پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 سمینار و برنامه فرهنگی / شهری و شهرسازی          21 آبان 1392 - 12 November 2013


موضوعات:
خط و سازه های فنی
- تحلیل و طراحی خط
- روسازی
- زیرسازی
- طراحی مسير
- ابنیه فنی شامل پل، تونل، ترانشه و ...
- طراحی ایستگاه ها و سوزن ها
- راهکارهای افزايش سرعت در مسیرهای موجود
- تحلیل اندرکنش خط و قطار
- روش هاي تعمیر و نگهداري

مديريت و اقتصاد
- سيستم هاي مديريت، مهندسی منابع انسانی، بهره وری و انرژی
- راه كارهاي افزايش مشاركت بخش خصوصي، داخلی و خارجي در سرمايه گذاري
- انتقال تکنولوژی و دانش فنی و بومی سازی
- امکانسجی و ارزيابي های فنی، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگی، زيست محيطي و ...
- مهندسي ارزش و مديريت تضمين كيفيت
- نظام هاي قانوني، حقوقي و مالی

ناوگان
- ساخت و طراحی وسیله نقلیه
- مباحث آیرودینامیکی
- پارامترهای راحتی مسافر
- سيستم هاي تعمير و نگهداري

بهره برداري
- ارزیابی ایمنی و مدیریت ریسک
- سير و حركت و مديريت ترافيك
- شاخص ها، دستورالعمل ها، استانداردها، قوانین و مقرارت

علائم و ارتباطات
- سيستم هاي كنترل
- شبکه بالاسری
- برقی کردن مسیرهای موجود

توضیحات تکمیلی:

امروزه مساله تقاضاي افزاينده حمل نقل از يك سو و موضوعات زيست ‌محيطي از سوي ديگر به نكات بحث ‌برانگيز جهاني تبديل شده است. به همين دليل تقاضاي قطارهاي سريع‌السير بين شهري به عنوان راهكاری مطلوب به شدت رو به افزايش مي‌باشد. افزايش ايمني و قابليت اطمينان، كاهش هزينه هاي تعمير و نگهداري، كاهش مصرف انرژي، توجه به مسائل زيست محيطي، جلب رضايت مشتري و غيره از جمله مباحث مهم در استراتژي تحقيقاتي صنايع ريلي محسوب مي گردد. گسترش روز افزون تردد مردم و افزایش رقابت میان انواع مختلف سيستم های حمل و نقل و نقش بسزاي زمينه هاي زيست محيطي در ارزيابي این سيستمها، كشورهاي توسعه يافته را به ايجاد راه آهن سريع السير جذب نموده است كه مبين تاثيرات خوب اقتصادي، زيست محيطي، ايمني و راحتي مسافران مي باشد.امروزه يكي از معيارهاي توسعه هر كشوري، ميزان و چگونگي بهره مندي از حمل و نقل ريلي روان، ايمن و پر سرعت است چرا كه موجب استفاده بهينه از انرژي، حفظ محيط زيست و نيز افزايش ضريب آرامش رواني و سلامت جاني شده و بهره گيري مطلوب از موقعيت سرزميني را در پي  خواهد داشت. با گسترش دامنه كسب و كار و لزوم جابجايي سريع مسافران و نيز پاسخگويي به تنوع و نياز بازار مالي داخلي و خارجي دستيابي هر چه سريعتر به استانداردهاي جهاني در حمل و نقل ريلي درون و برون شهري امري اجتناب ناپذير است.
با توسعه روز افزون صنعت حمل و نقل از جمله راه آهن در جهان و اهمیت ارزش زمان در مسافرتهای تجاری، سیاحتی و... ، احداث و راه اندازي راه آهن سریع السیر روز به روز از اهمیت بیشتري برخوردار مي گردد به طوری که روشهای متعدد و مدرني به كار گرفته شده و سيستم هاي گوناگوني طراحی و توسعه یافته و مورد توجه بسیاری از کشورها از جمله ايران قرار گرفته است. با توجه به نقش ويژه حمل و نقل ايمن در جوامع بشری، اهميت علوم و فناوري های ريلی در جهان و به خصوص در ايران، روز به روز نمايان تر شده و لزوم يافتن راهکارهای جديد و بهسازی روش ها را برای بهبود شرايط آشکارتر می نماید. كشور ما با حجم بالاي جمعيت نيازمند شبكه حمل و نقل ريلي قابل اطمينان و پر سرعت در جابجايي مسافر است. راه اندازي قطار سريع السير پروژه ای عظیم و پر اهمیت بوده و به عنوان یکی از ایمن ترین و موثرترین سیستم های حمل و نقل محسوب می گردد. بنابراين پیش از شروع احداث و بهره برداری، لازم است تا کلیه بسترهای آن در کشور مهیا باشد. برگزاری اين همایش، بستری مناسب جهت امكان اجرا و ساخت خطوط سریع السیر در كشور را ميسر خواهد ساخت.
لذا اين همایش با هدف گسترش مرزهای دانش و تبادل نظر علمی و فنی در زمینه های مختلف راه آهن سریع السیر و ارائه يافته های نوين توسط پژوهشگران و انديشمندان مراکز پژوهشی و دانشگاه ها برگزار مي گردد. در اين همايش جديدترين يافته هاي علمي و تجربي، نظري و كاربردي در فضاي علمي و تخصصي عرضه خواهد شد. اين همایش فرصتی خواهد بود تا پژوهشگران و صاحب نظران در حوزه های گوناگون صنعت ريلی به ارايه آخرين دستاوردها و تبادل نتايج جديدترين تحقيقات و نوآوريهای خود بپردازند.

نام مسئول یا دبیر همایش: جناب آقای دکتر حمید یعقوبی سرای
امکان ارسال مقاله: بلی

تاریخ شروع: چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393
تاریخ پایان: چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393
مکان: تهران -
گروه بندی: فنی مهندسی
[کنفرانس،همایش، سمینار ]

برگزار کننده: شرکت سراسازان بصیر
تلفن تماس با دبیرخانه: 22131707 - 22131773
نمابر: 22373023
آدرس سایت: www.highspeedrail.ir
آدرس ایمیل: HSRC2014@highspeedrail.ir

پر بازدیدترین شهری و شهرسازی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی