پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / تحصیل در خارج          22 دی 1392 - 12 January 2014


پرداخت٥٠ درصدهزینه دانشجویان دکتری دربخش صنعت وخدمات

خروج سالی 15 میلیارد دلار ارز از کشور برای تحصیل



رییس دانشگاه آزاد اسلامی از جذب دانشجوی دکتری از بخش صنعت و خدمات خبر داد و گفت: طبق مصوبه هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی، اگر از بخش صنعت یا خدمات دانشجوی دکترا جذب کردیم و آنها 50 درصد هزینه های تحقیقاتی خود را متقبل شدند، دانشگاه نیز مابقی هزینه را می پردازد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: «سرویس» دانشگاهی ایسنا، دکتر میرزاده در نخستین جلسه هیات امنای یزد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسن عسگری(ع) و گرامیداشت قیام 19 دی سال 1356 شهر قم، گفت: تاثیر تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و نقش آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور در طول 30 سال گذشته بر همگان روشن است.

وی در ادامه به ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی یزد اشاره کرد و اظهارداشت: تا کنون بیش از 70 هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و مسلما وجود این تعداد فارغ التحصیل نقش بسزایی در حل مسائل افتصادی و اجتماعی استان یزد داشته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نسبت استاد به دانشجو را در واحد یزد نسبت به دیگرواحدهارقم قابل قبولی دانست و خاطر نشان کرد: در طول سه دهه گذشته توجه به مسائلی مانند زیربناها، تاسیس فضاهای علمی- تحقیقاتی و ... جزو الزامات به شمار می رفت، اما اکنون زمان حرکت در مسیر توسعه کیفی دانشگاه فرا رسیده و این امر یک ضرورت به شمار می رود.

میرزاده همچنین به توسعه مراکز رشد اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با همه موفقیت‌های انکار ناپذیری که تا کنون کسب کرده، اما متاسفانه توفیق چندانی در تبدیل علم به ثروت نداشته است.

وی به مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی یزد توصیه کرد: مسوولان این دانشگاه باید بکوشند راه‌های تبدیل علم به ثروت را از طریق مشارکت فارغ التحصیلان و دانشگاهیان این واحد فراهم کنند.

میرزاده در ادامه با بیان این که افزایش متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور، هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل می کند، اظهارکرد: براساس اعلام وزارت علوم در سال گذشته 150 هزار نفر برای ادامه تحصیلات تکمیلی درخارج از کشوراقدام کرده‌اند، از سوی دیگر آمارها نشان می دهد که هزینه تحصیل هر فرد در ایران از مقطع ابتدایی تا کارشناسی ارشد حدود یک میلیون دلار برای اقتصاد ملی هزینه دارد و این به معنای آن است که سالانه 15میلیارددلار ارز از کشور خارج می شود.

وی با بیان این که تعداد مراکز آموزش عالی موجود در کشور پاسخگوی نیاز متقاضیان تحصیلات تکمیلی نیست، افزود: در کشور تعداد2515 مرکز آموزش عالی وجود دارد، این در حالی است که مجموعه آنها نمی‌توانند از میان یک میلیون متقاضی تحصیلات تکمیلی بیش از 300 هزار نفر را جذب کنند، بنابراین همه ساله نزدیک به 700 هزارنفرشانس ادامه تحصیل درایران را ازدست می‌دهند و تعداد قابل توجهی ازآنان که حداقل دارای تحصیلات عالی هستند برای ادامه تحصیل به ناچاربه خارج می‌روند.

دکتر میرزاده همچنین گفت: دانشگاه آزاد اگر بخواهد به حیات خود ادامه داده و نقش موثری در تولید علم داشته باشد، باید در مسیر توسعه تحصیلات تکمیلی گام بردارد.

وی از جذب دانشجوی دکترا از بخش صنعت و خدمات خبر داد و گفت: طبق مصوبه هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی، اگر اساتید بتوانند از بخش صنعت یا خدمات دانشجوی دکترا جذب کنند و آن بخش 50 درصد هزینه‌های تحقیقاتی دانشجوی خود را متقبل شود، دانشگاه ازاداسلامی نیز مابقی هزینه را می پردازد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که واحد یزد می تواند به عنوان پایلوت این طرح، انتخاب شود، اظهار داشت: با توجه به استعدادهای طبیعی بویژه ظرفیت‌های معدنی که در این استان وجود دارد، پیشنهاد می شود شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با معدن دراستان یزد راه‌اندازی شود.

میرزاده همچنین به نقش هیات امنای استانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه خود جایگاه مناسبی را برای هیات امنای استانی قائل شده است به گونه ای که کلیه اختیارات اعم از مالی، اداری، تشکیلاتی و ... به آنها سپرده شده است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه آیین نامه داخلی هیات امنای استانی یزد، ترکیب اعضای کمیسیون دائمی و ترکیب کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیات امنای استان یزد به تصویب رسید.

بنابراین گزارش، در این نشست علاوه بر اعضای هیأت امنا، آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، دکتر محمدرضا عارف، دکتر رضا داوری اردکانی، دکتر امراللهی، دکترعباس پاک نژاد و مهندس بیطرف نیز که عضو هیأت امنا استان یزد هستند، حضور داشتند.

تگ ها تحصیل در خارج خروج ارز تحصیل از کشور شرایط تحصیل در خارج

پر بازدیدترین تحصیل در خارج

خبرنامه - شبکه های اجتماعی