پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / تحصیل در خارج          11 خرداد 1392 - 01 June 2013


تسهیل انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور در گروه پزشکی

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تسهیل شرایط انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در گروه علوم پزشکی گفت: برای تسهیل این فرآیند سقف تعداد 72 واحد مورد نیاز برای انتقال به 50 واحد کاهش یافت.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر سلیمان احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تسهیل شرایط انتقال این دانشجویان به دانشگاه های داخل کشور به پیشگیری از خروج گروه علوم پزشکی از کشور می انجامد. ضمن اینکه در راستای این سیاست، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها را نیز افزایش داده ایم و تعداد شعب بین الملل دانشگاه ها به 25 واحد دانشگاهی افزایش یافت.

وی افزود: علاوه بر مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، ظرفیت مقطع دکتری حرفه ای نیز در شعب بین الملل افزایش یافته است تا در یک سیاست کلی به مرور بتوانیم تمام دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور در گروه علوم پزشکی را به واحدهای بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی در داخل کشور منتقل کنیم.

احمدی اظهار داشت: برای تسهیل این فرآیند، سقف 72 واحد به 50 واحد کاهش یافت و تاکنون نیز 60 نفر با این شرایط در شورای انتقال وزارت بهداشت توانسته اند به دانشگاه های داخل کشور منتقل شوند.

وی با بیان اینکه دانشجویان ایرانی دغدغه پذیرش نخواهند داشت، گفت: از این پس در شورای انتقال بر اساس امتیاز داوطلب، معدل دوران تحصیل دیپلم و پیش دانشگاهی و اولویت بندی خود داوطلب، دانشگاه مورد نظر انتخاب می شود و فرد نیازی به دغدغه پذیرش ندارد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از یکسان سازی تطبیق واحدها توسط شعب بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: از این پس برای دانشجویان انتقالی فهرست و واحدهایی که در خارج از کشور گذرانده اند تطبیق صورت می گیرد و تمام واحدها بر اساس یک آیین نامه مشخص آموزشی این تطبیق را انجام می دهند و تعدد تصمیم گیری در این زمینه نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: تمامی مراحل انتقال و شروع به تحصیل داوطلبان و دانشجویان از طریق مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت صورت می گیرد و هیچ مرجع و موسسه خصوصی در این امر دخیل نیست و افرادی که ادعای این کار را می کنند متخلف محسوب می شوند.

تگ ها دانشجویان ایرانی خارج از کشور تحصیل در خارج از کشور تحصیل دانشجویان پزشکی در خارج از کشور

پر بازدیدترین تحصیل در خارج

خبرنامه - شبکه های اجتماعی