پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگیارسال شده در   24 بهمن 1390 - 13 February 2012




رابطه بین ریتم‌های زیستی انسانی با عملکرد تحصیلی دانشجویان

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: رابطه بین ریتم‌های زیستی انسانی (بیوریتم) با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به صورت تجربی در محیط واقعی سازمانی به همت دانشجوی این واحد صورت گرفته است.
راهله جباری دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی در رابطه با پایان نامه خود گفت: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ریتم­های زیستی انسانی با عملکرد تحصیلی دانشجویان به منظور اعمال تغییرات در شیوه برنامه ریزی کلاس ها به رشته نگارش درآمده است.

وی با بیان این مطلب که جامعه آماری این تحقیق، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و کلاس نمونه شامل 28 دانشجو بود افزود: در کل ترم 14 جلسه آزمون از این دانشجویان اخذ شد که با توجه به عدم حضور کل دانشجویان در کلیه آزمون ها تعداد داده های معتبر در کل 341 عدد بود. ریتم های زیستی دانشجویان در این تحقیق توسط نرم افزار ایزی بایو[1] و عملکرد تحصیلی آن ها توسط آزمون های منظّم هفتگی در طول ترم دوم سال تحصیلی 90-1389 اندازه گیری شد.

این تحقیق به روش علّی- مقایسه ای در محیط واقعی انجام گرفته و با استفاده از دو تکنیک کیفی (تحلیل محتوا) و کمّی (مقایسه و همبستگی) به تحلیل و نتیجه گیری پرداخته است. داده های جمع‌آوری شده تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS و به کمک آزمون همبستگی پیرسون، رگرسیون چند متغیّره و همچنین آزمون های مقایسه میانگین و دیگر آزمون های کمکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

راهله جباری تصریح کرد: نتایج تحلیل محتوا ایجاد رابطه بین ریتم ها با عملکرد تحصیلی دانشجویان را در برخی از موارد نشان داد در حالی که استفاده از روش تحلیل کمّی وجود هیچ رابطه ای را بین ریتم­های زیستی انسانی با عملکرد تحصیلی تأیید نکرد.

به گفته دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی واحد علوم و تحقیقات ، عموماً روش های کمّی به جهت تعمیم پذیری بالاتر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، حال آن که روش های کیفی در صورت استفاده صحیح و کاربرد اصولی، در حوزه منابع انسانی و مسائل مرتبط با آن به دلیل منحصر به فرد بودن انسان ها در کنار منحصر بودن نتایج تحقیق کیفی به محیط انجام گرفته در آن، مناسب تر به نظر می رسند.

لازم به ذکر است این پایان نامه به استاد راهنمایی سید علی اکبر افجهء به نگارش درآمده است.



تگ ها رابطه بین ریتم‌های زیستی انسانی با عملکرد تحصیلی دانشجویان

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

اخبار روزنامه ها

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت