پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          31 خرداد 1390 - 21 June 2011

تعداد زیادی از دانشمندان دانشگاه های جهان ایرانی هستند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به همایش "ایران و تبادلات علمی با جهان" در ولز تاکید کرد: و نام ایران همچنان بر بام پیشرفت های علمی جهان چشم نوازی و دلربایی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران دانشجو در این پیام که توسط علیرضا صالحی - رایزن علمی کشورمان در انگلیس و ایرلند قرائت شد، افزود: همان گونه که تاریخ جهان به خوبی گواه آن است آثار و برکات تمدن ایرانی - اسلامی به ویژه در عرصه تبادلات علمی به چند مورد خاص محدود نمی شود و آثار علمی عالمان موثر در تاریخ ایران اسلامی آن چنان گسترده و خارج از شمارش اند که بیان اجمالی آن نیز از حوصله این مجال بیرون است.

وی گفت: هم اکنون جهان مرهون زایش و پرورش عالمان بزرگی است که در دامان تمدن و تدین ایران اسلامی رشد یافته اند و جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد راسخ به نظم جهانی عادلانه، با تمام توان علمی و فنی خود که به یمن انقلاب اسلامی و تلاش بی وقفه دانشمندان و جوانان ایرانی و به رغم مخالفت ها و مقاومت های سلطه جویانه بیگانگان اینک به مرزهای علوم و فنون نوین جهانی نزدیک شده، آمادگی دارد با همه کشورهای جهان تبادل علمی داشته باشد.
دانشجو تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین آماده است با تعامل پیش برنده، یافته ها و دستاوردهای دانشمندان ایرانی و مراکز علمی خود را به جهانیان عرضه کند و متقابلا از توانمندی سایر کشورها در عرصه علوم و فنون استفاده کند.
وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانش همچون دین و اخلاق بر مدار وجود انسان قوام و دوام می یابد و لذا هویتی فراملی و جهانی دارد، اظهار داشت: پیشرفت های علمی محصول تلاش همه عالمان در همه نقاط جهان است. تفرعن و سلطه مبنای غیرعلمی و غیرانسانی دارد و باید با همه اشکال نابرابری و سلطه طلبی مبارزه ای علمی و انسانی داشت تا زمینه های صلح پایدار بر مبنای تساوی و عدالت در جهان فراهم شود.
در بخشی از پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: خوشبختانه ایران با پیشینه تاریخی درخشان خود، مهد دانش و تمدن و دروازه تعالی و تبادل علمی بوده و با ظهور دین مبین اسلام و آموزه های انسانی آن در عرصه تبادل دانش، حضوری فعال و درخششی مضاعف داشته است. اسلام با تعالیم ارزنده خود حصار مکان و زمان را شکسته و جهاد علمی را به عنوان فریضه ای دائمی خصیصه حیات طیبه انسانی دانسته است.

دانشجو در پایان پیام خود با قدردانی از برگزاری همایش "ایران و تبادلات علمی با جهان؛ سیاست ها، تجارب و چالش ها"  اظهار داشت: بدون شک برگزاری چنین همایش هایی می تواند زمینه آشنایی و ارتباط بیشتر ملت ها بخصوص دانشمندان و دانشجویان کشورها را با جمهوری اسلامی ایران فراهم سازد و بستر مناسبی را برای گسترش مبادلات علمی ایران با سایر کشورهای جهان مهیا کند.
به گزارش مهر، همایش دو روزه "ایران و تبادلات علمی با جهان؛ سیاست ها، تجارب و چالش ها" با حضور جمعی از استادان و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دوره های دکتری در کشورهای اروپایی و داخل کشور صبح امروز در غرب ولز گشایش یافت.

تگ ها تعداد زیادی دانشمندان دانشگاه های جهان ایرانی هستند

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی