پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / تحصیل در خارج          02 خرداد 1394 - 23 May 2015


همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه‌ های آمریکایی 


رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از رایزنی و سفرش به ایالات متحده آمریکا برای انجام همکاری‌های علوم پزشکی با دانشگاه‌های آمریکایی خبر داد.

دکتر علی جعفریان در گزارش اردیبهشت ماه خود با اشاره به حرکت جدید در عرصه بین الملل نوشته است: «بامداد روز ٢١ اردیبهشت همراه با آقای دکتر اصغری، رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به‌دنبال بیش از یک سال بررسی و برنامه‌ریزی از طریق استانبول عازم نیویورک شدیم. این سفر به‌منظور گسترش ارتباطات دانشگاهی با ایالات متحده و با دعوت دکتر رابرت جونز رئیس دانشگاه آلبانی که یکی از بزرگترین مراکز مجموعه دانشگاه ایالتی نیویورک است انجام شد. من در حین طی شدن مراحل مقدماتی سفر و اخذ تأیید مراجع ذیربط دو طرف، به منظور استفاده بهتر از فرصت این سفر ورای اقیانوس، برای مذاکره با مسئولان سه محیط آکادمیک دیگر هم اقدام کردم و هم اکنون که این گزارش را می‌نویسم اولین روز از برنامه دو روزه ملاقات با رئیس و مسئولان دانشگاه ایالتی ایندیانا را به پایان می برم.

در هفته اول این سفر که در ایالت نیویورک سپری شد برنامه بسیار فشرده ای از ملاقات ها و بازدیدها را همراه برادر عزیز آقای دکتر اصغری داشتیم که برای هر دو طرف هم آگاهی بخش و هم مفید بود. به‌عنوان نمونه در مورد ادغام خدمات سلامت با آموزش پزشکی و ارائه خدمات سلامت اولیه روستایی تجربه ایران برای ایشان جالب و گاهی باورنکردنی است همان‌طور که توجه ایشان به طب پیشگیری همزمان با خدمات درمانی پیشرفته برای ما آموزنده است. همچنین ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی ایران برای برخی از افراد دانشگاهی این قاره غیرقابل باور است چنانچه میزان تجهیزات مورد استفاده ایشان برای ما قابل تصور نیست. به هرحال از آنجا که این سفر چند روزی ادامه دارد و من به شدت مشغول مذاکره با افراد مختلف آکادمیک برای معرفی ظرفیت های دانشگاه و باز کردن راه های نو برای تعامل دوجانبه به دانشگاه های معتبر این کشور هستم، اصل و حواشی گزارش این سفر را به ماه آینده موکول می کنم که اگر عمر باقی بود تقدیم همکاران خواهم کرد.

در این گزارش به یک نکته اشاره می‌کنم و آن اینکه دانش موضوعی جهانی است و کسانی می‌توانند در مرزهای دانش حرکت کنند که به این حرکت جهانی متصل باشند. هیچ کشوری در دنیا نیست که ادعا کند می تواند بدون مشارکت دیگران به بالاترین سطوح دانش دست پیدا کند. از این رو حفظ ارتباطات بین المللی با کشورهای مختلف و در زمینه های مختلف برای محیط آکادمیک کشور ما یک ضرورت انکارناپذیر است و این صدالبته به معنی واردات دانش نیست بلکه «تبادل دانش» است.

اکثر افرادی که در ٨ روز گذشته ملاقات کردم به وضوح ابراز می‌کردند که ما باید از هم بیاموزیم و تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم و این اظهارنظر پس از شنیدن گزارش ها و مطالب ما تشدید می شد. علاوه بر این برقراری ارتباط با سایر مراکز پیشرفته دنیا باعث تقویت حس خودباوری در همکاران ما نیزخواهد شد؛ کم کم این تصور که آنجا خبرهای عجیبی است از ذهن‌ها خارج می‌شود و افراد در می‌یابند که ما هم‌اکنون در حال انجام کارهایی هستیم که برای همکاران ورای اقیانوس غیرقابل‌تصور است .

تگ ها همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه‌ های آمریکایی دانشگاه آمریکا دانشگاه تهران همکاری ایران و دانشگاه خارجی

پر بازدیدترین تحصیل در خارج

خبرنامه - شبکه های اجتماعی