پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          31 خرداد 1391 - 20 June 2012




استقرار 83درصد از نخبگان کشور و 53 درصد از استادیاران جوان در تهران

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر:معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به وضعیت توزیع نخبگان در کشور گفت: 83 درصد از نخبگان کشور و 53 درصد از استادیاران جوان در تهران مستقر هستند.

دکتر سید حسن حسینی با اشاره به وضعیت توزیع نخبگان در کشور، افزود: محل تحصیل 83 درصد از نخبگان در تهران است و 17 درصد از این افراد در شهرستانهای دیگر ادامه تحصیل می دهند.
معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان به وضعیت توزیع استادیاران جوان در کشور پرداخت و اظهار داشت: از تعداد استادیاران جوان، 53 درصد در تهران حضور دارند و 47 درصد در استانهای دیگر مستقر شدند.

وی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که برخی از نخبگان که در تهران تحصیل می کنند برای اشتغال به سایر استانها می روند. از این رو توازن استادیاران جوان تقریبا از توازن 50 درصدی برخوردار است به این معنی که 50 درصد از استاد یاران جوان در تهران و 50 درصد در سایر استانها حضور دارند.

حسینی تاکید کرد: این توازن در خصوص نخبگان 83 درصد و 17 درصد است. به گونه ای که 83 درصد در تهران و 17 درصد در سایر شهرستانها هستند.

استانهای نخبه خیز کشور

وی به استانهای نخبه خیز اشاره کرد و ادامه داد: در رتبه بندی استانها از لحاظ تعداد نخبگان، استان تهران در رتبه اول قرار دارد و پس از آن به ترتیب استانهای اصفهان، شیراز و تبریز قرار دارد.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان در خصوص تجمع نخبگان در استان تهران یادآور شد: بسیاری از نخبگان محل تولدشان در سایر شهرستان است ولی محل تحصیل آنها در تهران است و به دلیل وجود دانشگاه های برتر در تهران، طبیعی است که تجمع نخبگان در تهران بیشتر از سایر استانها باشد.

دانشگاه های نخبه خیز

حسینی با اشاره به دانشگاه های انتخابی استعدادهای برتر آزمون سراسری در گروه علوم تجربی خاطر نشان کرد: 47 درصد از نخبگان کشور دانشگاه علوم پزشکی تهران، 23 درصد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، 10 درصد علوم پزشکی شیراز، 7 درصد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، 4 درصد علوم پزشکی تبریز، یک درصد دانشگاه یزد و 5 درصد دانشگاه مشهد را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کردند. 




تگ ها نخبگان استادیاران جوان تهران

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی