پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          26 دی 1390 - 16 January 2012


نسل سوم موبایل وارد 8 شهر کشور می شود

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تکذیب انتشار برخی اخبار در مورد جریمه اپراتور سوم تلفن همراه گفت: بررسی تاخیر در واگذاری سیم کارتهای رایتل براساس مفاد پروانه فعالیت این اپراتور صورت می گیرد اما هنوز تصمیمی بابت جریمه این تاخیر گرفته نشده است.

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر ، سومین بهره بردار شبکه تلفن همراه کشور که هم اکنون شبکه خود را مبتنی بر نسل سوم موبایل در کرج و با نام تجاری رایتل راه اندازی کرده است قرار بود طبق پروانه از خردادماه امسال واگذاری سیم کارتهای خود را آغاز کند.

هفته گذشته و یک روز پس از راه اندازی رسمی شبکه سیم کارتهای رایتل، برخی اخبار از تعیین مبلغ 480 میلیارد تومان توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان جریمه تاخیر در راه اندازی این شبکه خبر دادند که در این راستا معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان این موضوع را تکذیب کرد.
برخورد با تامین تله کام متناسب با مفاد پروانه
حسن رضوانی با تاکید براینکه بررسی فعالیت اپراتور سوم براساس پروانه ارائه شده به این اپراتور باید روال خود را طی کند اظهار داشت: این اپراتور یکسری تعهداتی براساس پروانه فعالیت خود دارد که باید آنها را عملیاتی کند و در نهایت چنانچه اپراتور تامین تله کام متعهد به تعهدات خود نبود متناسب با مفاد پروانه با این اپراتور برخورد می شود.
مبلغی برای جریمه تعیین نشده است
وی تصریح کرد: به طور مسلم تاخیر در اجرای پروژه اپراتور سوم توسط تامین تله کام مشخص است اما اینکه به این موضوع جریمه ای تعلق بگیرد و یا خیر تاکنون مبلغی برای این موضوع تعیین نشده است و باید ابعاد مختلف پروانه فعالیت این اپراتور بررسی شود.
مباحث جریمه‌ای و ارتباط آن با رقابتهای ناصحیح
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تاکید براینکه نظارت بر پروژه های ارتباطی و فناوری اطلاعات بدون وقفه و به صورت دائم توسط این سازمان در حال انجام است اضافه کرد: متاسفانه بحثهایی همچون جریمه اپراتور درست یک روز پس از آنکه اپراتور شبکه خود را راه اندازی کرده مربوط به رقابتهای ناصحیحی است که بعضا انجام می شود .
مباحث نباید رسانه ای شود
وی با بیان اینکه بسیاری از مباحث ضرورتی ندارد رسانه ای شود به مهر گفت: مطابق پروانه بررسی و نظارت بر عملکرد اپراتور تامین تله کام در حال انجام است و چنانچه موارد تخطی و جرایمی اثبات شود قطعا اعمال می شود اما این بدان معنی نیست که به محض آنکه اپراتور راه اندازی رسمی شبکه خود را آغاز کرد برایش جریمه درنظر گرفته شود.
بررسی مبلغ جریمه با ارائه مدارک و مستندات
رضوانی با تاکید بر اینکه مبلغ جریمه این اپراتور مواردی حقوقی است که تنها با ارائه مدارک و مستندات قابل بررسی و اعمال است گفت: اصل مسئولیت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتور تامین تله کام این است که این تعهدات انجام شده و توسعه صورت گیرد گه مطابق زمان آن را نظارت خواهیم کرد.
پوشش رایتل در کرج 100 درصد نیست
وی با اشاره به اینکه رگولاتوری به هیچ عنوان از اصول پروانه صادره کوتاه نخواهد آمد در مورد وضعیت فعلی شبکه رایتل که در فاز نخست در کرج راه اندازی شده است به مهر گفت: پوشش شبکه کرج 100 درصد نیست اما برای واگذاری سیم کارت قابل قبول است؛ به هرترتیب شروع هر شبکه نیاز به بهینه سازی و تنظیمات دارد اما در مجموع قابل قبول ارزیابی شده است.
تاخیر باعث از دست دادن دوره حفاظت می شود
معاون رگولاتوری ادامه داد: هر چقدر اپراتور سوم در راه اندازی شبکه خود زمان را از دست دهد دوره حفاظتش نیز از دست می رود و نهایتا دیگر اپراتورها برای ارائه سرویس های نسل سوم وارد میدان می شوند.
محدودیت در کانال های ارتباطی بین اپراتورها
رضوانی درباره برقراری اتصال متقابل اپراتور سوم با دیگر اپراتورهای کشور به مهر گفت: اینترکانکشن با اپراتورها برقرار شده و تنها مقداری محدودیت در کانال های ارتباطیشان وجود دارد که در حال پیگیری برای رفع آن هستیم.
واگذاری همزمان سیم کارتهای دائمی و اعتباری اجبار نیست
وی با بیان اینکه تامین تله کام متناسب با راه اندازی شبکه فعلی خود آنتن BTS نیز نصب کرده است خاطرنشان کرد: واگذاری سیم کارت اعتباری و دائمی و دیتا به صورت همزمان مطابق با پروانه اجبار نیست و مهم از نظر رگولاتوری واگذاری سیم کارت است چرا که سیستم صورتحساب گیری سیم کارتها متفاوت بوده و زمان راه اندازی آن تفاوت خواهد داشت.
پوشش رایتل در 8 شهر کشور تا سه ماهه اول سال 91
این مقام مسئول در مورد میزان تعهدات این اپراتور نیز به مهر گفت: از زمان لازم الاجراشدن این قرارداد تا پایان سال اول اپراتور سوم باید 8 شهر کشور را تحت پوشش قرار دهد که 5 شهر آن جزو شهرهای اول پرجمعیت کشور باشند. همچنین این اپراتور باید در پایان سال دوم نیز مراکز استانها و شهرهای بالای 250 هزار نفر را پوشش دهد.
اپراتور تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اردیبهشت ماه سال 89 موفق به دریافت پروانه بهره برداری از سومین شبکه تلفن همراه در کشور و متعهد شد که این شبکه را ظرف مدت 9 ماه از زمان لازم الاجرا شدن پروانه راه اندازی کند.
اپراتور سوم برای نخستین بار نسل سوم موبایل را که قابلیتهایی چون دسترسی به اینترنت پرسرعت ، مکالمه تصویری و ارسال پیام های چندرسانه ای را داراست در کشور عرضه خواهد کرد.


تگ ها نسل سوم موبایل وارد کشور می شود

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی