پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          17 خرداد 1390 - 07 June 2011

کتاب نویسنده دفاع مقدس در دانشگاه راتگرز آمریکا تدریس می شود

کتاب شطرنج با ماشین قیامت، نوشته حبیب احمدزاده، از نویسندگان دفاع مقدس کشورمان در دانشگاه راتگرز آمریکا تدریس می گردد.

به گزارش خبرگزاری حیات، احمد زاده در رمان «شطرنج با ماشین قیامت» سه روز از ایام دلهره آور محاصره خرمشهر توسط نیروهای عراقی را با زبانی داستانی روایت کرده است.شخصیت اصلی داستان این رمان یک رزمنده بسیجی جوانی است که در عملیاتی محرمانه برای یافتن محل استقرار رادار فرانسوی سامبلین، به واسطه همرزمش پرویز با افراد و شخصیت‌ هایی درگیر می‌شود.

طی سه روز به دنبال پیچیدگی هایی که در سیر داستانی می بینیم، او آرامش کاری خود را از دست می دهد و مجبور است هم مسئول پخش غذا باشد هم به چند آدم غیرمعمول که در شهر پناه گرفته‌اند رسیدگی کند و هم به عنوان دیده بان برای عملیات خاصی که در پیش است، بیشتر از قبل دیده بانی کند. هدف عملیات نا کارآمد کردن سیستم رادار جدید عراقی است.در این داستان شخصیت های مختلفی دیده می شوند که هر کدام عقاید و ادیان مختلف دارند.

شخصیت کلیدی بعدی داستان «مهندس» است. مهندس با سابقه شرکت نفت که حالا در طبقه سوم یک ساختمان هفت طبقه مخروبه با گربه‌هایش زندگی می کند؛شخصی که در طول داستان خصلتی آفتاب پرست گونه دارد و جنگ و علت آن برایش بی مفهوم است و معتقد است که مکر خداوند بود که انسان را به زمین کشانید و این دردسر را برایش شروع کرد.

این کتاب توسط پال اسپراکمن مترجم آمریکایی به انگلیسی ترجمه شده و انتشارات مزدا آن را در آمریکا منتشر کرده است.همچنین این کتاب به زبان آلبانیایی نیز برگردانده شده است.علاوه بر این این رمان به عنوان یکی از کتاب های درسی دانشگاه راتگرز امریکا قرار دارد.

«شطرنج با ماشین قیامت» که تاکنون به چاپ شانزدهم رسیده است، به عنوان بهترین رمان جایزه ادبی اصفهان، بهترین رمان دفاع مقدس جایزه کتاب سال شهید غنی‌پور، تنها رمان تقدیر شده کتاب سال دفاع مقدس در سال 1385، کاندیدای نهایی کتاب سال قلم زرین در سال 85 و کاندیدای نهایی بخش رمان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در همان سال انتخاب شده است.


این کتاب توسط پال اسپراکمن مترجم آمریکایی به انگلیسی ترجمه شده و انتشارات مزدا آن را در آمریکا منتشر کرده است.همچنین این کتاب به زبان آلبانیایی نیز برگردانده شده است.علاوه بر این این رمان به عنوان یکی از کتاب های درسی دانشگاه راتگرز امریکا قرار دارد.

تگ ها کتاب نویسنده دفاع مقدس دانشگاه راتگرز آمریکا تدریس می شود

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی