پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          21 اسفند 1390 - 11 March 2012


همکاری‌ پژوهشگاه شیمی با وزارت بهداشت

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری فارس: همکاری‌های پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با وزارت بهداشت گسترش می‌یابد.
منصور انبیا رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در دیدار با قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بر گسترش تعاملات و همکاری های دو طرف در زمینه های علمی و فناوری تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که با حضور اعضای هیئت علمی پژوهشگاه شیمی برگزار شد، انبیا با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت‌های این پژوهشگاه اظهار داشت: ما در این پژوهشگاه با هم‌فکری اعضای هیئت علمی، راهکار و مأموریت جدیدی ترسیم کرده‌ایم که از جمله مواردی از قبیل افزایش سطح علمی پژوهشگاه از طریق جذب اعضای هیئت علمی جدید و پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش محور و برقراری ارتباط سازنده با بخش‌های صنعتی کشور در جهت خودکفایی و کاهش واردات می‌شود .

وی افزود : در این راستا پژوهشگاه شیمی تفاهم‌نامه‌هایی نیز با بخش‌های مختلف صنعتی کشورامضا کرده که می‌توان به امضاء قرارداد مگا پروژه با وزارت صنایع و ارائه یک پروپوزال مگا پروژه برای ساخت انسولین در کشور به وزارت بهداشت اشاره کرد.

انبیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت‌های مناسب پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران اشاره کرد و گفت: این پژوهشگاه هم از لحاظ تجهیزات و هم از لحاظ نیروی انسانی کارآمد دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی بوده و از این رو می‌تواند همکاری بسیار خوبی با وزارت بهداشت داشته باشد.

در ادامه این نشست قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه مسئولان وزارت بهداشت از توانمندی‌های پژوهشگاه شیمی مطلع هستند، فعالیت‌های وزارت بهداشت در حوزه‌های علمی و پژوهشی را براساس رویکرد و مطالبات نظام و براساس رهنمودهای سازنده مقام معظم رهبری در جهت خودکفایی در واردات دارو عنوان کرد و گفت: امروز بیش از 40 درصد از هزینه‌های وزارت بهداشت بابت واردات 5 درصد مواد اولیه دارویی صرف می‌شود که مبلغ قابل ملاحظه‌ای است .

وی همچنین علت اصلی حضور خود در پژوهشگاه شیمی را انتظار از این پژوهشگاه در جهت حل این معضل عنوان کردو با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با وزارت صنایع‌، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گمرک اظهار داشت: لیست نیازهای وارداتی کشور آماده شده و انتظار می رود پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور با بررسی این لیست و با توجه به ظرفیت های خود در جهت بر طرف کردن این نیازها تلاش کنند.

قانعی با اشاره به دو فرمان بسیار مهم جهاد علمی و جهاد اقتصادی، این دو را مکمل یکدیگر دانست و گفت: امروز در دنیا دانش حرف اول را در دیپلماسی‌ها می‌زند و ما برای امنیت ملی کشورمان نیازمند دست‌یابی به علوم و فنون نوین هستیم و برای رسیدن به این مهم باید با تلاش دوچندان و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود تلاش کنیم.

وی در ادامه افزود: ما امروز برای خودکفایی در تولیدات دارویی نیاز به تولید ۱۸ هزار ماده اولیه تولیدی داریم که باید در این خصوص تدابیر لازم را بکار ببندیم و با بالا بردن ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد : در وزارت بهداشت عزم جدی در این خصوص وجود دارد و بسترهایی نیز از قبیل ایجاد صندوق های علمی و فناوری با تخصیص اعتبار مناسب در دانشگاه‌هایی  که در حال جذب طرح ها و نظرات پژوهشی هستند، تشکیل شده است.

قانعی گفت : ما از پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران انتظار داریم به مدیریت و ساماندهی ظرفیت‌ها و تقسیم‌بندی و ارائه این پروژه‌ها به بخش‌های صنعتی و پژوهشگران کشور تلاش کند.

قانعی افزود :  ما همان‌طور که باید به فکر خودکفایی باشیم باید در وهله اول سلامت جامعه را نیز در نظر بگیریم و سپس به دنبال صادرات محصولات و دانش فنی خود باشیم.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود ، از پژوهشگران پژوهشگاه شیمی در خواست کرد تا مدیریت تولید تمامی مواد اولیه تولید دارویی کشور را بر عهده گیرند و به عنوان یک نماینده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت بهداشت همکاری نمایند و در همین راستا  خواستار تهیه یک فهرست از سوی پژوهشگران این پژوهشگاه برای انجام همکاری های آتی در تمامی سطوح علمی و پژوهشی شد .

گفتنی است در پایان این نشست اعضای هیئت علمی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص نحوه همکاری علمی و پژوهشی مشترک با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی پرداختند.




تگ ها پژوهشگاه شیمی وزارت بهداشت

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی