نقش و ظرفیت کانادا در آموزش 2012
سهم کانادا از جذب دانشجویان بینالمللی طی دهه گذشته 75 درصد بوده که به طور یقین تعداد دانشجویان کشور هند به عنوان یکی از عظیمترین منابع دانشجویان بینالمللی که در حال تحصیل در کانادا هستند، از سال 2008 تاکنون 220 درصد افزایش نشان میدهد.
به گزارش پرتال دانشگاهی کشور به نقل از ایسنا ، این خبر در پی گزارش پنجم نوامبر نشریه "ورلد آولرنینگ" با موضوع "نقش و ظرفیت کانادا در آموزش 2012" منتشر گردیده است.
با این حال "ماریا ماتای" یکی از تحلیلگران در کنفرانس اداره کل آموزش بینالملل کانادا، عنوان کرد: علیرغم این دستاوردهای قابل تحسین، هنوز تعداد دانشجویان هندی در حال تحصیل در کانادا کافی به نظر نمیرسد. با وجود رقم حاضر یعنی 23 هزار دانشجوی هندی اما این رقم در مقایسه با 67 هزار دانشجوی چینی بسیار اندک به نظر میرسد.
به گزارش پایگاه خبری "یونیورسیتی ورلد نیوز" با این حال "ماتای" معتقد است: برخی مسایل انگیزشی نظیر ظرفیتهای وسیع تحقیقات و استخدام که به دانشجویان این امکان را میدهد تا سه سال پس از اتمام تحصیلات جهت کار کردن در کانادا اقامت داشته باشند، سبب جلب دانشجویان به سمت کانادا میشود.
وی همچنین افزود: از دید دانشجویان هندی، کیفیت زندگی، ساختار قوی اجتماعی و سیاسی سبب جلب اطمینان و ترغیب دانشجویان هندی به تحصیل در کانادا میشود.
علاوه بر این، والدین هندی که تمایل دارند پساندازهای خود را در راه تحصیل خارج از کشور فرزندان خود هزینه کنند، همیشه در حال جدال با این موضوع هستند که مقصد مورد اعتمادی را بر پایه اطلاعات موثق برای تحصیل فرزندانشان انتخاب کنند. آنها نسبت به این مسئله که آیا دانشگاههای کانادا برای پذیرش فرزندانشان کاملا آماده و مهیا هستند، اطمینان میخواهند.
اخیرا دولت کانادا ضمن مشاهده و پذیرش تحصیلات بینالمللی به عنوان تجارت در حال توسعه، آمادگی خود را برای تدوین یک برنامه ملی جهت دستیابی به این هدف اعلام داشته است.