پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / همايش سمينار          19 اردیبهشت 1391 - 08 May 2012




جشنواره ملی فن آوری شیخ بهایی در اصفهان برگزار می شود

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از برگزاری جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی از 21 تا 23 اردیبهشت‌ماه در اصفهان خبرداد.

محمود شیخ زین‌الدین رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و دبیر هشتمین جشنواره علم و فناوری شیخ بهایی در کنفرانس خبری در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی از 21 تا 23 اردیبهشت‌ماه در مهمانسرای عباسی اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در 4 دوره اول، این جشنواره به عنوان کارآفرینی برگزار شد اما از آن به بعد با توجه به توسعه علمی و فناوری و افزایش خروجی‌هایش آن را به جشنواره فن‌آفرینی یا کارآفرینی مبتنی بر فن آفرینی تبدیل کردیم.

وی افزود: این جشنواره یکی از 4 جشنواره برتر علم و فناوری کشور بوده و تنها جشنواره از میان آنها است که در خارج از تهران برگزار می‌شود.

شیخ زین الدین اهداف جشنواره را شامل توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نو آوری در کشور، شناخت و تقدیر از برترین‌های عرصه فن آفرینی در جهت توسعه شهرک‌های دانش بنیان،  ایجاد فضای تعامل بین فعالان عرصه‌های مختلف فن آفرینی،  تقویت فرهنگ خود باوری و اعتماد به نفس بالاخص به صورت کار گروهی در قالب شخصیت حقوقی، توسعه کسب و کار دانش محور در بخش‌های دولتی و جذب سرمایه گذاران و ایجاد صنایع مبتنی بر تولید ملی برشمرد.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با دعوت از کلیه علاقمندان به سرمایه گذاری و کسب و کارهای دانش بنیان اظهار داشت: ما دعوت می‌کنیم که بیایند و در پروژه‌های کوچک و بزرگی که تعریف و موجود است سرمایه گذاری کنند.

شیخ زین الدین با اشاره به بخش مسابقه و بخش غیرمسابقه‌ای به عنوان بخش‌های اصلی جشنواره تصریح کرد: بخش مسابقه از 3 بخش طراحان کسب و کار، فن آفرینان و سرمایه گذاران کار آفرین تشکیل شده و بخش غیرمسابقه‌ای از نمایشگاه سمینارهای آموزشی و بورس فن‌آوری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که خود از 2 بخش بورس ایده و فروش و عرضه فناوری تشکیل شده تقسیم می‌شود.

وی از 2 تغییر مهم نسبت در جشنواره هشتم نسبت به جشنواره هفتم خبرداد و افزود: اولین تغییر اضافه کردن دو قسمت به بخش فن آفرینان است. یک فن آفرینی در حوزه علوم انسانی و دیگری تداوم فن آفرینی.

دبیر جشنواره شیخ بهایی با نام بردن از تغییرات در بورس ایده به عنوان دومین تغییر نسبت به جشنواره دوره قبل اظهار داشت: بورس ایده به بورس فناوری و فرصت‌های سرمایه گذاری تبدیل شده که خود آن از 2 بخش بورس عرضه و فروش و فناوری و بورس ایده تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به بورس عرضه و فروش فناوری افزود: طرح‌های که به تولید نیمه صنعتی رسیده و دارای توجیه اقتصادی و مستند ساز قوی باشند قیمت گذاری و به سرمایه گذاران عرضه می‌شود، همچنین در بورس ایده منظور ایده‌های فن‌آورانه است که دارای مدل، ماکت و نمونه اولیه باشند.

وی از همکاری‌ جشنواره‌های منطقه ازقبیل جشنواره منطقه‌ای حراج کسب و کار استان خراسان رضوی، همدان و کرمانشاه، شمال، دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و ... همکاری خوبی را با ما داشته و برندگان این جشنواره‌ها به جشنواره شیخ بهایی و در آن شرکت می‌کنند که مجموعا هزار شرکت کننده در همه بخش‌ها داشتیم.

رئیس پارکی علمی تحقیقاتی اصفهان در مسابقه طراحان کسب و کار 400 مورد را تحت داوری قرار دادیم که از این تعداد 24 تای آن جهت برگزیده شدن، کاندیداها شده‌اند.

شیخ زین الدین با بیان اینکه فن آفرینان به کسانی گفته می‌شوند که یک ایده را کاملا عملیاتی کرده‌اند افزود: از میان 150 طرح مورد داوری قرار گرفته 19 کاندیدا در بخش‌های شرکت‌های نو پا، در حال رشد و رشد یافته داریم. همچنین 3 کاندیدا در بخش تداوم فن آفرینی و 3 کاندیدا در بخش علوم انسانی حضور دارند.

وی با اشاره به بخش غیر مسابقه‌ای افزود: 19 طرح نیمه صنعتی در کل کشور جهت ارائه در بورس عرضه و فروش فناوری انتخاب و در دفترچه‌ای مجاز به چاپ رسیدند. همچنین 17 طرح از کل کشور برای بورس ایده انتخاب و ارائه شدند. ما برای  رفاه حال فن آفرینان و سرمایه گذاران اتاق‌هایی را برای مذاکرات با حضور کارشناسان تعریف کرده‌ایم.

شیخ زین الدین با اشاره به نمایشگاهی که در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود افزود: 35 غرفه از فن آفرینان مختلف داریم همچنین کارگاه آموزشی مبانی مدیریت شرکت‌های کوچک و متوسط با رویکرد آسیب شناسی موفقیت و شکست این شرکت‌ها و چگونگی حضور در بازارهای بین المللی با مشارکت اتاق بازرگانی تهران برگزار می‌شود.

وی در پایان از وزارت علوم تحقیقات و فن آوریان بنیان ملی  نخبگان، شهرداری اصفهان، شرکت پیروز، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و یونسکو به عنوان حامیان اصلی این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.




تگ ها جشنواره جشنواره شیخ بهایی اصفهان

پر بازدیدترین همايش سمينار

خبرنامه - شبکه های اجتماعی