پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / همايش سمينار          09 خرداد 1391 - 29 May 2012



رونمایی از كتاب تفاهمنامه‌های دانشگاه تهران در  دومین جشنواره روز بین‌الملل دانشگاه تهران

دومین جشنواره روز بین‌الملل دانشگاه تهران، توسط معاونت بین‌الملل این دانشگاه عصر دوشنبه (8 خردادماه) در تالار علامه اميني كتابخانه مركزي و مرکز اسناد دانشگاه تهران برگزار شد. در اين مراسم كتاب تفاهمنامه‌های دانشگاه تهران نيز به عنوان یكی از اسناد مهم تاریخی این دانشگاه رونمایی شد.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در دومین جشنواره روز بین‌الملل دانشگاه تهران، فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران، ارسلان قربانی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و جمعی از استادان دانشگاه تهران، سفیران کشورهای خارجی و همچنین دانشجویان خارجی دانشگاه تهران حضور داشتند.

در این مراسم، از کتاب «تفاهمنامه‌های دانشگاه تهراني» به عنوان یكی از اسناد مهم تاریخی دانشگاه تهران رونمایی شد. در این كتاب 217 تفاهمنامه دانشگاه تهران با 198 دانشگاه معتبر جهان از 66 كشور به ثبت رسیده است.

در این مراسم، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به اهمیت نامگذاری این روز به نام روز بین‌الملل و تاثیر آن گفت: این نامگذاری زمینه را برای نهادینه کردن همکاری‌های علمی بین‌المللی فراهم می‌کند، بنابراین لازم است زیرساخت‌های لازم برای توسعه این همکاری‌ها در کشور فراهم شود.

قرباني افزود: سرمایه‌گذاری در این بخش منجر به تحقق سیاست‌های کلان کشور می‌‌شود، چراکه زمینه را برای انتقال تجربیات و فناوری‌های دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه تهران فراهم می‌کند.

قائم مقام وزیر علوم ادامه داد: همکاری علمی در روابط بین‌الملل فرصت است نه تهدید و در آموزه‌های دینی و ملی ما به این نوع همکاری‌ها تاکید شده و بر اساس دیپلماسی علمی فرهنگی، گسترش روابط علمی فرهنگی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که در همین راستا جذب دانشجویان بین‌المللی بخشی از وظایف وزارت علوم در بخش بین‌الملل است، گفت: تلاش ما این است که روزی را به عنوان روز بین‌الملل در تقویم قرار دهیم تا به این ترتیب رویکرد همکاری‌های بین‌المللی تقویت شود و این نوع همکاری‌ها یک فرصت تلقی شود نه تهدید.

در ادامه مراسم، رهبر ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم روز بین‌الملل دانشگاه تهران که با سالروز تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران همزمان شده بود، با اشاره به اهمیت موضوع بین‌المللی دانشگاه گفت: همه دانشمندان و دانشگاه‌های جهان برای پیشبرد علم و دانش که مرزی نمی‌شناسد تلاش می‌کنند، دانشگاه تهران نیز با جذب دانشجویان خارجی  که سفیران علمی و فرهنگی و پیام‌آوران دوستی، عشق و محبت‌اند، زمینه تبادل علم را فراهم کرده است.

رییس دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران با امضا تفاهمنامه‌های گوناگون با کشورهای دیگر عرصه تبادل علم و تجربیات با تمام ملل دنیا را فراهم کرده است.

وي با تاکید بر این‌که دانشگاه تهران با جذب بیش از 400 دانشجوی خارجی و تلاش برای افزایش این رقم در مسیر پیشبرد علم گام برداشته، اظهار کرد: دانشگاه تهران در تلاش برای تولید علم و در اختیار قرار دادن علم برای همه مردم است نه فقط عده خاصی.

در این مراسم دانشجویان خارجی دانشگاه تهران که در حال حاضر تعداد آن‌ها 404 نفر از 43 كشورند، به اجرای برنامه‌های متنوعی پرداختند و از 25 دانشجوی خارجی ممتاز و 29 نفر از استادان برتر این دانشگاه با اهداي لوح سپاس قدردانی شد.



تگ ها كتاب تفاهمنامه‌های دانشگاه تهران جشنواره روز بین‌الملل دانشگاه تهران

پر بازدیدترین همايش سمينار

خبرنامه - شبکه های اجتماعی