پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسیارسال شده در   22 امرداد 1389 - 13 August 2010

اننقاد از کاهش ظرفیت کارشناسی دانشگاههای مادر

وزیر اسبق علوم در واکنش به برنامه موجود برای کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی در دانشگاههای مادر گفت: با کاهش ظرفیت مقطع کارشناسی در دانشگاههای مادر و افزایش آن در دانشگاههای کوچک شاهد تقلیل کیفیت دوره های کارشناسی خواهیم بود لذا نمی‌توان نسبت به افزایش کیفی دوره های تحصیلات تکمیلی خوش‌بین بود. جعفر توفیقی در گفتگو با خبرنگار مهر در پی تصمیم برای کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی در دانشگاههای مادر و کلانشهرها گفت: از نظر توسعه کمی آموزش عالی راه زیادی را در پیش داریم و نمی شود صحبت از کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی را مطرح کرد. حتی اگر این کاهش فقط متوجه دانشگاههای مادر باشد. دوره های کارشناسی بدنه اصلی آموزش عالی در ایران را تشکیل می دهند لذا کاهش ظرفیت های پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاههای مادر سیاست جالبی نیست و نیاز به بازنگری دارد. رئیس دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه حفظ کیفیت در دوره های تحصیلات تکمیلی به بنیه های دوره های کارشناسی بستگی دارد به مهر گفت: تربیت دانشجویان کارشناسی با بنیه بالا را باید بهترین دانشگاههای کشور انجام دهند. مرور تجربه دنیا نشان می دهد که قدرت اصلی کلیه دانشگاههایی که نامشان در رتبه بندی ها در صدر دیده می شود به دوره های کارشناسی آنهاست که دارای مشخصات کمی و کیفی قابل توجهی هستند. وزیر اسبق علوم در پاسخ به اظهارات طراحان سیاست کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی در دانشگاههای مادر و کلانشهرها مبنی بر اینکه "در مجموع ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی دانشگاههای کشور کاهش پیدا نمی کند و همزمان با کاهش ظرفیت مقطع کارشناسی در دانشگاههای مادر بر ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگاههای کوچک اضافه می شود" گفت: دوره های تحصیلات تکمیلی بر روی دوره های کارشناسی بنا می شوند بنابراین اگر کیفیت دوره های کارشناسی تقلیل پیدا کند یعنی از ظرفیت پذیرش آنها در دانشگاههای مادر کاسته شود و به ظرفیت پذیرش رشته های مقطع کارشناسی در دانشگاههای کوچک افزوده شود، نمی توانیم نسبت به افزایش کیفی دوره های تحصیلات تکمیلی خوش بین باشیم. جعفر توفیقی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم دانشگاههای بزرگ و درجه یک را در حوزه تحصیلات تکمیلی تقویت کنیم لزومی ندارد از ظرفیت مقطع کارشناسی آنها بکاهیم. توسعه کمی و کیفی هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد لازم و ملزوم یکدیگر هستند. رئیس دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف درباره آنچه در ابتدای این گفتگو با عنوان "راه طولانی آموزش در توسعه کمی" مطرح کرد نیز گفت: از نظر سیاست توسعه کمی در برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده بود که کل جمعیت دانشجویی کشور به 30 درصد پوشش جمعیت 18 تا 24 سال برسد. قسمت اعظم جمعیت دانشجویی کشور دانشجویان مقطع کارشناسی هستند و با توجه به استانداردهای جهانی هنوز از نظر پوشش جمعیت 18 تا 24 سال که یک شاخص حائز اهمیت است خیلی عقب هستیم چراکه در کشورهای پیشرفته پوشش جمعیت دانشجویی معمولا بالای 60 درصد و گاهی تا 90 درصد جمعیت 18 تا 24 سال است. وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پس از انقلاب اسلامی در ایران تلاشهای زیادی برای افزایش جمعیت دانشجویی و جبران عقب ماندگی هایی که از نظر توسعه کمی جمعیت دانشجویی داشتیم انجام شد. در حال حاضر با وجود همه پیشرفت هایی که در بخش دولتی و غیر دولتی شده است به حدود 30 درصد پوشش جمعیت 18 تا 24 سال رسیده ایم لذا از نظر توسعه کمی هنوز باید راه زیادی طی کنیم بخصوص که برنامه های توسعه ای کشور بر اساس دانایی است و عصر، عصر دانایی است و در عصر دانایی نیروهای تحصیلکرده نقش کلیدی و اصلی را بازی می کنند.

تگ ها ظرفیت کارشناسی

پر بازدیدترین کارشناسی

اخبار روزنامه ها

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت