پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی          02 بهمن 1391 - 21 January 2013








ضوابط پذیرش در آزمون کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی و  آغاز ثبت‌نام از امروز



فرایند ثبت نام در آزمون کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز با اعلام شرایط و ضوابط پذیرش در سامانه سازمان سنجش آغاز می شود.

پرتال دانشگاهی به نقل از   گزارش خبرنگار مهر، مهمترین شرایط و ضوابط پذیرش دانشجوی مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد.

بر این اساس، ثبت نام از داوطلبان با واریز مبلغ 14 هزار و 400 تومان از طریق کارتهای عضو شتاب از امروز دوشنبه اول بهمن ماه به مدت یک هفته در سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  آغاز می شود و آزمون این مقطع 20 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.


شرایط اختصاصی


داشتن مدرک کاردانی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و پزشکی و یا داشتن مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش.

این دسته از داوطلبان می‌توانند برحسب ضوابط بدون در نظر گرفتن عنوان مدرک کاردانی یا فوق دیپلم خود و براساس علاقمندی به هریک از رشته‌های تحصیلی در این آزمون ثبت‌نام و نسبت به انتخاب رشته مبادرت کنند.

دانش‌آموختگان معادل دوره‌های کاردانی (دارندگان مدارک معادل) به شرط آنکه دوره فوق با مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده و مدارک معادل آنان مورد تایید وزارت متبوع باشد، می‌توانند با همان مدرک معادل در آزمون‌های سراسری سازمان سنجش آموزش کشور برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی بالاتر شرکت کنند و در صورت پذیرفته‌‌شدن ادامه تحصیل دهند.

دانشجویان مقطع کاردانی باید در صورت پذیرفته‌شدن در زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصیل شده باشند و مدارک فارغ‌التحصیلی خود را به مرکز آموزش مربوط ارایه کنند.

کارمندان دولت در صورتی می‌توانند به تحصیل بپردازند که موافقت‌نامه رسمی وزارتخانه یا سازمان متبوع خود، مبنی بر شرکت در کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و فعالیت‌های دیگر دوران تحصیل را به همراه سایر مدارک ثبت‌نام به مرکز آموزش علمی- کاربردی محل قبولی، ارایه کنند.

هیچ دانشجویی مجاز نیست هم‌زمان در دو رشته یا دو مقطع در موسسه‌های دولتی و یا غیردولتی تحصیل کند، در صورت تخلف طبق آیین‌نامه انضباطی دانشجویان با وی رفتار خواهد شد.


در ترم اول تغییر رشته، مرخصی تحصیلی و میهمان‌شدن مجاز نیست.

فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی فارغ‌التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل تا زمان پذیرش در مقطع کارشناسی بیش از یک‌سال سپری نشده و همچنین قبل از ثبت‌نام در دانشگاه نیز وارد غیبت نشده باشند.

تذکر: داوطلبانی که مدت تحصیل آنان در مقطع کاردانی بیش از سقف مجاز سنوات تحصیلی به‌طول انجامیده، مجاز به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر نیستند.

دانشجویان انصرافی سایر دانشگاه‌ها در صورتی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک‌سال سپری نشده باشد.



تذکرات مهم


مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی‌باشند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام از آنان نیستند، دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دایم و دانشجویان شاغل به تحصیل و فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی مجاز به شرکت مجدد در این آزمون نیستند.




روش گزینش دانشجو


گزینش دانشجو در هریک از کد رشته‌محل‌های تحصیلی براساس نمره کل آزمون و با توجه به صلاحیت‌های عمومی داوطلبان در دو سهمیه آزاد و شاغل و نیز بومی بودن و سهمیه رزمندگان و براساس مصوبات مربوط صورت می‌گیرد.




تگ ها ظوابط پذیرش در آزمون کارشناسی کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی و کاربردی ثبت نام کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کارشناسی در بهمن ماه

پر بازدیدترین کارشناسی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی