پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / همايش سمينار          20 شهریور 1392 - 11 September 2013


برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی روز پنجشنبه

مدیر اولین نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی از افتتاح این نمایشگاه در روز پنج شنبه 21 شهریور ماه خبر داد و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده 30 درصد درآمدهای خانواده‌های تهرانی صرف آموزش می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر اعلایی در نشستی خبری، گفت: نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی در سالن 37-38 نمایشگاه بین‌المللی از فردا کار خود را آغاز می‌کند و تا هشت روز ادامه دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه، تصریح کرد: در سال‌های اخیر با بررسی موضوع‌های مختلف و بازبینی خلاءهای نظام آموزشی به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاهی را با هدف افزایش اشتغال و شناخت افراد با مسائل فنی و حرفه‌ای افتتاح کنیم.

وی افزود: در این نمایشگاه درباره 14 محور فنی و حرفه‌ای بحث و آموزش‌هایی در این زمینه ارائه می‌شود که این حوزه‌ها شامل محورهای ارزشیابی هوشمند، ارزشیابی کاریابی، بازاریابی، پیشگیری،‌ تولید مراکز آموزشی و آزمایشگاهی، ورزشی، سلامت و غیره است.

اعلایی تصریح کرد: در این نمایشگاه از گروه‌ها و مدیران مراکز دولتی و صنعتی و دانشگاه‌های داخلی و خارجی دعوت شده است که با ایجاد همفکری و در اختیار گذاشتن تجارب یکدیگر بتواند در حوزه فنی و حرفه‌ای موفقیت‌هایی را کسب کنند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از فردا در ساعات 9 تا 16 در نمایشگاه حضور یابند، اظهارکرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه فردا پنجشنبه 21 شهریور ماه در سالن آمفی تئاتر نمایشگاه بین‌المللی با حضور سرپرست وزارت علوم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به علاقه‌مندی و تقاضای مخاطبان به کتاب و سی دی‌های موجود در این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه نیز تعداد زیادی از ناشران کتاب‌هایی را ارائه و در معرض نمایش گذاشته‌اند.

وی افزود: بخش اعظمی از این نمایشگاه را پدافند غیرعامل تخصصی در بر گرفته است و آموزش‌های تخصصی را به مراجعه‌کنندگان می‌دهد و در نهایت پس از اتمام آموزش گواهینامه‌ای به این دسته از علاقمندان داده می‌شود.

مدیر نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی با اشاره به شرکت 120 شرکت، موسسه و ناشر در این نمایشگاه، اظهارکرد: بیش از 100 هزار موسسه آموزشی در کشور مشغول بکار هستند که بر اساس تحقیقات انجام شده، خانواده‌های تهرانی بیش از 30 درصد درآمدشان را صرف آموزش می‌کنند، البته در شهرستان‌ها این میزان حدود 15 درصد است، به همین دلیل سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش در کشور ما امری مهم تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه مراکز آموزشی به مردم آگاهی داده شود تا هزینه و وقت خود را در موسسات معتبر سرمایه‌گذاری کنند، تصریح کرد: البته این اطلاع‌رسانی در تمامی جهان وجود داشته است که امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بتوانیم این خلاء را در نظام آموزشی کشور هم رفع شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای تهران: در نظام آموزشی باید به رشته‌های عملی بیشتر توجه شود

همچنین حمیدرضا خانپور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای تهران با بیان اینکه بیش از 5000 استاندارد شغلی و 17 هزار مرکز فنی و حرفه‌ای آزاد در کشور وجود دارد، تصریح کرد: هدف مراکز فنی و حرفه‌ای در برنامه‌ریزی‌هایی که آموزش عالی کشور انجام داده، این است که بتواند خود را بیش از پیش در جامعه نشان دهد و با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی جوانان را جذب مشاغل فنی کند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای و فرصت‌های اشتغالی که این حرفه برای جوانان فراهم می‌کند، تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه فرهنگسازی جوانان و خانواده‌ها است که بیشتر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه هر فردی با علاقه به سمت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بیاید قطعا می‌تواند در حرفه خود موفق و شغل قابل قبولی را انتخاب کند، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مسئول محور و استاد شاگردی نیز برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است، بنابراین پس از شرکت افراد در این آموزش‌ها، گواهینامه معتبری از سوی سازمان فنی حرفه‌ای به آنها اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر تهران بسیاری از مراکز غیرمجاز فنی و حرفه‌ای فعالیت دارند، افزود: باید در جامعه نسبت به این آموزش‌ها اطلاع رسانی دقیقی انجام شود و افراد با شناخت، هزینه و وقت خود را صرف مراکز معتبر آموزش فنی حرفه‌ای کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه برنامه‌هایی برای کودکان در نظر گرفته‌ شده است، چرا که در نظر داریم کودکان از همان ابتدا با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آشنا و در این زمینه مهارت‌هایی را کسب کنند.

خانپور با بیان اینکه مهارت‌های آموزشی می‌تواند نرخ بیکاری در کشور را کاهش دهد، تصریح کرد: نظام آموزشی باید به سمتی برود که به رشته‌های عملی نیز توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت یازدهم ایجاد فضای کسب و کار بوده است، اظهارکرد: برای افرادی که مدرک فنی حرفه‌ای اخذ کرده‌اند، اما موفق به ایجاد کسب و کار نشده‌اند، دولت تسهیلاتی را در نظر گرفته است، اما باید دانست که برای رونق این کسب و کار تنها تسهیلات دولت کافی نیست و باید بخش خصوصی نیز در این زمینه اقداماتی را انجام دهد.

تگ ها نمایشگاه بین المللی آموزش زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی مکان نمایشگاه بین المللی آموزش

پر بازدیدترین همايش سمينار

خبرنامه - شبکه های اجتماعی