پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 فرصت های سرمایه گذاری / اخبار سرمایه گذاری          18 اسفند 1392 - 09 March 2014


فرصت سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بازار ICT کشور

علی اصغر عمیدیان روز دوشنبه در همایش فرصتها و چالش های توسعه باند وسیع افزود: پتانسیل بازار جهانی در حوزه ICT یک هزار و۷۰۰ میلیارد دلار است و اگر حداقل سهم کشور از این بازار را یک درصد تصور کنیم ، رقمی حدود ۱۷ میلیارد دلار خواهد شد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور با اشاره به اینکه سهم بازار ایران از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) در حال حاضر پنج میلیارد دلار است ، گفت: ۱۲ میلیارد دلار فرصت و پتانسیل سرمایه گذاری در این بازار کشور وجود دارد.
 
وی با اشاره به این که در سه ماهه اخر سال ۲۰۱۳ مجموع اشتراک باند پهن اعم از سیار و ثابت ۱۷ میلیارد اتصال بود ،ادامه داد: شش میلیارد و۴۰۰ میلیون از این میزان اتصال مربوط به باند پهن موبایل بود که ۲۶ درصد را به خود اختصاص می داد و براساس پیس بینی ها این میزان در سال ۲۰۱۸ به ۶۸ درصد خواهد رسید.
 
معاون وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات اظهارداشت: در سال ۲۰۱۱ نیم میلیون نفر به باند پهن کشور متصل بودند که در حال حاضر به ۵/۱ میلیون نفر افزایش یافته و ضریب نفوذ باند پهن ثابت کشور ۱۷ درصد است .
 
عمیدیان با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت کشور در سال ۲۰۱۸ باید به ۴۰ درصد برسد ،افزود:در بسیاری از کشورها استفاده از شبکه باند پهن ۱۰۰ گیگابیت برای کابران قابل دسترس است و برای کشور نیز یک گیگابیت برای نسل چهارم هدف گذاری شده است .
 
عمیدیان درخصوص وضعیت ICT کشور گفت: براساس آخرین گزارش سال ۲۰۱۳ فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران با داشتن امتیاز ۸/۳ در جایگاه ۹۰ از ۱۵۷ کشور دنیا قراردارد و درصد خانوارهای دارای رایانه در کشور ۴۲ درصد و خانوار متصل به اینترنت ۲۷ درصد است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که شرکت موبایل هرتز اعلام کرده است که از ۷۵ اپراتور برتر دنیا ۴۶ اپراتور تا ۲۰۱۸ حضور رسمی خود را اعلام خواهند کرد،گفت: مهمترین چالش تلفن همراه در آینده نزدیک تجارت از طریق نرم افزار صدا نیست و اگر خدمات OTT ( خرید اینترنتی) در کشور فراهم نشود با چالش مواجه خواهیم شد .
 
عمیدیان اظهارداشت: با ارائه خدمات لازم سود ۲/۸ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۱۲ وجود داشت پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۷ به ۳۲ میلیارد دلار ودر سال ۲۰۱۸ به ۵۴ میلیارد دلار برسد.
 
وی با بیان اینکه تدوین سند راهبردی رگولاتوری برای نسل جدید در حال راه اندازی است ، حمایت از سرمایه گذاری، دسترسی به باند پهن،گسترش تکنولوژی ها در اپراتورها ،حضور اپراتورهای فضای مجازی برای ایجاد رقابت و جلوگیری از اسیب دیدگی وایمکس ها واستفاده از وای فای را از برنامه های این سازمان عنوان کرد.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی کشور اضافه کرد: سروسامان دادن به محتوای سرویس ها ، نقش دولت و اپراتورها برای توسعه باند پهن در مناطق محروم ، رویکرد جذب سرمایه گذار و توسعه بین المللی باند پهن و حفاظت از تولید ملی از دغدغه های این سازمان است .

ایستنا


تگ ها فرصت سرمایه گذاری بازار ICT کشور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی