پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کاردانی          20 خرداد 1393 - 10 June 2014


شرایط دفترچه های سئوالات و جزئیات تعداد سوالات کنکور 93






مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به شرکت یک میلیون و 31 هزار و 322 نفر در کنکور 93 به جزئیات دفترچه های کنکور امسال اشاره کرد و گفت: داوطلبان باید به سئوالات آزمون در پنج گروه آزمایشی و دفترچه های عمومی و اختصاصی پاسخ دهند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون سراسری سال 93 در صبح و بعد از ظهر روزهای پنجشنبه 5، جمعه 6 و شنبه 7 تیرماه در 364 شهرستان و بخش مختلف کشور و 15 کشور خارجی برگزار خواهد شد. آزمون علوم ریاضی در صبح پنجشنبه و هنر در بعدازظهر پنجشنبه 5 تیرماه، آزمون علوم تجربی در صبح جمعه و زبان های خارجی در بعدازظهر جمعه 6 تیرماه و آزمون علوم انسانی در صبح شنبه 7 تیرماه برگزار می شود.

جزئیات دفترچه های کنکور سراسری سال 93 به تفکیک گروه های آزمایشی و زمان پاسخگویی

گروه آزمایشی تعداد سوالات دفترچه مدت زمان پاسخگویی زمان برگزاری آزمون
گروه علوم ریاضی و فنی 135 سوال اختصاصی 175 دقیقه صبح پنجشنبه 5 تیرماه
گروه علوم تجربی 170 سوال اختصاصی 175 دقیقه صبح جمعه 6 تیرماه
گروه علوم انسانی 180 سوال اختصاصی 165 دقیقه صبح شنبه 7 تیرماه
گروه هنر 160 سوال اختصاصی

165 دقیقه

بعدازظهر پنجشنبه 5 تیرماه
گروه زبان های خارجی 70 سئوال اختصاصی

105 دقیقه

بعدازظهر جمعه 6 تیرماه
دفترچه شماره 3 بهیاری 50 سئوال بهیاری 30 دقیقه همزمان با آزمون گروه علوم تجربی در صبح جمعه 6 تیرماه
دفترچه شماره 3 معارف و علوم اسلامی 20 سئوال اصول عقاید و فقه 20 دقیقه همزمان با آزمون گروه علوم انسانی در صبح شنبه 7 تیرماه

توکلی اظهار داشت: آزمون سراسری سال 93 برای داوطلبان هر از یک گروه های آزمایشی همانند سال گذشته در یک مرحله برگزار می شود. داوطلبان در یک جلسه به سئوالات عمومی و اختصاصی به صورت تستی چهارگزینه ای پاسخ می دهند. سئوالات دقیقا از دوره پیش دانشگاهی و دوره دبیرستان نظام جدید سالی واحدی که کتب آن در دفترچه شماره یک اعلام شده بود طراحی شده است و در صورتی که وزارت آموزش و پرورش درس، بخش، قسمت و یا فصولی از مطالب را حذف کرده است از آن بخش ها سئوالی طراحی نشده است.

وی درباره تعداد سئوالات دفترچه های آزمون سراسری سال 93 گفت: هر یک از داوطلبان آزمون باید به 100 سئوال در دفترچه سئوالات عمومی پاسخ دهند که از این تعداد 25 سئوال به زبان و ادبیات فارسی، 25 سئوال به زبان عربی، 25 سئوال به فرهنگ و معارف اسلامی و 25 سئوال زبان خارجی انگلیسی اختصاص دارد و داوطلبان به به 100 سوال عمومی در مدت 75 دقیقه پاسخ می دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که معارف غیر اسلامی یا زبان خارجی غیر انگلیسی را انتخاب کرده اند باید به سئوالات مربوط به اقلیت های مذهبی و یا زبان های خارجی فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی پاسخ دهند.

وی درباره آزمون گروه علوم ریاضی و فنی گفت: داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی پس از دفترچه شماره یک، باید به سئوالات اختصاصی مندرج در دفترچه شماره 2 که جمعا 135 سوال اختصاصی است در مدت 175 دقیقه پاسخ دهند.

توکلی اظهار داشت: داوطلبان گروه علوم تجربی (به جز دارندگان دیپلم بهیاری و یا شاغلین بهیاری) نیز پس از دفترچه شماره یک، باید به سئوالات اختصاصی مندرج در دفترچه شماره 2 که جمعا 170 سوال اختصاصی است در مدت 175 دقیقه پاسخ دهند. دارندگان دیپلم بهیاری و یا شاغلیین بهیاری نیز باید به 50 سئوال اختصاصی که در دفترچه شماره 3 به آنها داده می شوند در مدت 30 دقیقه پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: داوطلبان گروه علوم انسانی نیز (به جز دارندگان گواهینامه پیش دانشگاهی دوره معارف و علوم اسلامی) باید پس از دفترچه شماره یک، به سئوالات اختصاصی مندرج در دفترچه شماره 2 که جمعا 180 سوال اختصاصی است در مدت 165 دقیقه پاسخ دهند. دارندگان گواهینامه پیش دانشگاهی دوره معارف و علوم اسلامی نیز باید در دفترچه شماره 3 به 20 سئوال اصول عقاید و فقه در مدت 20 دقیقه پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره تعداد سئوالات و مدت پاسخگویی آزمون گروه های هنر و زبان های خارجی گفت:تعداد سئوالات اختصاصی دفترچه گروه هنر 160 سوال است که داوطلبان در مدت 165 دقیقه به آن پاسخ می دهند. همچنین داوطلبان آزمون گروه زبان های خارجی باید به 70 سئوال اختصاصی یکی از زبان های آلمانی، انگلیسی یا فرانسه در مدت 105 دقیقه پاسخ دهند . آن دسته از داوطلبان که زبان خارجی آنها ایتالیایی و روسی دفترچه شماره 2 دریافت نمی کنند.

وی گفت: به تمامی داوطلبان آزمون سراسری یک پاسخنامه داده می شود که داوطلبان باید پاسخ سوالات عمومی و اختصاصی را در آن درج کنند.

 

پر بازدیدترین کاردانی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی