پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 فرصت های سرمایه گذاری / اخبار سرمایه گذاری          23 آذر 1392 - 14 December 2013


نبود سرمایه گذاران خطرپذیر برای پشتیبانی از دستاورد علمی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نبود سرمایه گذاران خطرپذیر برای حمایت از طرح های ارزآور را از مهمترین چالش های شرکت های دانش بنیان ذکر کرد و گفت: با تصویب هیات دولت مبلغ 500 میلیارد تومان برای صندوق نوآوری شکوفایی در نظر گرفته شده است که این امر می تواند زمینه بلوغ شرکت های دانش بنیان را به دنبال داشته باشد.

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از  خبرنگار مهر، دکتر رضا فرجی دانا در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی با اشاره به دستاوردهای عرضه شده در این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه تبلور کلام امام راحل که تاکید داشتند «باور کنیم که می توانیم" است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروزه در عرصه جهاد علمی هستیم، اظهار داشت: برای آنکه بخواهیم حلقه ایده تا محصول و در نهایت به تولید ثروت برسیم، باید آموزشگاه های دانشگاه ها مناسب باشد؛ چراکه پژوهش خوب ریشه در کیفیت آموزش دارد.

وی با طرح این سوال که حلقه مفقوده تجاری سازی و تولید علم چیست؟، یادآور شد: با برگزاری این نمایشگاه امیدواریم تا دستاوردهایی که بر اساس استانداردهای روز دنیا عرضه شده است را به عموم جامعه معرفی کنیم تا زمینه ای برای تجاری سازی فناوری در کشور ایجاد شود.

فرجی دانا با بیان اینکه در گذشته تلاش شده است تا دانشگاه نسل اول به نسل دوم تبدیل شود، یادآور شد: دانشگاه نسل اول دانشگاه آموزش محور و دانشگاه نسل دوم دانشگاه پژوهش محور است و در حال حاضر در صدد هستیم تا دانشگاه نسل دوم را به دانشگاه نسل سوم تبدیل کنیم.

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برخی آسیب شناسی ها در زمینه ضعف کشور در خصوص تجاری سازی دستاوردها ادامه داد: یکی از آسیب هایی که با آن مواجه هستیم نبود سرمایه گذاران خطرپذیر برای پشتیبانی کردن از دستاوردهای علمی است.

فرجی دانا با اشاره به برخی دستاوردهای ارزآور برای کشور توضیح داد: سال های گذشته طرحی در خصوص استفاده از ضایعات میگو برای تولید فیلترهای تسویه آب عرضه شد. در حال حاضر در کشور سالیانه چندین تن ضایعات میگو داریم و از سوی دیگر با اجرای این طرح سودآوری در حد چند میلیارد دلار برای کشور به همراه داشته است.

وزیر علوم اضافه کرد: این در حالی است که در آن زمان سرمایه گذاری برای تولید صنعتی این پروژه اعلام آمادگی نکرد و از این رو ما نیازمند نهادهایی هستیم تا از این نوع پروژه ها حمایت کند.

وی با تاکید بر اینکه سیلکون ولی (دره سیلکون) حاصل کنش و واکنش شرکت های سرمایه گذار ریسک پذیر با شرکت های دانش بنیان بوده است، یادآور شد: به منظور تحقق این امر صندوق نوآوری و شکوفایی در سال های گذشته ایجاد شده و قرار بود که ظرف سه سال، 3 هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شود.

فرجی دانا ادامه داد: علی رغم مشکلات مالی که در دولت وجود دارد مصوب شد تا 500 میلیارد تومان برای این صندوق در نظر گرفته شود و با تاکید رئیس جمهور در صورت نیاز بیشتر شرکت های دانش بنیان اعتبارات بیشتری به این صندوق ارائه می دهیم.

وزیر علوم با ابراز امیدواری از اینکه ایجاد این صندوق بتواند زنجیره ایده تا محصول را متصل کند، خاطر نشان کرد: امیدواریم که با این صندوق شرکت های دانش بنیان، آموزش، پژوهش و ایده های نوآورانه به بلوغ برسد.




تگ ها نبود سرمایه گذاران خطرپذیر برای پشتیبانی از دستاورد علمی نبود سرمایه گذاران خطرپذیر برای پشتیبانی از دستاورد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی