پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          02 فروردین 1390 - 22 March 2011

جهش علمی در راستای جهاد اقتصادی/ بیشترین درصد رشد علمی جهان را داریم
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با توجه به نامگذاری سال 90 تحت عنوان " جهاد اقتصادی" توسط مقام معظم رهبری تاکید کرد: نامگذاری به موقع "جهاد اقتصادی" توسط مقام معظم رهبری شبیه یک معجزه است و مسئولان کشور باید بدون فوت وقت برای عملیاتی کردن این امر به میدان آیند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان "جهاد اقتصادی" و تدبیر مقام معظم رهبری در راستای این نامگذاری اضافه کرد: نامگذاری به موقع جهاد اقتصادی شبیه یک معجزه است و افتخار می کنیم به داشتن چنین رهبر بیدار، هشیار و مسلط بر اوضاع کشور.

وی افزود: مقام معظم رهبری با توجه به آمادگی کشور برای جهش اقتصادی، امسال را سال جهاد اقتصادی نامگذاری کردند و همه مسئولان کشور بدون فوت وقت باید برای عملیاتی کردن خواسته رهبری به میدان بیایند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تناسب دو شعار " همت مضاعف کار مضاعف" و " جهاد اقتصادی" گفت: با توجه به اینکه سال گذشته با عنوان " همت مضاعف کار مضاعف" نامگذاری شد، شاهد میوه این درخت یعنی شکوفایی اقتصادی نیز بودیم؛ بنابراین، تناسبی بین این دو نامگذاری وجود دارد این دو شعار طول یکدیگر هستند و ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

وی همچنین در ارتباط با نامگذاری سال جدید گفت: این نامگذاری دقیق، به موقع، ظریف و لطیف است و مقام رهبری یک واژه جدید را در ادبیات اقتصادی ما وارد کردند که نامش "جهاد اقتصادی" است.

سلیمی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب عنوان سال 90 را جهاد اقتصادی نامگذاری کردند نه تلاش اقتصادی زیرا این دو کلمه در معنا با یکدیگر تفاوت دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش و کوشش زیاد به معنای جهاد نیست، اظهار داشت: جهاد یک کوشش مستمر، پیگیر و خستگی ناپذیر است که جهت دارد و اگر خواهان شکوفایی اقتصادی هستیم تنها به این دلیل نیست که عده ای ثروتمند شوند، بلکه برای خدمت به انسانیت است.

وی با تاکید بر لزوم حضور مردم در صحنه به منظور عملی شدن "جهاد اقتصادی"، تصریح کرد: همه ملت ایران باید به میدان بیایند نه اینکه تنها عده ای خاص حضور داشته باشند.

به گفته سلیمی، با توجه به اینکه قرار است در کشور جهاد اقتصادی اتفاق افتد، زیرساخت های حرکت، جنبش و جهش اقتصادی در کشور فراهم است.

وی افزود: علاوه بر آماده سازی زیرساخت ها، نیروی ماهر انسانی و توانایی علمی و فناوری ویژه ای داریم تا بتوان در راستای جهاد اقتصادی به جهش علمی در کشور نیز رسید.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توانایی علمی و فناوری کشور نیز گفت: در عرصه علمی، پیشرفت ما قابل انکار نیست و آنچه باعث شد یک حرکت فعالانه نه منفعلانه داشته باشیم جهاد اقتصادی است تا آب پاک را به دست دشمنان ما بریزد.

سلیمی ادامه داد: در سال 89 یکی از خواسته های مقام معظم رهبری را که نقشه جامع علمی کشور بود رونمایی کردیم؛ از آنجا که تاکیدات رهبری در راستای جهاد علمی درسالهای گذشته ثمرات ماندگاری را برای کشورمان در پی داشته است امروز در عرصه جهاد علمی توانایی های بی نظیری در جوانان خود داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بیشترین درصد رشد مقالات علمی در جهان مربوط به کشور ماست و با اشارت های مقام معظم رهبری مسیر خود را در این راستا پیدا کرده ایم.

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی