پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / همايش سمينار          17 فروردین 1390 - 06 April 2011

کوالالامپور – دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در مالزی از استقبال خوب دانشجویان از نخستین کنفرانس علمی دانشجویان ایرانی در مالزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، "عزیز الله معماریانی" امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران رسانه های مالزی، افزود : از 400 مقاله ارسال شده، 350 مقاله از دانشجویان ایرانی در این کنفرانس علمی پذیرفته شده است.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را کشف استعدادها و توانایی های دانشجویان ایرانی و تشویق دانشجویان مستعد و افزایش تعداد گروه های علمی ایرانی در مالزی عنوان کرد و گفت: این کنفرانس در بیست رشته مختلف برگزار می شود که تقریبا تمام رشته هایی که دانشجویان ایرانی در آن مشغول به تحصیل هستند را شامل می شود.

رایزن علمی ایران در مالزی با بیان اینکه دانشجویان ایرانی در یو پی ام بیشترین همکاری و فعالیت علمی را نسبت به دانشگاه های دیگر دراین کنفرانس داشته اند، افزود: یک هزار وهشتصد دانشجوی ایرانی درتحصیلات تکمیلی دانشگاه یو پی ام مشغول به تحصیل هستند که تا کنون یک هزار و صد مقاله علمی از این دانشجویان منتشر شده است.

وی در ادامه افزود: دانشجویان ایرانی از تمام دانشگاه های مالزی از جمله یو ام ، یو کی ام و یو تی ام حضور گسترده ای در اولین کنفرانس علمی دانشجویان ایرانی مالزی داشته اند.

به گفته وی، تا کنون بیش از 2 هزار مقاله علمی ژورنال و 3 هزار و 500 مقاله علمی کنفرانس توسط دانشجویان ایرانی در مالزی منتشر شده است.

رایزن علمی ایران در مالزی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 13 هزار دانشجوی ایرانی در مالزی مشغول به تحصیل هستند که از این میزان 2 هزار و 700 دانشجو در مقطع دکترا تحصیل می کنند.

معماریانی رشد کمی و کیفی آموزش عالی در ایران را تشریح کرد و گفت: تا قبل از انقلاب تعداد دانشجویان ایرانی بسیار کم بود ولی اکنون بیش از 4 میلیون دانشجو در ایران مشغول به تحصیل هستند.

وی مالزی را یکی از کشورهای مسلمان که در سالهای اخیر پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علمی داشته، عنوان کرد و اظهار داشت: شعار و هدف ما گردهم آوردن ملتهای مسلمان و استفاده از توانایی ها و استعدادهای علمی این کشورها است.

رایزن علمی ایران در مالزی با بیان اینکه دانشجویان ایرانی در داخل کشور با کمبود ظرفیت پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکترا مواجه هستند، گفت: تقاضای دانشجویان ایرانی برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی رو به افزایش است.

معماریانی تبادل علمی میان دو کشور را در افزایش سطح روابط فی ما بین تاثیرگذار دانست و افزود: به عنوان نماینده علمی ایران از هرگونه همکاری در زمینه های مختلف علمی استقبال می کنم.

وی درپایان ضمن تشکر از دانشجویان ایرانی برای حضور در نخستین کنفرانس علمی دانشجویان ایرانی در مالزی از مسئولان دانشگاه یو پی ام برای همکاری جهت برگزاری این کنفرانس قدردانی کرد.

نخستین کنفرانس علمی دانشجویان ایرانی درمالزی با همت رایزنی علمی جمهوری اسلامی ایران درجنوب شرق آسیا وهمکاری دانشگاه یو پی ام روز نهم و دهم آوریل (بیست و بیست و یکم فروردین) در این دانشگاه برگزار می شود.

پر بازدیدترین همايش سمينار

خبرنامه - شبکه های اجتماعی