پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پذيرش بدون کنکور          05 آبان 1392 - 27 October 2013


 لغو کنکور بعضی از رشته‌ها به دلیل کمبود متقاضی


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لغو کنکور برخی رشته‌ها به دلیل کمبود متقاضی و همچنین وجود ۴۷۰ شعبه در کل کشور، بر ضرورت توسعه کیفی دانشگاه، بخصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی تاکید کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  ایسنا، دکتر حمید میرزاده در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد دانش آموختگی دوره‌های اول و دوم ردانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به سوابق این دانشگاه در عرصه صنعت کشور، خاطرنشان کرد: دانشگاه امیرکبیر اولین دانشگاه صنعتی کشور و مادر دانشگاه‌های صنعتی ایران به حساب می‌آید. در واقع دانشگاه امیرکبیر همواره در عرصه توسعه پایدار پیشتاز بوده و سرچشمه توسعه زیربنایی کشور است.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیم قرن از سابقه آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌گذرد و این دانشگاه همواره بهترین نیروهای عرصه صنعت را تربیت کرده است، اظهار کرد: به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی اکثر مدیران سطح کلان کشوری دانش آموختگان دانشگاه صنعتی امیر کبیر تشکیل داده است، این دانشگاه توانسته در چندین دوره رتبه اول در تحقیقات را در ایران کسب کند و به عقیده بنده یکی از بهترین دانشگاه‌های کارآفرین خاورمیانه است.

میرزاده افزود: در دوره ریاست دکتر رهایی شاهد بیشترین توسعه در دانشگاه امیرکبیر بوده‌ایم، هر چند در دوره‌های قبل نیز رییسان پیشین خدمات زیادی کردند که از آنها نیز باید قدردانی شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراهم آمدن امکان گسترش زمینه‌های همکاری بین دو دانشگاه آزاد و امیر کبیر، تصریح کرد: هر چند در گذشته نیز تفاهم‌نامه‌های همکاری بین این دو دانشگاه منعقد شده بود، اما به دلیل فرصت کم زمینه اجرا و عمل به این تفاهم‌نامه‌ها کمتر پیش آمده بود. به منظور امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دو دانشگاه آزاد و امیرکبیر مذاکرات مقدماتی با حضور دکتر رهایی انجام شده است تا با اجرای این تفاهم‌نامه پیشرفت‌هایی حاصل شود.

میرزاده با اشاره به پیشرفت‌های بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه توسعه کمی، گفت: در حال حاضر 470 شعبه دانشگاه آزاد در کل کشور وجود دارد، بنابراین پس از گذشت سه دهه از عمر این دانشگاه و در دوره چهارم لازم است به توسعه کیفی دانشگاه آزاد توجه شود.

وی ادامه داد: یکی از لوازم کسب این توسعه کمی برقراری ارتباط قوی با دانشگاه‌های بزرگ کشور به ویژه دانشگاه امیرکبیر است.

سرپرست دانشگاه آزاد با اشاره به آمارهای مرکز آمار مبنی بر کاهش جمعیت جوان در ایران طی هشت سال آینده، اظهار کرد: این کاهش جمعیت جوان برای دانشگاه‌هایی که به توسعه کمی فکر می‌کنند، تهدید به حساب می‌آید. با توجه به این آمارها توسعه رشته‌های کلاسیک نمی‌تواند در دستور کار دانشگاه آزاد قرار گیرد.

میرزاده در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید به‌رغم برگزاری کنکور در برخی رشته‌ها آن رشته‌ها را به دلیل کمبود متقاضی کنسل کرده است، افزود: با این حال در دوره‌های تحصیلات تکمیلی تعداد متقاضی رو به افزایش است، در حالی که تخمین زده شده یک میلیون نفر متقاضی رشته‌های تحصیلات تکمیلی در کشور هستند، تمام شعبه‌های دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌های کشور تنها ظرفیت کافی برای پذیرش 3000 دانشجو را در این مقاطع دارند.

وی با تاکید بر تعداد زیاد متقاضیان رشته‌های تحصیلات تکمیلی و نیاز کنونی جامعه و افزایش ظرفیت در این مقاطع، تصریح کرد: دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن امکانات موجود و با همکاری استادان این دانشگاه و برقراری ارتباط با دانشگاه‌های بزرگ کشور امکان توسعه تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه آزاد فراهم می‌کند.

میرزاده با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها ظرفیت کافی برای پذیرش متقاضیان تحصیلات تکمیلی را ندارند، ادامه داد: بسیاری از این متقاضیان مجبور می‌شوند برای ادامه تحصیلات وارد دانشگاه‌های درجه دو کشورهای دیگر شوند. در حال حاضر دانشگاه آزاد هیچ انتخابی به جز توسعه تحصیلات تکمیلی ندارد، چرا که توسعه رشته‌های تکمیلی خود زمینه‌ساز تبدیل علم به صنعت است.

وی افزود: اولین قرارداد همه جانبه در جهت پژوهش نوین و توسعه دانش محور بین دو دانشگاه آزاد و امیر کبیر منعقد می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 99 درصد درآمدهای دانشگاه از طریق شهریه تامین می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه آزاد تصمیم دارد با تنوع بخشی منابع، درآمد از راه‌های غیر از شهریه فشار مالی از خانوادگان کاهش دهد، بهترین راه برای تحقق این هدف طبق گفته رهبر تبدیل علم به صنعت است.

تگ ها پذیرش بدون کنکور پذیرش دانشگاه بدون کنکور پذیرش دانشگاه بدون آزمون بدون آزمون

پر بازدیدترین پذيرش بدون کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی