پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / همايش سمينار          23 آبان 1390 - 14 November 2011



کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری با رویکرد توسعه الگوهای بومی



اولین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری با رویکرد «مدیریت فناوری در کشورهای در حال توسعه؛ الگوهای بومی توسعه فناوری» توسط انجمن مدیریت فناوری ایران و طی روزهای اول تا سوم آذرماه سال جاری برگزار می‌گردد.
مدیریت تکنولوژی یک مبحث بین‌رشته‌ای است که علوم، مهندسی و مدیریت را به‌هم پیوند می‌زند. از دیدگاه مدیریت تکنولوژی، تکنولوژی اصلی‌ترین عامل تولید ثروت است و ثروت چیزی بیشتر از پول است که می‌تواند عواملی همچون ارتقاء دانش، سرمایه‌ فکری، استفاده‌ موثر از منابع، حفظ منابع طبیعی و سایر عوامل موثر در ارتقای استاندارد و کیفیت زندگی را تأمین کند.

انجمن مدیریت تکنولوژی ایران به عنوان نهادی غیرانتفاعی در سال 1381 با تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با هدف ارتقا سطح علم و تکنولوژی و اشاعه دانش مدیریت تکنولوژی تأسیس شد.

این انجمن سعى دارد تا در راستاى ارتقای سطح علم و تکنولوژى کشور، به تبیین جایگاه مدیریت تکنولوژى در ایران اقدام کند و با حمایت از ایجاد و توسعه شبکه متخصصان و تلاش‌گران عرصه تکنولوژى، به ارتقا و بهبود تصمیم‌گیرى‌هاى مرتبط با این حوزه در سطوح ملى و بنگاه کمک کند.

توسعه و ارتقاى سطح علم و فناورى در کشور، تشکیل شبکه متخصصان و فعالان عرصه تکنولوژى کشور، توسعه کمى و کیفى نیروهاى متخصص در حوزه مدیریت علم و تکنولوژى، بهبود بخشیدن به امور آموزشى و پژوهشى در زمینه‌هاى مرتبط با مدیریت تکنولوژى و ارتقا و بهبود تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌هاى مرتبط با تکنولوژى در سطح ملی و بنگاه را می‌توان به عنوان اهداف انجمن تکنولوژی ابران اشاره کرد.

فناوری همواره با پیشرفت جامعه مرتبط بوده است و هیچ‌گاه مانند امروز، بهبود و ارتقای استانداردهای زندگی را به آن وابسته ندانسته‌اند. آرزوی انسان برای دستیابی به یک زندگی بهتر هر روز بیش از پیش به فناوری و آثار آن وابسته می‌شود و شاید این مهم‌ترین دلیلی است که دنیای ما با سرعت فوق‌العاده ای توسعه می‌یابد.

مدیریت فناوری یک حوزه تخصصی میان رشته‌ای است که علوم، مهندسی و  مدیریت را تلفیق و یکپارچه می‌کند و در کانون آن فناوری، به عنوان عنصر اصلی خلق ثروت قرار دارد. خلق ثروت یعنی خلق چیزی بیش از پول که می‌تواند عواملی چون تقویت دانش، سرمایه معنوی، بهره برداری موثر از منابع، حفظ محیط زیست و دیگر عواملی باشد که در افزایش سطح استاندارد و کیفیت زندگی موثرند ضمن این‌که مدیریت فناوری در برگیرنده نظام‌هایی است که خلق، توسعه و اشاعه فناوری را در بر می‌گیرد.

با توجه به ضرورت شناسایی و درک تغییرات روزافزون مدیریت فناوری در سطح جهانی و همچنین لزوم بکارگیری آن در راستای توسعه علم و فناوری در کشور، نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری با شعار مدیریت فناوری در کشورهای در حال توسعه با رویکرد الگوهای بومی توسعه فناوری با حضور اندیشمندان، صاحب نظران و فعالان بین المللی و داخلی این حوزه برگزار می‌شود.

بررسی تجارب کاربردی ملی و بین المللی در حوزه مدیریت فناوری، الزامات مدیریت مناسب فناوری در کشورهای در حال توسعه و بررسی الگوهای اسلامی توسعه فناوری و کمک به شکل گیری آن در کشورهای اسلامی از جمله اهداف کلان این همایش است. ضمن این‌که کاربردی ساختن تجارب ملی و بین المللی موفق توسعه فناوری به منظور کسب رتبه اول علم و فناوری در منطقه از محورهای این همایش است.



تگ ها کنفرانس،بین‌المللی،مدیریت فناوری،رویکرد توسعه،الگوهای بومی

پر بازدیدترین همايش سمينار

خبرنامه - شبکه های اجتماعی