پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی          21 تیر 1394 - 12 July 2015


  بازنگری برنامه‌های آموزشی مقطع کارشناسی دانشگاه امیرکبیر تا پایان 94


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر از بازنگری برنامه‌های آموزشی این دانشگاه تا پایان سال 94 خبر داد و گفت با تعامل وزارت علوم کل برنامه‌ها و مقررات آموزشی دانشگاه‌ها توسط دانشگاه‌های برتر باید مورد بازنگری قرار گیرد. در این راستا دانشگاه امیرکبیر این کار را آغاز کرده و همه برنامه‌های آموزشی در مقطع کارشناسی تا پایان سال 94 بازنگری می‌شوند.

دکتر عباس سروش در نشست خبری که صبح امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد در مورد دانشجویان غیر ایرانی مشغول به تحصیل در این دانشگاه توضیح داد: در حال حاضر حدود 100 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه امیرکبیر مشغول به تحصیل هستند که نیمی از آنها در مقطع کارشناسی و نیمی دیگر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند. برنامه دانشگاه این است که تا سال 1404 از هر سه دانشجو یک دانشجو خارجی باشد و امیدواریم تا سال 1400 بالغ بر 1000 دانشجوی خارجی در دانشگاه مشغول به تحصیل باشند.

وی با تاکید بر اینکه جذب دانشجوی خارجی نیازمند تغییر زیرساخت‌ها است اظهار کرد: باید محیط دانشگاه برای جذب دانشجوی خارجی آماده باشد. برای مثال باید همه کارمندان دانشگاه حتی نگهبانان به یک زبان خارجی مسلط باشند تا دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه احساس غربت نکند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیر کبیر تاکید کرد: یکی از اهداف دانشگاه قرار گرفتن بین صد دانشگاه برتر جهان تا سال 1404 است البته دستیابی به این هدف بسیار سخت است اما دست نیافتنی نیست. برای دستیابی به این هدف شرایطی مانند کیفیت آموزشی دانشجو و استاد را داریم اما در معیارهای دیگری مانند تعداد دانشجوی خارجی و غیره هنوز ضعیف هستیم.

سروش با اشاره به جذب دانشجوی نخبه گفت: اکنون رتبه‌های خوبی جذب دانشگاه امیرکبیر می‌شوند اما برنامه دانشگاه این است که برای جذب بیشتر رتبه‌های برتر سیاست‌هایی را اتخاذ کند.

وی در ادامه در مورد جمعیت دانشجویی دانشگاه امیر کبیر توضیح داد: جمعیت دانشجویی دانشگاه امیرکبیر بین 12 هزار و 500 تا 14 هزار و 500 دانشجو در نوسان است و نسبت این جمعیت در کارشناسی 47 الی 48 درصد و در مقطع تحصیلات تکمیلی 52 الی 53 درصد است و برقراری توازن بین مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی از جمله برنامه‌های دانشگاه است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیر کبیر در مورد تعداد اساتید نیز اظهار کرد: 525 استاد با رتبه‌های علمی متفاوت در دانشگاه امیر کبیر مشغول به فعالیت هستند.

سروش در ادامه با اشاره به جذب دانشجو در پردیس دانشگاه بیان کرد: مدیریت دانشگاه با فعالیت پردیس‌ها موافق است. اما این موافقت مشروط به این است که کیفیت این پردیس‌ها کنترل شود. دانشجویی که در پردیس دانشگاه امیرکبیر پذیرفته می‌شود باید 85 درصد نمره دانشجوی عادی را داشته باشد.

انتهای پیام


تگ ها بازنگری برنامه‌های آموزشی مقطع کارشناسی دانشگاه امیرکبیر تا پایان 94 کارشناسی دانشگاه امیر کبیر

پر بازدیدترین کارشناسی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی