پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          10 خرداد 1390 - 31 May 2011

دسترسی 60 دانشگاه و پژوهشگاه به منابع علمی بین‌المللی قطع شد
پرتال دانشگاهی کشور : رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات از قطع دسترسی 60 دانشگاه و پژوهشگاه به منابع علمی الکترونیکی بین‌المللی 2011 خبر داد و علت آن را مشکلات مالی و عدم پرداخت‌های لازم برای استفاده از این منابع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امید فاطمی شب گذشته در حاشیه گردهمایی معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌های تهران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر درباره دسترسی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به پایگاه‌های اطلاعات علمی بین‌المللی گفت: حدود 40 منبع علمی الکترونیکی بین‌المللی در وزارت علوم به صورت کنسرسیومی تهیه می‌شود.

وی افزود: خود دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها تعیین می‌کنند که به کدام منبع علمی دسترسی داشته باشند و خود موسسات نیز هزینه دسترسی به پایگاه مربوطه را تأمین می‌کنند. در این مدل برخی موسسات حاضر در کنسرسیوم ممکن است در پرداخت‌هایشان تأخیر داشته باشند. دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هایی که در پرداخت‌هایشان تأخیر دارند ممکن است توسط ناشر در دسترسی‌هایشان محدودیت ایجاد شود و دسترسی‌شان قطع شود اما موسساتی که پرداخت‌شان را به موقع انجام می‌دهند به منابع دسترسی دارند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مشکل دسترسی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به منابع اطلاعات علمی بین‌المللی در سال جاری مقداری حاد شده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته کلیه اعضای کنسرسیوم پرداخت‌هایشان به موقع بود و همه نیز دسترسی داشتند. چهار یا پنج سال است که دسترسی به منابع الکترونیکی بدون خدشه و بدون وقفه همیشه بوده و پژوهشگران استفاده می‌کردند اما امسال تعدادی از دانشگاه‌ها در تأمین منابع مالی مشکل داشتند که امیدواریم به زودی حل شود.

فاطمی میزان هزینه دسترسی دانشگاهها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم به منابع اطلاعات علمی بین‌المللی را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و درباره میزان بدهی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در زمینه پرداخت‌های مربوط به این حوزه گفت: حدود 5/2 میلیارد تومان برای سال‌های 2010 و 2011 بدهی داریم و برای برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها که پرداخت نکرده‌اند قطعی در دسترسی به منابع علمی الکترونیکی بین‌المللی ایجاد شده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکلات مالی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها گفت: نیمی از 120 دانشگاه و پژوهشگاه زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منابع علمی الکترونیکی بین‌المللی 2011 دسترسی دارند و بقیه بخاطر پرداخت‌هایی که در سال 2011 نداشتند قطع هستند.

سید امید فاطمی از دانشگاه تهران به عنوان یکی از بدهکارترین دانشگاه‌ها در زمینه پرداخت هزینه لازم جهت دسترسی به منابع علمی بین‌المللی نام برد و گفت: دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه مادر با وجود تعداد زیاد هیئت علمی و دانشجوی تحصیلات تکمیلی که دارد همیشه در تهیه منابع پیشتاز بوده اما در حال حاضر به دلایلی که باید بررسی شود در تأمین منابع 2011 به مشکل برخورده که امیدواریم به زودی برطرف شود.

وی میزان بدهی دانشگاه تهران در زمینه پرداخت‌های مربوط به دسترسی به منابع علمی بین‌المللی را حدود 2 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دانشگاه تهران در کنسرسیوم از نظر حجم منبع و پرداخت همیشه پیشتاز بوده اما امسال مشکل قطعی دسترسی به منابع علمی برای این دانشگاه ایجاد شده و در حال حاضر به منابع علمی بین المللی 2011 دسترسی ندارند.

تگ ها دسترسی دانشگاه پژوهشگاه منابع علمی بین‌المللی

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی