پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          12 آبان 1390 - 03 November 2011




جدول آمارپزشکان ایرانی / منبع اصلی تامین پزشک اروپا هستیم




گروه فناوریهای نوین: کمیسیون اروپا گزارشی را در خصوص وضعیت بهداشت
حرفه ای در 17 کشور اروپایی منتشر کرد که آمارهای جالبی را در خصوص جایگاه پزشکان ایرانی در سیستم بهداشتی کشورهای اروپایی نشان می دهد.

تحرک بهداشت حرفه‌ای بر روی کارایی و کیفیت عملکرد سیستم بهداشتی اثر می‌گذارد. نتایج تازه‌ترین تحقیقاتی که در گزارشی با حدود 600 صفحه و عنوان "تحرک بهداشت حرفه‌ای، تحرک سیستم بهداشتی حرفه‌ای و سیستمهای بهداشتی" نام دارد و در قالب پروژه Prometheus کمیسیون اروپا و با همکاری سازمان بهداشت جهانی در بخش اروپا در 17 کشور اروپایی انجام شده است نشان می‌دهد که پزشکان ایرانی در رتبه‌های نخست پزشکان خارجی قرار دارند که در بسیاری از این کشورها مشغول به کار هستند.

این اطلاعات در یک دوره 4 ساله موقعیت پویایی و سیاستگذاریهای بهداشتی در کشورهای اتریش، بلژیک، استونی، فنلاند، فرناسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لیتوانی، لهستان، رومانی، صربستان، اسلاوکی، اسلوونی، اسپانیا، ترکیه و انگلیس را نشان داده که در روزهای اخیر در قالب یک کتاب منتشر شده است.

برپایه این گزارش، در کشورهای سوئیس، اسلوونی، ایرلند و انگلیس بین 22.5 درصد تا 37 درصد از پزشکان، شهروندان خارجی هستند.

ایتالیا
این گزارش نشان می‌دهد که این کشور در جذب استعدادهای بین المللی در بخش پزشکی بسیار فعال است. به طوریکه 4 درصد از کل پزشکان این کشور را شهروندان خارجی تشکیل می‌دهند.
برپایه این آمارها، هزار و 276 پزشک از آلمان، 869 پزشک از سوئیس و 851 پزشک از یونان در این کشور مشغول به کار هستند.
این درحالی است که رتبه چهارم پزشکان خارجی فعال در ایتالیا متعلق به ایران است. به طوریکه 752 پزشک ایرانی موجب شده‌اند که کشورمان به عنوان اولین کشور خارج از منطقه اروپا که بیشترین پزشک را به ایتالیا صادر کرده است شناخته شود.
پس از ایران کشورهای فرانسه با 686 پزشک، آمریکا با 618 پزشک، آرژانتین با 584 پزشک، رومانی با 555 پزشک و آلبانی با 431 پزشک به ترتیب سایر پزشکان خارجی فعال در این کشور را تشکیل می‌دهند.
آلمان
به گزارش مهر، در سال 2008 آلمان بیشترین تعداد پزشکان خارجی را به خود اختصاص داد. به طوریکه 44 درصد از پزشکان این کشور (هزار و 453 پزشک) شهروندان خارجی هستند. رتبه اول پزشکان خارجی این کشور متعلق به ایران است.
5 درصد از کل پزشکان خارجی ساکن آلمان ایرانی هستند (178 پزشک). پس از ایران کشورهای سوریه (2 درصد برابر با 54 پزشک) و مصر (1 درصد برابر 41 پزشک) در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.
اتریش
در این کشور بیشترین تعداد پزشکان خارجی از آلمان آمده‌اند. به طوریکه 43.7 درصد (هزار و 453) از پزشکان خارجی فعال در اتریش آلمانی هستند.
رتبه دوم به ایتالیا اختصاص یافته است. 9.2 درصد از پزشکان خارجی فعال در اتریش (305 پزشک) ایتالیایی هستند و رتبه سوم در اختیار ایران قرار گرفته است. 178 پزشک ایرانی شاغل در این کشور 5.4 درصد از پزشکان خارجی اتریش را تشکیل داده اند.
جدول موقعیت پزشکان ایرانی در سه کشور عضو اتحادیه اروپا
نام کشور


نام کشور

تعداد پزشکان ایرانی

رتبه ایران

ایتالیا

752

4

آلمان

178

1

اتریش

178

3




همچنین در این گزارش آمده است که منبع اصلی پزشکان در این 17 کشور اروپایی توسط کشورهای اتریش (در مجموع هزار و 802 پزشک ثبت شده)، یونان (در مجموع هزار و 708 پزشک ثبت شده)، فدراسیون روسیه (در مجموع هزار و 685 پزشک ثبت شده)، جمهوری اسلامی ایران (در مجموع هزار و 92 پزشک ثبت شده) و رومانی (درمجموع 927 پزشک ثبت شده) تامین می شود.




تگ ها پزشکان ایرانی،منبع اصلی تامین،پزشک،اروپا

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی