پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 آموزش - دوره و محصولات آموزشی / آموزش زبان          02 امرداد 1394 - 24 July 2015


مقایسه دانشگاههای برتر سوئیس


ETH زوریچ و دانشگاه فدرال پلی تکنیک لوزان EPFL نه تنها دو دانشگاه برتر در سوئیس هستند بلکه دو دانشگاه برتر در دنیا محسوب می شوند.

می توان گفت که در سال های ۱۵/۲۰۱۴ دانشگاه QS world  جایگاه خود را با ETH زوریچ در ۲۰ دانشگاه برتر دنیا نگه داشته است ،در حالی که EPFL  که دو رتبه به بالا صعود کرده در مقایسه با سال ۲۰۰۸ که از رتبه ۲۴ به بالا صعود کرده بود.

در طول روند ارجحیت یافتن موسسات فدرال سوئیس که هیئت مدیریت استراتژیکی را دارا است و نیز شامل چندین موسسه ی تحقیقاتی است هم ETH زوریچ و هم EPFL بر روی تحقیقات و درس دادن در رشته های مهندسی علوم طبیعی و رشته های مرتبط پیشنهاد واحدهای دانشگاهی از دیپلمه ها را سطح PHD را می دهد.

بنابراین چگونه این دو دانشگاه برتر در سوئیس مقایسه می شوند و این که چگونه می توان دریافت کدام انتخاب  برای شما بهتر است .

در اینجا جدول مقایسه ای مختصر مفیدی را برای شما کاربران عزیز فراهم کرده ایم تا شباهت ها وتفاوت ها را دریابید زوریچ و لوزان در حالی که هر دو  دو دانشگاه برتر در سوئیس محسوب می شوند ،وجه شباهت های زیادی با یکدیگر دارند .

 هر دو شهر در ساحل قرار دارند دریاچه زوریچ وجنیوا و هر دو چشم اندازهای باشکوه کوه آلپ را دارند فرصت های طلایی را برای تفحص در خارج را به ما می دهند. هردو شهر جمعیت های زیادی را در دل خود دارند.

بهرحال هردو دانشگاه هزینه های زندگی بالایی را دارند که نسبت به شهریه ها می توان گفت شهریه های کم تری دارند به طور قابل توجهی ETHزوریچ  با دانشگاه زوریچ (در رتبه ۵۷ در رده بندی سال ۱۵-۲۰۱۴ قرارگرفته ) و EPFL (با دانشگاه لوزان رتبه ۱۰۵)

همان طوری که هزینه های بالا درباره سوئیس صدق می کند ،هر دو شهر هزینه زندگی بالایی دارند که البته شهریه دانشگاه به نسبت کمتر است.

زوریچ بزرگترین شهر سوئیس محسوب می شود ،تعیین محل اقامت در سوئیس به عنوان جایگاه مهم تجاری و مالی محسوب می شود . لوزان چهارمین شهر بزرگ سوئیس محسوب می شود .

البته نباید از قلم بیفتد که مرکزیت بسیاری از شرکت های بین المللی وسازمان ها در این کشور محسوب می شود که شامل ستاد المپیک بین المللی هم می باشد .


EPFL ادعا دارد که برای داشتن امتیاز “دانشگاه تکنیکی صنعتی در دل اروپا”مطرح است که دلایلی را برای داشتن این امتیاز دارد . در رده بندی دانشگاهی جهانی Q S به سال ۱۵-۲۰۱۴ هم از نقطه نظر دانشجویان و هم از نقطه نظر کارکنان آکادمیک رتبه ی ۱۰ را از آن خود کرد.

 اما کمی فراتر از شرایط بین المللی رتبه ۳۱ را در دنیا کسب کرد از سوی دیگر ETH زوریچ از یک جامعه دانشجویی وسیع تری برخوردار است که حدود ۱۸۰۰ دانشجو را از آن خود کرده است .

همان طور که انتظار می رود به گونه ای که درحیطه تحقیقات کار خود را وسعت داده اند ،هر دو دانشگاه تعداد زیادی دانشجوی فوق لیسانس ودکترا را دارد شهریه و هزینه های زندگی در مقایسه با سایر اهداف ادامه تحصیلی از قبیل ادامه تحصیل در آمریکا و انگلستان ،شهریه ها در این کشور (سوئیس) کم هستند به همین دلیل دانشجویان بین المللی و داخلی زیادی را از آن خود کرده است .

در ETH زوریچ همان طوری که در جدول آمده است هزینه هرترم ۶۳۰ دلار آمریکا که درسال ۱۲۶۵ دلار آمریکا می شود و در دانشگاه EPFL هم هزینه مشابهی دارد هر ترم ۶۳۳ دلار.

در هر دو دانشگاه دانشجویان دکترا به طور خاص به عنوان دستیار محقق استخدام دانشگاه می شوند که حقوق هم دریافت می کنند ،البته در آخرین امتحان دکتری هم مبلغ ۱۱۸۰ دلار پرداخت می کنند.

هنگامی که شهریه ها تقریبا خیلی کم به نظر می رسند، هزینه زندگی در سوئیس بالا می باشد در واقع طبق جدول مندرج شده حدود ۱۹۰۰ دلار هر ماه که شامل شهریه وهزینه زندگی می شود (مکان ،غذا ،حمل ونقل، بیمه سلامت ومتفرقه ).


در دانشگاه ETH زوریچ دانشجویان لیسانسی که امتحانات اولین سال تحصیلی را گذرانده باشند و همچنین دانشجویان فوق لیسانس ودکتری که در حال گرفتن مدرک هستند می توانند از وام بانکی بدون بهره استفاده کنند (تا مبلغ ۱۱۸۰۰ دلار آمریکا)

دانشجویان در اولین ترم می توانند برای وام های کوتاه مدت بدون بهره تا مبلغ ۱۹۷۰ دلار آمریکا اقدام کنند پیشنهادی دانشگاه در بورسیه (پوشش تا ۶۰% شهریه و هزینه های زندگی است که برای دانشجویان سوئیسی قائل می شوند والبته ۴۰% برای دانشجویان بین المللی ).

برای برخورداری از وام برای دانشجویان مقطع لیسانس الزاما باید ترم اول را پاس کنند البته دانشجویان ممتاز می توانند در برنامه های بورسیه فوق لیسانس شرکت کنند که در این صورت نیازی به پرداخت شهریه ها ندارند و ماهانه مقداری نقد برای گذراندن زندگی به آنها داده می شود.




تگ ها مقایسه دانشگاههای برتر سوئیس مقایسه دانشگاههای برتر سوئیس مقایسه دانشگاههای سوئیس

خبرنامه - شبکه های اجتماعی