل گرفتن تعهد خريد ترك نمي‌كنند؛ چرا كه تنها دادن چند برگ بروشور و كاتالوگ به مشتري بالقوه، به فروش نمي‌انجامد.
فرآيند فروش شش مرحله اساسي دارد:
يافتن مشتري بالقوه براي محصولات جديد
تماس اوليه با مشتري بالقوه
ارائه كالاها و خدمات فروش
مديريت مخالفت‌ها
اتمام فروش
پيگيري/ خدمات پس از فروش
همان‌طور كه در بالا اشاره شد مديريت مخالفت‌ها و اعتراضات و اتمام فروش احتمالا مهم‌ترين ‌اين موارد هستند كه افراد بدون پيش‌زمينه در امر فروش با دشواري با آن مواجه مي‌شوند.
مهارت‌هاي ارتباطي
برقراري ارتباط موثر با كاركنان‌، مديران و مشتريان مهارتي است كه معمولا صاحبان كسب‌و‌كار موفق از آن بهره‌مند هستند. اكثر مردم به طور روزانه حتي شده در حد يك‌ ايميل هم كه باشد چيزي مي‌نويسند. اما در نوشته‌ها احتمال برداشت‌هاي نادرست وجود دارد؛ چرا كه در نوشتار تاكيد روي لغات نسبت به گفتار كمتر است. استفاده از كلمات درست در متن يك عنصر كليدي است؛ اما شايد نوشتن آخرين راه علاج باشد؛ زيرا مكالمه مستقيم معمولا نتايج مثبت بيشتري به دنبال دارد.
ارتباطات نوشتاري معمولا در پيام‌هاي تبليغات استفاده مي‌شوند و بهتر است كه از يك فرد حرفه‌اي در نوشتار‌هاي تبليغاتي براي ‌اين كار استفاده شود تا ‌اينكه بخواهيم در خانه يا شركت خودمان آن را انجام دهيم. بسياري از مردم فكر مي‌كنند كه مي‌توانند تبليغ‌نويس باشند؛ اما در واقع عده كمي ‌از عهده آن برمي‌آيند. استفاده از واژه‌هاي مناسب مي‌تواند ميزان مراجعه مشتريان پس از تماس را 2 تا 3 برابر افزايش دهد و داشتن مهارت در نوشتن متون تبليغي براي داشتن يك تماس موفق ضروري است.
چه در يك جلسه باشيد يا كسي را در يك گردهمايي كار شبكه‌اي ببينيد، تاثيري كه شما روي طرف مقابل مي‌گذاريد مشخص كننده واكنش وي در مقابل سخنان شما است. شما نه تنها بايد با اعتماد به نفس باشيد، بلكه بايد نشان بدهيد كه در زمينه مورد بحث داراي دانش هستيد. همه افراد به داشتن مهارت‌هاي گفتار در جمع نياز ندارند؛ اما اگر بخواهيد براي جمع بزرگ‌تري از مردم سخنراني كنيد بايد بدانيد كه آنها مي‌خواهند از شما ياد بگيرند- احتمال‌ اينكه شما از شنوندگان، گوشه كنايه بشنويد يا آزار و اذيتي ببينيد كم است؛ اما به هر حال اگر در مورد موضوع آگاهي داشته باشيد، دليلي وجود ندارد كه چنين اتفاقي بيفتد.
دوره‌هاي آموزشي مختلفي براي افزايش مهارت‌هاي ارتباطي وجود دارد؛ اما همان رابطه همه روزه با مردم هم مي‌تواند اعتماد به نفس شما را افزايش دهد.
مديريت افراد و منابع انساني
اگر شما كارمنداني داريد يا در فكر استخدام آنها هستيد، بايد قادر به تعيين اهداف و‌ايجاد انگيزه باشيد تا آنها كار را با استانداردهاي شما انجام بدهند. البته بايد تمام قوانين و مقررات مربوط به كار را هم اجرا كنيد.
اين بخشي از مهارت‌هاي رهبري است و كارمندان نياز دارند تا بدانند كه شركت در كجا‌ ايستاده و نقش آنها در شركت چيست و از آنها چه انتظاري مي‌رود.
مهارت‌هاي مالي و حسابداري
شايد بزرگ‌ترين دردسر در گرداندن يك كسب و كار، مديريت جريان نقدي است. پول نيروي حياتي هر كسب و كاري است و كسب‌و‌كار‌هاي سودآور و موفق اگر پولي نباشد به زمين مي‌خورند و نمي‌توانند به كارمندان و تامين‌كنندگان پولي پرداخت كنند.
تامين‌كنندگان به سرعت از بين مي‌روند و ديگر چيزي براي فروش باقي نمي‌ماند و كارمندان كار خود را ترك كرده و به دنبال شغل ديگري مي‌روند.
شما بايد قبل از شروع كسب و كار، يك طرح توجيهي با پيش‌بيني مالي موجه داشته باشيد؛ زيرا‌ اين يك ابزار سودمند براي مديريت جريان پول نقد است.
بسياري از بانك‌ها شكلي از خدمات بانكي آنلاين را ارائه مي‌دهند كه شما از طريق آنها مي‌توانيد حساب‌هاي بانكي خود را روزانه مديريت كنيد و ببينيد كه صورت حسابتان چيست چه مقاديري را كي بايد پرداخت كنيد و كي صورت حساب‌هاي فروشتان را دريافت مي‌كنيد.
حتما زماني را پيش از آغاز كسب‌و‌كار براي تدوين طرح كنار بگذاريد حتي اگر هفته‌ها طول بكشد؛ چرا كه در آينده با شوك‌هاي ناخوشايند مواجه نمي‌شويد.
شما بايد همچنين از برخي جزئيات كسب‌و‌كار خود مانند قيمت فروش محصولات، هزينه هر محصول، سود و هزينه حاشيه‌اي اطلاع داشته باشيد. اگر فكر مي‌كنيد با كمبود پول مواجه خواهيد شد قبل از ‌اينكه دير شده باشد حتما با بانك يا حسابدار خود براي دريافت كمك مذاكره كنيد.
و در آخر‌، كسب مهارت‌هاي ابتدايي در حسابداري يكي ديگر از نيازمندي‌هاي مديريت موفق كسب‌و‌كار است.
منبع: http://www.smallbusinesspro.co.uk
منبع: دنياي اقتصاد

تگ ها مهارت‌هاي مديريتي اداره كسب و كار

پر بازدیدترین اخبار دانشگاهی کشور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی