پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 فرصت های کارآفرینی / کار آفرینی فناوری اطلاعات          08 آبان 1393 - 30 October 2014


اعطای نمایندگی شرکت هوش مصنوعی در زمینه ussd

اهمیت راه اندازی سامانه USSD:
در زندگی امروزی، به دلیل تعدد وظایف شهروندان، هر فرد نیاز ها و وظایف گوناگونی دارد و برای رفع بسیاری از نیاز های خود، مجبور به استفاده از شیوه های آسان و کم هزینه تر مي‌باشد. یکی از روشهای جایگزین انجام فعالیت های روزمره شهروندی، مانند پرداخت قبوض، پرداخت عوارض، انجام امور بانکی، مراجعه به ادارات، دریافت نوبت ، خرید و فروش، آموزش و غیره است.
تاریخچه:
امروز تلفن همراه یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی همه ما شده است. یکی از امکاناتی که بانکداری الکترونیک در اختیار ما قرارداده است استفاده از کد های ussd برروی تلفن همراه است که از این طریق فاصله ما تا بانک بدون نصب هیچ گونه نرم افزاری بر روی گوشی تلفن همراه تنها گرفتن چند عدد است . کد های ussd به معنای شماره هایی مثل #6040* است که امروزه تبلیغات وسیعی درباره آن می شود . پیغام های USSD همواره بین یک *و # محصور می گردد و بدین ترتیب از شماره های تلفن تمیز داده می شوند.
Ussd یا همان unstructured supplementary service data  (ارسال پیامک از طریق کد دستوری) یک روش ارسال پیام در شبکه GSM (تلفن همراه) می باشد . البته این قابلیت جز قابلیت های ذاتی این شبکه محسوب نمی گردد و به همین دلیل این سرویس جز خدمات ارزش افزوده شبکه GSM محسوب می شود.از طرف دیگر تقریبا تمام گوشی های موجود از ارسال و دریافت این گونه پیام ها پشتیبانی می نمایند.
ارتباط پیام از طریق USSD  شباهت بسیار زیادی به انتقال پیام از طریق پیامک (SMS) دارد اما با وجود کلیه این شباهتها یک اختلاف بزرگ این دو وجود دارد و آن در نحوه انتقال اطلاعات می باشد. پیامک از مکانیزم ذخیره و فرستادن مجدد    (STORE AND FORWARD) استفاده می نماید در حالی که USSD نشست  گراست (SESSION ORIENTED) . این بدین معنی است که SMS پس از دریافت شدن در شبکه ذخیره می گردد و در زمانی دیگر برای مقصد فرستاده می شود اما در USSD پیغام در همان زمان ارسال دریافت خواهد گردید. تفاوت عمده دیگر این است که USSD  یک روش ارتباط بین گوشی با شبکه و بر عکس است اما پیامک برای ارتباط گوشی با گوشی به کار میرود.
با کد های USSD  میتوان کارهایی مثل انتقال وجه ، اعلام موجودی، رزرو نوبت ، خرید و سفارش محصول و.... انجام داد .محیط ساده کار با این کد ها باعث می شوند که شما بدون هیچ گونه سردرگمی کارهای خود را به راحتی انجام دهید.
نمونه کاربرد
 هر مرکز درمانی کد ussd مخصوص خود را دارد که فرد با زدن کد مخصوص مرکز ، منو های نمایش داده می شود.
 



بیمار با  ارسال کد 1 منوی جدیدی باز می کند که می تواند تخصص پزشک را انتخاب کند.
 



اکنون با انتخاب تخصص ساعت حضور پزشک برای فرد پیامک می شود.
اما اگر بیمار کد 2 را انتخاب می کرد و مجدد تخصص را انتخاب می کرد:
 



با  انتخاب پزشک برنامه ی حضور وی انتخاب مشخص می شود.
 



اکنون با انتخاب روز میتوان ساعت خالی جهت رزرو نوبت  را گرفت.
 


به همین ترتیب گرفتن نوبت و پرداخت هزینه نیز انجام میگیرد
این نمونه ای از کاربرد سامانهussd  در مراکز درمانی بود
اهداف اجرای سامانه ussd:
1.معرفی خود درهر منطقه از جغرافیای ایران
2. ارتباط با مشتریان در هر زمان ، حتی ساعت های استراحت
3. سهولت یافتن مشتریان جدید
4. قوی ترین ابزار فروش شما
5. کمترین هزینه و بیشترین بهره برداری در بین سایر تبلیغات
6.ارتباط با مشتریان بالقوه
7.اعتبار ussd از وب سایت بیشتر است
8.افزایش اعتبار تبلیغات شما
9.جلو افتادن از رقبای دیگر
10.دسترسی راحت فقط با زدن چند کد.بدون نیاز به نصب برنامه ای یا داشتن اینترنت
11.جمع آوری شماره همراه مشتریان و ارسال پیامک های هدفمند به آنها
12. مکانی جهت جستجو اطلاعات شما توسط کاربران
13.ارائه خدمات باشگاه مشتریان
14.ارائه خدمات با توجه به اشتراک مشتری
15.بازاریابی هدفمند برای محصولات و خدمات خود
زیر ساخت:
با توجه به گسترش خدمات تلفن همراه و قابلیت اجرای سامانه ussd  برروی تمامی تلفن های همراه موجود در بازار بدون نیاز به نصب برنامه خاصی یا داشتن قابلیت خاصی در تلفن همراه این سامانه قابل اجرا و پیاده سازی در هر مرکزی را دارد

شرکت هوش مصنوعی لیان 9- 44451508  021 hosh-itc.ir
tehran@hosh-itc.ir



تگ ها اعطای نمایندگی شرکت هوش مصنوعی ussd Ussd unstructured supplementary service data

خبرنامه - شبکه های اجتماعی